درس سرمربی سرخ پوشان به شفر

برای اولین بار دو مربی خارجی روی نیمکت دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس بودند و برانکو توانست شفر را شکست بدهد. علاوه بر این پرسپولیس با شکست استقلال فاصله اش را با صدر جدول کاهش داد. 

استقلال با هدایت شفر حرفی برای گفتن در دربی نداشت و هواداران این تیم برنامه مشخصی از این مربی ندیدند. به هر حال طبیعی بود که سرمربی آلمانی استقلال برابر برانکو با تجربه دست و پا بسته باشد. 

دربی پایتخت هر چند دلچسب نبود و هواداران صرفنظر از نتیجه از کیفیت بازی رضایت نداشتند اما تیم برانکو با برنامه تر بازی کرد. بازیکنان تیم پرسپولیس نشان دادند که برای همه دقایق بازی تمرین کردند اما جو بازی روی بازیکنان هر دو تیم تاثیر گذاشته بود و کیفیت بالایی از دو تیم شاهد نبودیم. موقعیت های گلزنی دو تیم کمتر از انگشتان دو دست بود و همین موضوع باعث شده بود بازی کسل کننده ای را شاهد باشیم.

تعویض های برانکو هوشمندانه تر از شفر بود و پرسپولیس توانست 67 دقیقه از گلش محافظت کند. اگر گل پرسپولیس دیرتر زده می شد شاهد هجوم بیشتری از سوی دو تیم بودیم. پرسپولیس زود به گل رسید و حالت تدافعی به خود گرفت تا مانع گلزنی آبی پوشان پایتخت شود و سرخپوشان چشم به ضد حملات داشتند. 

برانکو در ترکیب اصلی از مسلمان استفاده نکرد تا نشان بدهد که هنوز به نظم و انضباط پایبند است و در برابر بازیکن سالاری مبارزه می کند. 

در ارزیابی تک به تک بازیکنان پرسپولیس، بیرانوند روز خوبی در درون دروازه پرسپولیس داشت و توانست در این بازی کلین شیت کند. همچنین خط دفاع پرسپولیس در این بازی اشتباه کمتری داشت و سید جلال هم در مرکز خط دفاع جزء بهترین ها بود. 

بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس هم نشان داد که مهره قابل اعتمادی است. وحید امیری هم فاقد از جو بازی خیلی خوب عمل کرد و در همه جای زمین دیده می شد. کمال کامیابی نیا جنگنده و توپ گیربود اما نشان داد که در بازیسازی نباید زیاد از او توقع داشت. علیپور زیاد دوید و پنالتی گرفت و گل هم زد. گادوین منشا هم از ضعف خط دفاع استقلال نتوانست به خوبی استفاده کند و گل بزند. 

به هر حال دربی 85 با همه هیاهویش به پایان رسید اما پرسپولیسی ها باید بدانند که این بازی تمام شده است و نباید دچار غرور کاذب شوند چرا که کار دستشان می دهد. 

تیم ما برتر از استقلال بود 

جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس درباره دربی 85 گفت: تیم ما بهتر از استقلال بازی کرد و سه امتیاز گرفت. البته بازیکنان از لحاظ فنی معایبی داشتند اما در مجموع آنها توانستند از گل زده خود محافظت کرده و به برتری دست یابند. 

او ادامه داد: دربی هم همانند سایر بازی ها سه امتیاز دارد اما حساسیت این بازی باعث می شود که بازی دلچسبی را شاهد نباشیم. 

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس درباره اینکه طاهری قصد دارد استعفا بدهد، بیان کرد: من اطلاعی از این موضوع ندارم اما طاهری  زحمت زیادی برای حل مشکلات پرسپولیس کشیده است و او باید در پرسپولیس حفظ شود. پرسپولیس باید ثبات مدیریت داشته باشد تا به موفقیت دست پیدا کند.