شفر با وعده و وعید نمی تواند پیش برود!

پس از استعفاى منصوریان و روى کار آمدن وینفرد شفر به عنوان سرمربى استقلال تمامى هواداران به دنبال این بودند تا با حضور سرمربى آلمانى باخت هاى این تیم هم به پایان برسداما در این میان نکته اى که نباید از آن غافل شویم این خواهد بود که استقلالى ها از همان ابتداى فصل با بى برنامگى و استرس زیادى همراه بودند که حتى شفر آلمانى هم پس از حضور در جمع آبى ها به خوبى ضعف بازیکنان را حس کرد و در برنامه اى در صدد بود تا این مشکل را حل کند.

با وجود چنین مشکلاتى سرمربى جدید استقلال هم در صحبت هاى کنفرانس خبرى اش از اینکه قرار است جایگاه این تیم را تغییر دهد سخن گفت و بارها به این موضوع اشاره کرد اما به هر ترتیب شفر باید بداند زمان کمى را در اختیار دارد و به طور حتم هر چه زودتر باید ضعف هاى موجود را بررسى و حل کند چرا که هواداران استقلال به شدت تشنه بردهاى تیمشان هستند و خیلى نمى توانند دلشان را به وعده هاى پوچ خوش کنند.

درست است که استقلالى ها پس از باخت در دربى هشتاد و پنجم غمى در چهره هایشان دیده نمى شد و به نوعى مى دانند که باید به مربى جدید فرصت دهند اما آنها زیاد نمى توانند فرصتى را در اختیار مسئولان بگذارند و بدون شک خواهان برد تیمشان هستند.

از طرفى شفر باید به خوبى بداند که تنها با وعده و وعید اینکه جایگاه استقلال را به بالاى جدول مى رساند نمى تواند کارش را پیش ببرد و باید به زودى نظم و انضباط و گلزنى را در تیمش رواج دهد تا همانند منصوریان با شعار حیا کن رها کن مواجه نشود.

 همچنین مدیران استقلال هم باید به خوبى این مساله را از بر شوند که وعده هاى پوچ دیگر کار ساز نیست و باید خیلى زود از شفر بخواهند تغییرات اساسى در تیم ایجاد کند.

اینکه افتخارى، مدیر عامل استقلال پس از باخت تیمش در دربى هشتاد و پنجم اعلام مى کند که قول مى‌دهم روزهاى روشن و نتایج خوب در انتظار استقلال داشته  باشد و در دربى برگشت هواداران خوشحال و راضى ورزشگاه را ترک مى کنند کافى نیست و او باید به وعده داده شده عمل کند تا به این شکل با احساسات هواداران بازى نشود.

 البته اگر تا به اینجا هواداران استقلال صحبت هاى افتخارى را قبول داشته باشند چرا که برخى از همین هواداران همان آبى پوشانى بودند که در دیدار هاى گذشته خواهان برکنارى مدیر عامل بودند و نسبت به او شعارهاى حیا کن رها کن، سر داده اند

 با وجود این باید وعده هاى سرمربى و مدیر عامل به گونه اى باشد تا بیش از این احساسات هوادارانى که سرمایه هاى اصلى تیم هستند به بازى گرفته نشود و آنها بتوانند جایگاه تیمشان را در بالاى جدول ببینند.

 رضا رجبى، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال خطاب به وعده مدیر عامل این باشگاه گفت: آقاى افتخارى این همه دروغ و وعده و وعید براى چه! این چه اوضاعى است که در استقلال درست کردید؟ وعده و وعید مى دهید در صورتى که نمى دانید استقلال در قعر جدول است. به طور حتم با شرایطى که بر تیم حاکم است برد در بازى برگشت هم در کار نیست و این حرف ها تمام بیهوده است.کارهاى استقلال را طورى افتخارى دست به سر مى کند که هیچ فردى متوجه نمى شود و فقط او روز ها را پشت سر هم سپرى مى کند. جالب است که ما دربى را باختیم، بعد افتخارى اعلام مى کند اختلاف ما با پرسپولیس یک پنالتى است. این حرف چقدر خنده دار است که افتخارى آن را مطرح مى کند. آقاى افتخارى شما مى رفتید پنالتى را مى گرفتید! بهتر است این آقایان بدانند اینجا فوتسال و تربیت بدنى نیست. شما باید بدانید در باشگاه استقلال حضور دارید. هواداران و مردم شب گذشته از شدت ناراحتى به دلیل باخت دربى نتوانستند غذا بخورند و چراغ هاى خانه آنها تا صبح روشن بود. بعد شما از وعده و وعید حرف مى زنید؟ به نظر افتخارى نشانه اى از نور را مى بیند که بدین شکل سخن مى گوید در غیر این صورت نورى وجود ندارد. استقلال براى مردم است و شما باید بدانید که دیگر آنها حضورتان را نمى خواهند .