مدیر عامل سابق استقلال: آب در لانه مورچه ریختم!

امیررضا واعظی آشتیانی در مورد صحبت‌های دو روز اخیر خود مبنی بر اینکه یک دلال دبی‌نشین در زمان مدیریت او نیز به دنبال آوردن وینفرد شفر به استقلال بود، اظهار داشت: من تنها خاطره‌نگاری کردم و گفتم در زمان مدیرعاملی من چنین اتفاقی رخ داده است اما ظاهرا آب در لانه مورچه ریخته‌ام! از شب گذشته 10ها نفر با من تماس گرفته‌اند. من اصلا کاری به نحوه ورود شفر به ایران و حضورش در استقلال ندارم. روی صحبت من با آن دسته از افراد است که با تشکیل شبکه، اتفاقات را مدیریت می‌کنند.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود شفر از طریق ایجنت رسمی به استقلال آمده و پای دلالی در میان نیست، گفت: همان‌طور که گفتم کاری به نحوه حضور شفر در استقلال ندارم. ایجنت رسمی فیفا مورد تأیید فدراسیون است و حرفه او یک شغل محسوب می‌شود، ضمانت اجرایی دارد و از قانون تبعیت می‌کند. اگر هم اتفاقی رخ دهد، ایجنت پاسخگو است. این یک تعریف جامع و منطقی به حساب می‌آید اما وقتی تبدیل به شبکه مافیایی می‌شود، بحث فرق می‌کند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تصریح کرد: گروهی در مجموعه ورزش فعالیت می‌کنند که در زمان‌های مقتضی ورود کرده و فضاسازی می‌کنند. وقتی یک مربی دیگر وارد باشگاه می‌شود، این شبکه وظیفه دارد مربی را تخریب کند. این شبکه، رسانه دارد و امکانات در اختیار عوامل خود قرار می‌دهد. افراد این شبکه شروع به تخریب بازیکن، مربی و مدیرعامل می‌کنند. عوامل شبکه به صورت سازمان یافته، با برنامه و هدفمند حرکت کرده و زمانی که منافع سرکرده‌های شبکه به خطر بیفتد، وارد می‌شوند. جالب اینکه گاهی عوامل این شبکه همدیگر را نمی‌شناسند و از بالا به هم ارتباط پیدا می‌کنند.

واعظی آشتیانی خاطرنشان کرد: نگاه من روی این بخش است و در مصاحبه‌های خود هم به این موضوع اشاره کردم. کاری ندارم که شفر با ایجنت رسمی یا غیر رسمی آمده است. خاطرات من هم به این شبکه برمی‌گشت که چگونه اتفاقات اطراف باشگاه را مدیریت می‌کند.