واکنش چهره های ورزشی به صحبت های ترامپ علیه ایران

چهره های ورزشی درمورد صحبت های سلطه جویانه ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره ایران و خلیج فارس واکنش نشان دادند.

داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره اینکه ترامپ ایرانی ها را تروریست و یاغی خطاب کرده است گفت: با توجه به کلماتی که ترامپ به زبان آورده و از طرفی کارهایی که خودش انجام می دهد باید بگویم دقیقا یاغی و تروریست به خود او و اعضای کابینه اش بر می گردد. من کاری به مردم آمریکا ندارم و تنها ترامپ و اعضای کابینه اش یاغی هستند.

او ادامه داد: این افراد گاوچرانی بیش نیستند که درباره ایران صحبت می کنند. این حرف ها همیشه بوده اما آنچه که مهم خواهد بود این است که ایران همیشه پایدار و سر حال بوده است.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره اینکه ترامپ اعلام کرده خلیج فارس هم همان خلیج عربی است افزود: تاریخ همه چیز را نشان می دهد و باید بگویم این خلیج از امروز نه، بلکه از هزاران سال قبل به نام خلیج فارس بوده است. حالا یک نفر بی سواد است و ما مجبور نیستیم تاوان حرف های آن را بدهیم. خلیج فارس همیشه فارس بوده و خواهد بود.

حمید درخشان سرمربی تیم فوتبال نفت طلائیه تهران درباره اظهارات دونالد ترامپ علیه مردم ایران بیان کرد: اعتقاد دارم ترامپ به دلیل مشکلات روحی و روانی علیه ایرانی ها صحبت می کندو چنین صحبت هایی نشان می دهد که در مقابل ایران و ایرانی حقیر است.

او ادامه داد: روندی که ترامپ پیش گرفته است منحر به سرخوردگی دولت و مردم آمریکا در سطح سیاست جهانی می شود. سیاست گزاری ترامپ با اوباما زمین تا آسمان تفاوت دارد. دونالد ترامپ نشان داده بویی از سیاست نبرده است و باید به فکر تجارت و بیزینس هایش باشد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره استفاده دونالد ترامپ از واژه مجعول خلیج عربی گفت: رئیس جمهور آمریکا جیره خوار کشورهای عربی به خصوص عربستان است و برای دلبری از سران این دولت ها از واژه مجعول خلیج عربی به جای خلیج همیشه فارس استفاده می کند.

احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن درباره اظهارات سلطه جویانه ترامپ گفت: رفتار مردم ایالات متحده با دولتمردانشان بسیار متفاوت است، اما ترامپ در صحبت هایش مردم ایران را تروریست خوانده و نشان داد فقط با دولتمردان ما مشکل ندارد و نسنجیده حرف می زند و تصمیم می گیرد.

دارنده مدال برنز جهان درباره رفتار مردم آمریکا با ایرانی ها اظهار کرد: مردم آمریکا به هیچ وجه موافق رفتارهای ظالمانه دولتمردان این کشور نیستند زیرا مردم کشور آن کشور علاقه فراوانی به دوستی با مردم سایر کشورها دارند، ترامپ راه اشتباهی را در پیش گرفته است و دیر یا زود به آن پی خواهد برد.

عبدالله ویسی سرمربی تیم استقلال خوزستان درمورد صحبت های سلطه جویانه ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره ایران و خلیج فارس گفت: اگر بخواهم مانند ترامپ صحبت کنم می توانم بگویم اسم آمریکا، بنگلادش است. سال هاست بر اساس مرز بندی ها، روابط بین المللی و سازمان ملل، خلیج فارس، خلیج فارس است.

او ادامه داد: این که ترامپ بگوید اینجا خلیج فارس نیست خنده دار است. نه تنها خوزستان بلکه تمام ایران و جهان که از حقوق بشر اطلاع دارند به صحبت های ترامپ می خندند.

ویسی افزود: ترامپ از زمانی که رئیس جمهور شده است حرف هایی زده موجب خنده همه می شود. این هم یک لطیفه مثل لطیفه های دیگر!

لیلا رجبی ملی پوش بلاروسی الاصل سابق تیم ملی دو و میدانی کشورمان در واکنش به اظهارات سخیف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و استفاده او از نام جعلی برای خلیج فارس، در صفحه شخصی خود تصاویری از اسناد و نقشه های تاریخی منتشر کرد که در همگی آنها از نام خلیج فارس استفاده شده است.

