واکنش بختیاری زاده به انتخاب دستیاران سرمربی جدید استقلال

سهراب بختیاری زاده بازیکن سابق استقلال که به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی استقلال برگزیده شده بود، به دلایل مختلف تنها در یکی از جلسات این کمیته حاضر شد. بختیاری زاده در مورد اتفاقاتی که در کمیته فنی افتاد و در نهایت منجر به انتخاب شفر به عنوان سرمربی و همینطور طاهری و دین محمدی به عنوان دستیار شد، توضیحاتی را برای هواداران استقلال ارائه داده است.

•  شفر گزینه مناسبی برای استقلال خواهد بود؟

اول از همه باید بگویم که زیبایی فوتبال این است که بهترین کارشناسان هم نمی توانند آینده یک تیم را حدس بزنند. برای تیمی مثل استقلال خوب است که بهترین تصمیمات گرفته شود تا همه به آینده تیم امیدوار باشند. البته هیچ مربی ای نمی تواند به تنهایی باعث موفقیت تیم شود، بلکه هر بخش از مدیریت، کادرفنی، بازیکنان و مجموعه تیم باید به بهترین نحو وظیفه خود را انجام دهند تا استقلال و یا هر تیم دیگری موفق شود. آقای شفر هم مربی با تجربه ای است که به فوتبال حاشیه خلیج فارس آشنایی دارد و می تواند از تجربیاتش برای کمک به استقلال کمک کند؛ ولی همه باید در کنار هم باشند. امیدوارم کادر مدیریتی استقلال هم در ادامه بتواند نقاط ضعف خود را پوشش دهد.

•  در مورد حضور در کمیته فنی باشگاه و اتفاقاتی که در این مدت رخ داد، توضیح می دهید؟

من طبق قولی که به هواداران استقلال داده بودم باید اطلاعاتی در مورد کمیته فنی و خروجی آن بدهم. البته در این مدت بودند کسانی که در برخی خبرگزاری ها شیطنت کردند و خبرهایی منتشر کردند که درست نبود. از من خواسته شد که به جلسه کمیته فنی بروم تا در مورد مربی بعدی استقلال نظراتمان را بدهیم. در میان گزینه ها آقای شفر به همراه زیکو، دومنک فرانسوی، برند شوستر و ... بودند. ما این گزینه ها را گرفتیم تا رصد کنیم و ببینیم کدام گزینه برای استقلال بهتر و مناسب تر است. البته بحث آقای فاتح تریم هم بود که همان زمان مدیریت استقلال قویا گفتند که به دلیل مشکلات مالی و هزینه ای که آوردن او به ایران دارد، گزینه ما نیست. همینطور گفتند غیر از این ها اگر خودتان هم گزینه ای دارید به باشگاه معرفی کنید.  بحث این بود که در دو هفته ای که لیگ تعطیل است، بهترین استفاده را از زمان داشته باشیم. من در جلسه دوم به دلیل مشکلاتی که داشتم، حضور نداشتم؛ ولی امیدوارم حالا که آقای شفر انتخاب شده بتواند کمک کند که البته نیاز به حمایت همه جانبه هم دارد. همیشه و هر وقت باشگاه استقلال بخواهد به خاطر هوادارن استقلال حاضرم هر کمکی به تیم محبوبم انجام دهم.

•  چرا در جلسه انتخاب کادر فنی و دستیاران شفر حضور نداشتید؟

خوب چون من خودم هم بین گزینه ها بودم، احساس کردم که نیازی به حضور من وجود ندارد. خوشبختانه پیشکسوتان باشگاه مثل آقای کارگر جم، جباری، قراب و البته مدیریت باشگاه حضور داشتند، که در نهایت هم آقای طاهری و دین محمدی انتخاب شدند. من هم پس از انتخاب آنها بلافاصله تماس گرفتم و به آنها تبریک گفتم و امیدوارم در آینده استقلال تاثیرگذار باشند.  الان هم خوشحالم که تیم صاحب کادر فنی ای شده که می تواند تیم را از این شرایط نامساعد خارج کند. این ها مجموع اتفاقاتی بود که در جلسه کمیته فنی افتاد و من باید این ها را می گفتم. متاسفانه طی این مدت یک سری حرف ها مطرح شد و مثلا فردی که مدیربرنامه های آقای تریم است،  در یکی از مصاحبه های خود گفتند که کمیته فنی مانع حضور تریم در ایران شد، در حالی که آقای تریم به دلیل حقوق بالا اصلا در میان گزینه های مدیریت باشگاه قرار نداشت. باید تاسف خورد که چنین فردی که برای آوردن فاتح تریم به ایران دستمزد می گیرد، چنین صحبت هایی را مطرح می کند. این از نقطه های تاریک باشگاهی مثل استقلال است که چنین فردی در مورد مسائل کمیته فنی که اطلاعاتی از آن ندارد اظهار نظر می کند و باشگاه هم هیچ اظهار نظری نمی کند! انتظار داشتم باشگاه استقلال به این موضوع واکنش نشان می داد و یکی از دلایل عدم حضورم در جلسه های دوم و سوم کمیته فنی هم همین موضوع بود. حالا هم از هواداران استقلال می خواهم تا مثل همیشه کنار تیم باشند و از صمیم قلبم می گویم که هواداران استقلال بی نظیر هستند.

