سامان قدوس، ایرانی شد

سامان قدوس، جدیدترین کشف فوتبال ایران که با درخشش در تیم باشگاهی‌اش در سوئد چشم کی‌روش را گرفت و جواز حضور در تیم ملی را کسب کرد، در نهایت تصمیم خود را برای پوشیدن تیم ملی ایران گرفت.

با این حال بعد از درخشش او در ترکیب تیم اوسترسوند باعث شد تا نگاه فوتبالدوستان سوئدی نیز به او جلب شود و آنها در سودای مهاجمی دیگر برای تیم ملی کشور خود باشند. اتفاقی که می‌توانست او را با پیراهن زردی که بر تن زلاتان ایبراهیموویچ بود در مسیر ادامه فوتبال قرار دهد.

کش و قوسی که حتی گمانه زنی برای تغییر مسیر او از فوتبال ایران به سوئد را به همراه داشت و واکنش کارلوس کی‌روش نیز به آن جالب توجه بود: وقتی راجع به تیم ملی صحبت می کنید یعنی  راجع به احساسات و علایق حرف می زنید. بازیکن در تیم ملی آن  آپشن هایی که در  رئال مادرید و منچستر دارد را  دریافت نمی کند. در تیم ملی صحبت از ریشه، فرهنگ و احساسات است و این یا در خون شما و دی ان ای شما هست یا نیست. پس همانطور که گفتم بهتر است بگذاریم خون و دی ان ای  افراد صحبت کنند.

سامان اما تا حدود زیادی قبل از اینکه شرایط خاصی برای انتخاب او از بین ایران و سوئد به وجود بیاید پاسخ آن را اینگونه داده بود: من همیشه عاشق سوئد خواهم بود، چون در اینجا بزرگ شده‌ام. برای من زندگی در اینجا باعث افتخار است و خوشحالم که در اردوی تیم ملی این کشور در ماه ژانویه هم حضور داشتم. در عین حال والدین من ایرانی هستند. خون پارسی در رگ‌های من است. من ایران را هم دوست دارم.

در نهایت اما این دی ان ای ایرانی به تمام مسائل چربید و سامان قدوس بار دیگر با حضور در اردوی تیم ملی و در استادیوم آزادی خود را برای بزرگترین چالش حرفه‌اش آماده کرده است.