مرزبان: شفر می‌خواهد به برانکو بدل بزند

علیرضا مرزبان هفته قبل جانشین اکبر میثاقیان در سیاه جامگان شد تا باردیگر شاهد حضور او در فوتبال ایران باشیم. مرزبان را اولین بار در پیش فصل لیگ برتر هفتم و زمانی که با حمید استیلی پرسپولیس را آماده حضور در لیگ کردند شناختیم اما بعد از قهرمانی همان تیم با سرمربی گری افشین قطبی و کمک مرزبان و استیلی او نیز به عنوان یک سرمربی در فوتبال ایران مشغول به کار شد. مرزبان در همان لیگ هفتم و در دوبازی دربی فصل روی نیمکت پرسپولیس بود و در حالی که پرسپولیس شرایط خوبی در جدول داشت و استقلال بالعکس بحرانی بود هر دو بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید و هربار این استقلال بود که جلو افتاد و پرسپولیس در نهایت مساوی کرد. 


علیرضا مرزبان مربی جدید سیاه جامگان مشهد در ابتدا درباره شرایط تیم جدیدش گفت:«سیاه جامگان طبیعتا متزلزل است و نتایج بد همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است.» او اضافه کرد:« ما هدفمان این است که تیم را در لیگ نگه داریم. درباره تغییرات هم باید بگویم فعلا صبر می کنیم تا ببینیم بازیکنان چه کیفیتی دارند و چگونه می توانند به سطح بهتری برسند.» 


مربی سابق پرسپولیس اما درباره دو دربی که همراه این تیم تجربه کرده است گفت:«  ما در هر دو بازی سال 87 ، شرایط بهتری از استقلال داشتیم و استقلال برای نجات خودش از بحران به میدان آمد. خب همیشه اینگونه است که تیمی که شرایط بدتری دارد برای فرار از بحران با انگیزه خیلی بالایی بازی می کند. ما حتی در دربی برگشت در دقیقه 80 به بعد توانستیم بازی را مساوی کنیم.»


او درباره شرایط امروز دو تیم پرسپولیس و استقلال گفت:«الان هم شرایط تقریبا همینگونه است با این تفاوت که پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اوت شده و الان این تیم چیزهایی برای از دست دادن دارند. ما در آن دو دربی حتی اگر می باختیم بازهم صدرنشین بودیم و چیزی را از دست نمی دادیم اما این پرسپولیس باید برنده شود.»


مرزبان درمقایسه پرسپولیس قهرمان لیگ هفتم و پرسپولیس لیگ هفدهم گفت:« شاید این پرسپولیس از نظر مهره تیم بهتری باشد اما تیمی که ما داشتیم و قهرمان شد یک تیم متحد با قدرت بدنی و تاکتیکی بالا بود اما همانطور که گفتم این پرسپولیس مهره های فوق العاده خوبی دارد.»


او که به واسطه تجربه حضور در آلمان شناخت خوبی از فوتبال این کشور و وینفرد شفر سرمربی جدید استقلال دارد در رابطه با جنگ روانی که شفر پیش از بازی آغاز کرده و توانایی های این مربی در بحث روانی گفت:« به نظرم این مسایل الان خیلی نمی تواند کارایی داشته باشد چرا که بحث فنی یک معادله دیگر است. ما سه فاکتور اصلی در فوتبال داریم، بخش روانی، بخش تاکتیکی و بحث بدنی این سه فاکتور هستند که باید کنار هم کار کنند.»


مرزبان با اشاره به سبک کاری دو مربی و تفاوت های شفر و برانکو گفت:« شفر یک بدل کارخیلی خوب است و در بوندس لیگا هم چنین سبکی داشت و براساس معیارهای حریف برنامه ریزی می کرد اما برانکو مربی است که براساس برنامه های تاکتیکی خودش برنامه ریزی می کند.»


او درباره بازی روزپنجشنبه گفت:« امیدوارم بازی روز پنجشنبه بازی خوبی بشود و من احتمال می دهم بازی گل های زیادی داشته باشد و بازی پرگلی باشد.»