تیمی که بی خیال خرید سردار آزمون نمی شود

باشگاه سلتیک اسکاتلند به دنبال جذب مهاجم سوم است که در همین رابطه از سردار آزمون به‌عنوان یکی از گزینه‌های موردنظر براندن راجرز برای این پست یاد می‌شود. با توجه به مصدومیت لی گرفتس و موسا دمبله، راجرز مجبور شده برای اینکه همچنان سلتیک را به‌عنوان تیمی قدرتمند حفظ کند، دست به خلاقیت بزند. با این حال قرار دادن تام روجیک، اسکات سینکلر و جیمز فارست در پست‌های غیرتخصصی، نتیجه‌ای برای سرمربی سلتیک به همراه نداشته است. به همین دلیل راجرز به دنبال جذب مهاجم سومی است که نبود گرفتس و دمبله را جبران کند.

براساس گزارش سایت انگلیسی زبان «HITC» سلتیک مجبور به جذب بازیکنان مدنظر راجرز است که سردار آزمون، مهاجم فصل گذشته روستوف همان بازیکن خواهد بود. سایت سان اسکاتلند نوشته که قهرمان اسکاتلند برای جذب این بازیکن مجبور است که 10 میلیون پوند پرداخت کند تا این بازیکن ملی‌پوش ایرانی را به خدمت بگیرد. هرچند این بازیکن توانایی آن را دارد که در دو سال این مبلغ را جبران کند.

حال سؤال این است که آیا آزمون ارزش تبدیل شدن به گران‌ترین بازیکن تاریخ سلتیک را دارد؟ جان هارتسون سال 2001 به سلتیک پیوست و گران‌ترین بازیکن این تیم هم بود، 109 گل به ثمر رساند و سه بار کفش طلای لیگ اسکاتلند را دریافت کرد. حالا همه می‌پرسند که آیا آزمون می‌تواند آمار مشابهی برای سفیدوسبزپوشان رقم بزند؟

این بازیکن که فقط 22 سال سن دارد و بلند قامت است، توانایی‌هایش بالاست، اما قیمت 10 میلیون پوندی او منطقی است؟ زدن 19 گل در 65 بازی لیگ روسیه، آمار قابل توجهی نیست، اما رکورد گل‌های ملی او وحشتناک است. آزمون توانسته در 26 بازی ملی، 19 گل به ثمر برساند که البته این گل‌ها مقابل تیم‌های قدرتمندی نبوده است. به طور مثال آزمون مقابل تیم‌هایی چون گوام و عمان گلزنی کرده و البته هت‌تریکی هم مقابل مقدونیه داشته است.

البته آماری که شاید سلتیکی‌ها را برای خرید آزمون متقاعد کند، گلزنی‌های او در لیگ قهرمانان اروپاست و این همان چیزی است که قهرمان اسکاتلند به دنبال آن هستند. آزمون در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل دو تیم قدرتمند بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید گلزنی کرد تا به سوم شدن روستوف در گروهش و رسیدن این تیم به لیگ اروپا کمک کند. با این حال پرداخت 10 میلیون پوند شاید کمی ریسک باشد، هرچند آزمون به دو غول اروپا گل زده است. حال باید دید این بازیکن ارزش این ریسک را دارد یا خیر.