واکنش بازیکن استقلالی به درخواست جذبش از سوی شفر

 قرارداد برزای تابستان با آبی‌ها تمام شد و در حالی که دوست داشت بماند، مجبور به جدایی از این باشگاه شد. منصوریان به دلایلی که هنوز مشخص نیست، این بازیکن را نخواست و بهنام هم با هیچ تیم داخلی قرارداد نسبت و راهی اروپا شد. او در حال حاضر در سوئد به سر می‌برد. افتخاری، مدیرعامل استقلال، روز گذشته به صورت رسمی از بازگشت احتمالی بهنام به این باشگاه خبر دارد و همین بهانه‌ای بود برای گفت‌وگو با وینگر راست سابق استقلال.

* بهنام در جریان اخبار هستی؟ حرف‌های افتخاری را شنیدهای؟

نه، در جریان نیستم. تازه از تمرین برگشته‌ام و خبری ندارم.

* او گفته وینفرد شفر تو را می‌خواهد و برمی‌گردی استقلال.

واقعاً؟ استقلال دوست دارد برگردم؟ چه کسی بدش می‌‌آید به خانه‌‌اش برگردد؟ ولی من تازه از شما می‌شنوم. در جریان نیستم چون کسی از استقلال به من زنگ نزده است.

* الان تو باید تصمیم بگیری. دوست داری برگردی؟

همه می‌دانند عشق اول و آخر من استقلال است. این سؤالی که شما پرسیدید جوابش کاملاً روشن است. همه می‌دانند چه عشق و علاقه‌ای به استقلال دارم و هر زمان برای این تیم به میدان رفتم، تلاش کردم با تمام وجود بازی کنم. در این مدت هم درست است از تیم دور بودم ولی اتفاقاً به استقلال خیلی نزدیک بودم. دوستان زیادی در تیم دارم و هواداران هم همه‌جوره به من لطف دارند. خیلی از اتفاقات را رصد کردم و ناراحت شدم چنین اتفاقاتی برای استقلال افتاد.

* چرا تو بعد از جدایی از استقلال در لیگ برتر قرارداد نبستی؟

ممنون که این سؤال را پرسیدید. راستش من بعد از جدایی از استقلال دوست نداشتم در لیگ برتر در تیمی بازی کنم. همین جا باید از چند باشگاه تشکر کنم که تا لحظه آخر منتظر امضای قرارداد ماندند ولی من تصمیم گرفته بودم در این مقطع در ایران برای تیمی جز استقلال بازی نکنم. گفتم یا استقلال یا هیچ تیم. وقتی فهمیدم قراردادم تمدید نمی‌شود، تصمیم گرفتم به اروپا بیایم و الان هم در کنار تیم کالمار هستم.

* قرارداد بسته‌ای؟

نه، باشگاه اصرار به امضای قرارداد دارد ولی من هنوز این کار را نکرده‌ام.

* این خبر خوبی برای استقلالی‌هاست. حالا چرا؟

باشگاه کالمار خواهان امضای قرارداد با من است و روی این مسئله هم اصرار دارد ولی یک مشکل بزرگ سر راه‌مان هست. لیگ سوئد به زودی تمام می‌شود و مسابقات برای چند ماه تعطیل می‌شود. من هم نمی‌توانم چند ماه دیگر از بازی‌ها دور باشم. همه‌جوره این مسئله به ضررم است. به خاطر همین تا این لحظه قرارداد نبسته‌ام ولی باشگاه روی امضای قرارداد تأکید دارد. خودم تا حدود زیادی از این وضعیت خسته شده‌ام.

* پس همه چیز دارد جفت و جور می‌شود!

نمی‌دانم. باید در این باره با مسئولان باشگاه استقلال حرف بزنم. فقط آن‌طور که شما گفتید، شنیدم شفر من را می‌خواهد اما واقعیتی که دوست دارم بگویم این است که من از استقلال نرفتم، همیشه قلبم با این تیم بود و هست. امیدوارم هر چیز که خیر باشد برای من اتفاق بیفتد. ولی بازیکنی پیدا نمی‌کنید که بگوید دوست ندارد در استقلال بازی کند، به ویژه بازیکنی که تجربه حضور در این تیم را داشته و محبت هواداران را دیده است.

* فکر می‌کنی شفر می‌تواند در استقلال موفق باشد؟

ایشان از مربیان مطرح فوتبال آلمان است. قطعاً در کارش سختگیری‌هایی دارد و می‌خواهد استقلال را به جایگاه واقعی‌‌اش بازگرداند. طرفداران باید حمایت کنند و به این مربی زمان دهند.