درخواست عجیب مردم برزیل از ملی‌پوشان کشورشان!

در آستانه آخرین دور از بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای جنوبی که بامداد فردا (چهارشنبه) برگزار می‌شوند، گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در برزیل از ملی‌پوشان خود خواسته‌اند که در بازی‌شان برابر شیلی تن به شکست دهند.

برزیلی که اولین تیم صعود کننده به جام جهانی 2018 روسیه بوده است، امشب در آخرین بازی خود میزبان شیلی تیم سوم جدول است.

برزیل چه این بازی را ببرد چه ببازد، تغییری در جایگاهش در جدول ایجاد نمی‌شود اما پیروزی شیلی در این بازی جایگاه این تیم را در رده سوم جدول مستحکم می‌کند. با این حال دلیلی که برزیلی‌ها خواهان شکست تیم ملی کشورشان به شیلی شده‌اند سخت شدن کار آرژانتین است.

آرژانتین رده‌ ششمی میهمان اکوادور است و با بردن این بازی در بدترین حالت به پلی‌آف راه پیدا خواهد کرد. در واقع اگر کلمبیا رده چهارمی و پروی رده پنجمی که امشب در خاک پرو رودرروی هم قرار می‌گیرند مساوی کنند، آن وقت آرژانتین حتی می‌تواند به عنوان تیم چهارم به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کند.

برزیلی‌ها اما دوست دارند کار رقیب دیرینه‌شان به جام جهانی گره بخورد. آنها اگرچه نمی‌توانند مانع صعود آلبی‌سلسته به جام جهانی شوند اما ترجیح می‌دهند که این تیم در پایین‌ترین رده ممکن و به سخت‌ترین شیوه به جام جهانی صعود کند. آنها که هنوز مورد تمسخر واقع شدن‌شان توسط آرژانتینی‌ها بعد از باخت 7 بر یک سلسائو برابر آلمان در نیمه نهایی جام جهانی 2014 را از یاد نبرده‌اند، با ایجاد هشتگ برزیل تسلیم شو و برزیل به شیلی بباز (#EntregaBrasil) از شاگردان تیته خواسته‌اند که به عمد به شیلی ببازد تا لاروخای آمریکای جنوبی در رده‌ای بالاتر از آرژانتینی‌ها به جام جهانی صعود کند. در واقع در صورت پیروزی شیلی و یکی از دو تیم پرو و کلمبیا در بازی رودررو، آن وقت آرژانتینی‌ها حتی در صورت پیروزی در خاک اکوادور باید به پلی‌آف بروند و در ماه نوامبر یک سفر طولانی به نیوزیلند خواهند داشت.

نه تنها برزیلی‌ها بلکه برخی کاربران از شیلی، کلمبیا و حتی مکزیک هم نسبت به این جنبش اینترنتی واکنش نشان داده‌اند و برخی از آنها از آن حمایت و برخی دیگر به شدت از آن انتقاد کرده‌اند.