انتقاد تند پیشکسوت استقلال از هیات مدیره

محمد مومنی در خصوص اتفاقات اخیر استقلال و به خصوص کنار گذاشتن مجتبی جباری و سید مهدی رحمتی اظهار داشت: با همه احترامی که برای اعضای هیات مدیره قائل هستم، باید بگویم که آنها با آبروی افراد بازی کردند و کارشان نه حرفه‌ای بود، نه اخلاقی، نه در عرف فوتبال و نه حتی به لحاظ شرعی پسندیده بود. در واقع آقایانی که در هیات مدیره نشسته‌اند با این تصمیم خواستند با مقصر جلوه دادن این دو بازیکن نقصان و کمبودهای کاری خودشان را پنهان کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان بیان داشت: رفتاری که اعضای هیات مدیره کردند در شان فوتبال نیست. من خودم یک مدیر اجتماعی هستم و دستم در کار مدیریت است. آنالیز من از رفتار هیات مدیره این است که اول آنها خواستند قدرتنمایی کنند و دوم خواستند وظایفی که خودشان باید از ابتدای فصل انجام می دادند تا تیم نتیجه بگیرد و انجام نداده اند را به این ترتیب جبران کرده و به افکار عمومی القا کنند که مقصر نتیجه نگرفتن تیم این دو بازیکن هستند. در حالی که سهم اعضای هیات مدیره در ناکامی‌های تیم از همه اجزای دیگر باشگاه بیشتر است. به خصوص از این دو بازیکن.

وی افزود: اعضای هیات مدیره از ابتدای فصل تاکنون چه قدم مثبتی برای تیم برداشته‌اند که حالا انتظار نتیجه گیری دارند؟ آنها مجبورند دست به چنین رفتاری بزنند تا هم بودن شان را نشان دهند و هم کم کاری های خودشان را پشت اخراج این دو بازیکن پنهان کنند. اما آنها بدعت بدی را در ورزش گذاشتند. این رفتار آنها تنها به استقلال ضربه نمی‌زند. بلکه به فوتبال و حتی ورزش ایران ضربه می زند.

پیشکسوت تیم استقلال تصریح کرد: در سیاست هیچگاه یک مدیر را بی دلیل کنار نمی‌گذارند. اگر هم این اتفاق بیفتد آن مدیر الگوی جوانان جامعه نیست و تاثیرات مخرب اجتماعی ندارد. اما ورزشکاران عمدتا الگوی جوانان هستند و تخریب شخصیت آنها به قشری از جامعه ضربه می‌زند. تصمیم بر اخراج بازیکنان استقلال ناشی از عدم اطلاعات کافی اعضای هایت مدیره دارد. آنها اگر به اوضاع فوتبال اشراف داشتند هرگز چنین تصمیمی را نمی‌گرفتند.

مومنی گفت: فوتبال سیاست و اقتصاد و تجارت نیست که در آن دنبال مقصر گشت. آقایان سیاسی که عضو هیات مدیره باشگاه‌های ورزشی هستید بدانید که در فوتبال به جای گشتن دنبال مقصر و حذف کردن مقصر، به دنبال اشکال می‌گردند تا آن را رفع کنند.  ضمن این که اگر هم قرار بود دنبال مقصر باشیم مقصر اصلی خیلی از مشکلات خود شما هستید.

مهاجم پیشین آبی پوشان بیان داشت: آقای عضو هیات مدیره شما که مشکلات این تیم را می‌دانستید چرا از روز اول مسئولیت پذیرفتید؟ پر واضح است که افراد سیاسی وارد عرصه فوتبال می‌شوند تا به شهرت برسند. سرزدن رفتارهای غیر حرفه‌ای و اتخاذ تصمیمات اینچنینی ناشی از عدم اطلاع کافی از شرایط فوتبال است. آنها از فوتبال بی  اطلاع هستند و با این کارها می‌خواهند نشان دهند که از فوتبال سر در می‌آورند.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بی‌تردید تبعات این رفتارهای هیات مدیره استقلال به دولت محترم تدبیر و امید هم باز می‌گردد و دولت باید پاسخگوی منتخبینش در هیات مدیره این باشگاه باشد. استقلال به بیراهه رفته و کارش به قهقرا کشیده بیشتر از رحمتی و جباری، بیشتر از منصوریان، حتی بیشتر از افتخاری، مجموعه هیات مدیره بیشترین سهم را از این ناکامی ها دارد و بالاتر از آن وزارت ورزش و وزیر محترم که رییس مجمع باشاگاه است کم سهمی از این ناکامی ها ندارد.