کرانچار: شانس پرسپولیس در داربی ۶۰ به ۴۰ است

زلاتکو کرانچار در پنج هفته پایانی فصل قبل برای سرمربی‌گری سپاهان اصفهان انتخاب شد و با کسب نتایج مثبت، برای فصل جدید نیز قرارداد بست. اما این مربی کروات در فصل جاری تا پایان هفته دهم،‌ تنها دو برد کسب کرده و از جام حذفی نیز حذف شده است. در چنین شرایطی شایعاتی مبنی بر حضور مربیانی همچون علی کریمی و محرم نویدکیا در سپاهان به گوش می‌رسد. اما کرانچار این شایعات را رد کرده و از حمایت باشگاه خبر می‌دهد. متن کامل مصاحبه با این مربی کروات را در ادامه می‌خوانید:

آقای کرانچار! ابتدا بگویید ارزیابی کلی‌تان از عملکرد سپاهان در ۱۰ هفته ابتدایی لیگ برتر چیست.

می‌توانم بگویم فقط نتیجه بد ما را همراهی می‌کند اما به لحاظ سبک بازی و انگیزه بازیکنان، خوب بوده‌ایم. در این میان تنها گلزنی میسر نشده اما شانس گلزنی زیادی ایجاد کرده‌ایم که به گل منجر نشده است. امیدوارم زمان آن برسد که بازیکنانی که مسئول گلزنی هستند، حواسشان بیشتر جمع بوده و موثر باشند. ما دو بازی مهم با پیکان و تراکتورسازی در پیش داریم.

وضعیت بازیکنان مصدوم چطور است؟

به غیر از عزت الله پورقاز، بقیه بازیکنان مشکلی ندارند. پورقاز هم هنوز ته مانده‌ای از آسیب دیدگی عضله پشت کمرش مانده است. او از دیروز (دوشنبه) تمرینش را آغاز کرد و امیدواریم برای بازی با تراکتورسازی آماده شود اما قطعا به بازی با پیکان نمی‌رسد.

برای رفع مشکل گلزنی، بازیکنی در نیم فصل جذب نمی‌کنید؟

نیازی نیست. به نظرم مهاجم‌های نوک و گلزن‌های بسیار خوبی داریم. ساسان انصاری دومین گلزن فصل قبل بود. مهرداد محمدی نیز به محض آمدن من، گلزن اول سپاهان در ۶-۷ هفته فصل قبل بود. موقعیت‌های ایجاد شده زیادی داریم اما بازیکنان تمرکز کافی برای گل زدن ندارند. باید کار انفرادی را برای افزایش گلزنی با بازیکنان انجام دهم و صحبت‌های شخصی با آنها داشته باشیم تا ببینیم دلیل اصلی این اتفاق چیست و چه مزاحمتی‌ برای‌شان ایجاد می‌شود.

مهرداد محمدی در چند بازی اخیر تعویض زودهنگام داشته است. آیا او با افت مواجه شده است؟

در مورد مهرداد محمدی ترجیح دادم به راه حل‌های دیگری روی بیاروم چرا که او در هشت هفته گذشته نتوانست گل بزند. طبیعی است هر مربی به راه حل‌های دیگری روی می‌آورد. با این وجود، مهرداد جایگاه خودش را از دست نداده است و تنها می‌خواهم اوضاع برای مهرداد و سایر بازیکنان بهتر شود.

جذب مهدی شریفی در برنامه‌های شما قرار دارد؟

مهدی شریفی بازیکن سپاهان است و با باشگاه قرارداد دارد. انتظار دارم، او از تراکتورسازی به سپاهان بازگردد. با آمدن شریفی، یک حلقه دیگر به زنجیره گلزنی ما اضافه خواهد شد و با وجود او در گلزنی خطرناک‌تر خواهیم بود. شریفی بازیکن خوبی است و بازی‌هایش در تراکتورسازی استمرار دارد. امیدوارم با بازگشتش به سپاهان، انگیزه جدیدی پیدا کند و توانایی و کیفیتش را نشان دهد. همچنین انتظار دارم به نحوی که در دوره قبل حضورم در سپاهان بازی می‌کرد، دوباره برای تیم بدرخشد. بنابراین آمدن شریفی، جذب بازیکن جدید محسوب نمی‌شود چرا که او تحت قرارداد باشگاه است.

گفته می‌شود قرار است یک مربی جدید به کادرفنی سپاهان اضافه ‌شود.