•  در همین مدت انتقاداتی نسبت به انتخاب کادر فنی وجود داشته؛ تا چه اندازه با این انتقادات و اعتراضات موافق هستید؟

این انتخاب گروهی بوده که در جلسه کمیته فنی حاضر بوده اند و من خودم شخصا احترام می گذارم و امیدوارم این کادر بتواند مشکلات استقلال را حل کند. هیچ کادری وقتی با تصمیماتی که گرفته می شود، معرفی می شود، مورد تایید همه نیست و همیشه هستند کسانی که نظرات متفاوتی دارند؛ ولی باید احترام گذاشت  و مطمئن باشید آنها هم آینده استقلال و موفقیت تیم برایشان اهمیت دارد.

•  آیا اگر خودتان در جلسه آخر کمیته فنی بودید با توجه به کارنامه قوی تری که نسبت به کادر فنی انتخاب شده دارید، یکی از گزینه های حضور در تیم نبودید؟

من به هیچ وجه نیامدم که در تیم بمانم، چون خودم کار مربیگری را دنبال می کنم و تا مدتی دیگر هم در کلاس های  A شرکت می کنم. در این مدت هم از فوتبال دور نیستم و در حال دنبال فوتبال روز هستم. اگر به کمیته فنی آمدم به این دلیل بود که به عنوان یک فرد کمک کنم تا مشکلات حل شود و برای حضور در کادر فنی آنجا نبودم. این را به مدیریت باشگاه واگذار می کنم که کدام گزینه ها انتخاب شوند. به هیچ وجه در جلسه ای که قرار است کادر فنی انتخاب کند، وقتی خودم یکی از گزینه ها هستم، شرکت نمی کنم و اینکار را هم نکردم. کادر انتخاب شده هم به نظرم می توانند به تیم کمک کنند و ما هم مثل گذشته از دور با برد و باخت استقلال خوشحال و ناراحت می شویم.

•  برخورد باشگاه با دو بازیکن باتجربه تیم یعنی آقای جباری و رحمتی متفاوت بود. نظر شما در خصوص این رفتار دوگانه چیست؟

در هر شرایطی بازیکنان بزرگ مسئولیت سنگین تری بر دوش دارند؛ ولی به هر حال آنها هم ممکن است اشتباه کنند و باشگاه حاضر به همکاری با آنها نباشد. ولی در هر شرایطی رفتارها باید شفاف باشد و اگر احساس می کنند بازیکنی را نیاز ندارند، باید خیلی واضح علت قطع همکاری را توضیح دهند. بحث خیلی عجیب و غریبی نیست. رحمتی و جباری هر دو بازیکنان بزرگ و باتجربه ای هستند که زحمات زیادی برای استقلال کشیده اند و در هر شرایطی رفتار باید سنجیده، منطقی و حرفه ای باشد؛ چه زمانی که در کنار تیم کار می کنند و چه زمانی که می خواهند آنها را به هر دلیلی کنار بگذارند. بازیکنانی مثل جباری تعدادشان زیاد نیست و هر باشگاهی هم می تواند بازیکن تیمش را کنار بگذارد؛ ولی خیلی بهتر است که کار به مصاحبه های تند نکشد. به نظرم باشگاه خیلی بهتر می تواند عمل کند و این قشنگ نیست که این اتفاقات رخ می دهد.

حرف پایانی؟

اینکه هواداران استقلال همیشه برای من عزیز هستند. در یکی دو مورد چند رسانه شیطنت کردند و حرف هایی از من منتشر کردند که مطابق با واقعیت نبود. همیشه گفتم هواداران استقلال بی نظیر هستند و هیچ وقت محبت های هواداران استقلال را فراموش نمی کنم. من حرفم با بازیکنان است که بدانند بازیکنان باکیفیتی هستند که الان در استقلال هستند، وگرنه آنجا نبودند و اینکه قدر این پیراهن را بدانند. در پایان هم برای تیم بزرگ استقلال آرزوی موفقیت دارم.