نیما نکیسا درباره اظهارات دونالد ترامپ، علیه ملت و دولت ایران اظهار داشت: ترامپ دنبال بازی های سیاسی است و خودش هم می داند این حرف ها هیچ ارزشی ندارد. اگر او رنگ مویش را عوض کند، از فضای توهم بیرون می آید. کارنامه زندگی بی بند و بار ترامپ و البته افتخارآفرینی و صلابت رهبر گرانقدر جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و جوانان ایران برای مردم دنیا مشخص است و جوامع بیدار جهانی بهتر می توانند درمورد ترامپ نظر دهند.

او ادامه داد: تکنولوژی های دفاعی و امنیتی ایران سبب شده است تا ترامپ احساس حقارت کند و رو به لفاظی بیاورد. اظهارات رئیس جمهور آمریکا یک شوخی زشت است چراکه مردم ایران به رهبر و مسئولان کشورمان افتخار می کنند. اگر نگاهی به جنایت هایی که در آمریکا اتفاق می افتد، اندازیم متوجه می شویم که باید به کدام کشور لقب حامی تروریست بدهیم. ترامپ دیوانه است و نبایست به اظهارات چنین افرادی زیاد توجه کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره استفاده رئیس جمهور آمریکا از واژه مجهول خلیج عربی بیان کرد: این خلیج از زمان های بسیار دور نام وزین فارس را همراه داشته است و آب های نیلگون خلیج فارس نمادی از اقتدار و عظمت ملت بزرگ ایران است.

خداداد عزیزی درباره اینکه ترامپ ایرانی ها را تروریست اعلام کرده و از طرفی حوره خلیج فارس را خلیج عربی نامیده گفت: تمام نشست ترامپ را به طور کامل نظاره گر بودم و فکر می کنم روحانی رئیس جمهور کشورمان مدبرانه و عاقلانه جواب صحبت های او را داد.

او ادامه داد: در مرام ما فوتبالی ها انقدر محبت وجود دارد که در برابر افرادی که بی ادبی می کنند حرفی نمی زنیم اما در مورد اینکه ترامپ علیه ایرانی ها تروریست و دیگر موارد را مطرح کرده باید بگویم او دیوانه است و بهترین جمله هم برای ترامپ همین است .به نظر من فقط یک فرد دیوانه می تواند چنین صحبت های را مطرح کنند .

پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: به نظر من ترامپ هر چند وقت یک بار رگش می گیرد و دیوانه می شود و اینکه مطرح کرده خلیج فارس همان خلیج عربی است نشان از بی سوادی او است .در تمام نقشه ها خلیج فارس مشخص است اما ترامپ که تنها می توانم او را یک فرد بی سواد و دیوانه خطاب کنم، خلیج را خلیج فارس نمی داند.او مردم را تروریست می داند که بدون شک انجام حرکت او از دیوانگی است. طرف حساب ما فردی بی سواد و دیوانه است و البته دیوانه همان ابله و نادان هم به شمار می آید که جواب ابله هم خاموشی است اما این خاموشی نمی تواند باشد چرا که روحانی کامل جوابش را داد.

عزیزی بیان کرد :رئیس جمهور هر مملکتی می تواند درباره یک کشور دیگر صحبت کند اما اینکه واقعیت را در مورد آن کشور بگوید ملاک است .ایران 5000 سال قدمت دارد و همه می دانند چه کشوری است .من فکر می کنم انقدر در کشور ما امنیت وجود دارد که در آمریکا این مساله را نمی بینیم .

او افزود: تمام صحبت های روحانی رئیس جمهور کشورمان را گوش دادم و وی جواب تک تک حرف های ترامپ را داد .از طرفی باید بگویم ترامپ در جملاتی در هنگام انتخابات خود اعلام کرد که داعش را از زمان اوباما بوجود آورده اند .جالب است همین ترامپ اعلام کرد که تروریست را خودشان بوجود آوردند! بنابراین در جواب تمام حرف هایی که این افراد می زنند باید بگویم ترامپ نادان و بی سواد است و جواب این کار هم خاموشی است .اتحادیه اروپا به خوبی جواب ترامپ را داد بنابراین جز اینکه بگوییم او دیوانه است بهتر است حرف دیگری نزنیم .