در گذشته به باشگاه و رسانه‌ها به صورت علنی گفته‌ام که نیازی به مربی جدید نداریم. اگر نیازی باشد خودم اعلام می‌کنم. نه این که کسی از بیرون بخواهد این موضوع را اعلام کند. به نظرم تا الان با محمود کریمی به عنوان دستیار، تونچی مردولیاس مربی دروازه‌بان‌ها و رافائل فوگاگیرو بدنساز تیم، بسیار خوب کار کرده‌ایم. همه چیز تحت کنترل و پوشش ما است. این‌ها ایده سایر افراد است که دوست دارند اوضاع را در اطراف تیم متشنج کنند. این که این شخص کیست خودش می‌داند.

به هواداران این قول را می‌دهید که سپاهان به زودی در بین تیم‌های بالای جدول قرار گیرد؟

دو بازی با پیکان و تراکتورسازی ‌می‌تواند مسیر را برای‌مان باز کند و سپاهان را به بالای جدول برساند. با کسب دو پیروزی به این مهم نزدیک می‌شویم اما بخش بزرگی از فصل هنوز باقی مانده است. بالاخره تیم‌های دیگر هم دچار نوسان خواهند شد. هنوز فرصت‌های متعدد زیادی باقی مانده تا برخی تیم‌ها دچار افت شده و برخی تیم‌های دیگر نیز صعود کننند.

شایعاتی مبنی بر جانشینی علی کریمی یا محرم نویدکیا در سپاهان به گوش می‌رسد. آیا اولتیماتومی گرفته‌اید؟ این شایعات چقدر به واقعیت نزدیک است؟

این موضوع را اولین‌بار است که می‌شنوم. از طرف دیگر، بعد از آخرین بازی هیچ جلسه‌ای با مدیران باشگاه نداشته‌ایم. تنها بعد از بازی با گسترش فولاد جلسه‌ای در تبریز داشتیم چون آقای طاهری با ما به سفر آمده بود. ما در این بازی شش موقعیت گل ایجاد کردیم اما گلی نزده بودیم. در این جلسه نیز درباره این موضوع صحبت کردیم اما بحث دیگری نبود.

در گفت‌وگو با رسانه‌های کروات گفته‌ بودید که برانکو ایوانکوویچ بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی کرواسی است.

طبق سوابقی که او دارد اگر با دالیچ نتوانستند برای جام ملت‌های اروپا قرارداد امضا کنند، می‌توانند با سرمربی دیگری قرارداد ببندند اما این که چرا از برانکو نام بردم دلیلش این است که او یک دوره بسیار موفق با تیم ملی ایران داشت و قهرمان شد. در جام ملت‌ها مقام سوم را کسب کرد و به جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان راه پیدا کرد. برانکو با پرسپولیس هم یک قهرمانی و یک نائب قهرمانی را رقم زده و در لیگ قهرمانان آسیا هم به خوبی پیشرفت داشت. او هشت سال تا قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه دستیار بلاژویچ بود و تجربه خوبی دارد. بر طبق این سوابق رای خودم را به ایشان دادم اما مشخص است که فدراسیون فوتبال کرواسی باید تصمیم نهایی را بگیرد.

به نظرتان کرواسی می‌تواند مسافر جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشد؟

تا زمانی که شانس وجود دارد باید امیدوار بود. کرواسی با یک حریف ناخوشایند مواجه شده اما از نظر کیفیت باید به جام‌جهانی راه یابد.

شما سرمربی پرسپولیس هم بوده‌اید. پیش بینی‌تان از داربی پنج‌شنبه بین پرسپولیس و استقلال چیست؟

نمی‌توانم بگویم چه تیمی پیروز می‌شود چون هر داربی به حد زیادی مبهم است. بنابراین انگیزه لحظه‌ای تعیین‌کننده خواهد بود اما آغاز ضعیف استقلال در لیگ می‌تواند این تیم را خطرناک کند چون انگیزه‌ مضاعفی برایش ایجاد می‌کند تا دوباره به لیگ برگردد. با این حال اگر واقع بینانه بخواهیم نگاه کنیم، پرسپولیس با توجه به نتایجی که کسب کرده، شانس بیشتری دارد. اگر بخواهم با درصد به دو تیم شانس بدهم، شانس پرسپولیس ۶۰ به ۴۰ است.

در پایان پیامی برای هواداران سپاهان دارید؟

از آن‌ها می‌خواهم صبر بزرگی نشان دهند. در هفته یازدهم با پیکان صدرجدولی بازی داریم و می‌خواهم تعداد زیادی از هواداران برای حمایت از ما به ورزشگاه بیایند. اعتقادم بر این است بازیکنانم با بازی خوب و نتیجه‌ای که می‌گیرند، پاسخ حمایت هواداران را خواهند داد.