زیر پوست استقلال چه می گذرد؟

محمدحسین قریب باز هم در جلسه هیات مدیره شرکت نکرد تا طبق قانون تجارت عملا از دید قانون از استقلال کنار گذاشته شود و البته از آنجا که قانون در فوتبال ایران خیلی کارایی ندارد همچنان باید دید نظر وزیر ورزش در این رابطه چیست و آیا میانجیگری صورت می گیرد یا نه؟

هیات مدیره تصمیم ساز نیست

پیگیری ها نشان می دهد که تلاش نزدیکان این مدیر به نتیجه نرسیده چون قریب بر این باور است که هیات مدیره استقلال عملا تصمیم ساز نیست و به دلیل حمایت هایی که از افتخاری می شود این هیات مدیره عملا نقش همان هیات مدیره معروفی را بازی می کند که ناصر حجازی آنها را چلوکبابی معرفی می کرد و البته قریب این نوع بی‌تاثیری را دوست ندارد و آن را مدیریت نمی داند. آنچه در شب تصمیم سازی هیات مدیره رقم خورد در واقع نشان دهنده بی نظمی و اختلاف هایی است که از راس به ذیل مجموعه مستولی می شود.

بی نظمی در هیات مدیره

در شب اولتیماتوم به هیات مدیره، قریب باز هم به جلسه نیامد تا اولین بی نظمی و اختلاف کاملا عیان شود اما این تنها بی نظمی هیات مدیره نبود. پس از این جلسه زمانی اعلام کرد دو هفته منصوریان فرصت دارد و اگر نتیجه نگیرد مربی خارجی می آوریم. چند دقیقه بعد افتخاری موضوع مربی خارجی را رد کرد تا بی نظمی دوم هم به وضوح دیده شود. این بی نظمی ها اما به صبح روز بعد هم کشیده شد آنجا که حسن زمانی از نوع ادبیات افتخاری گله کرد و گفت خودش قانون را بهتر از همه می داند.

در چنین شرایطی آیا باید از منصوریان یا هر مربی دیگری انتظار معجزه داشت؟ پاسخ منفی است. نمی توان از او انتظار معجزه داشت. او حالا می داند که در این دو هفته مذاکره با مربی خارجی انجام می شود و در واقع هیات مدیره برای خودش زمان خریده است تا بتواند مذاکرات را با مربی دیگری پیش ببرد که اگر استقلال باخت دستش در پوست گردو نماند.

بازیکنان موافق و مخالف

در میان بازیکنان هم دو دسته وجود دارند، دسته اول آنها که به هر دلیلی نیمکت نشین بوده اند و از وضعیت موجود ناراضی و دسته دوم هم آنها که به سرمربی وابسته اند. دسته اول آیا همه توانشان را می گذارند یا منتظر رفتن سرمربی می مانند؟ دسته دوم آیا با آرامش کارشان را انجام می دهند؟

 اینها پرسش هایی هستند که کارشناسان به آنها اشاره داشته اند و جوابش را باید در هفته های آتی دید.