حمایت سرمربی سابق پرسپولیس از وحید امیری

حمید استیلی در مورد برتری پرسپولیس در دربی هشتادوپنجم تهران گفت: این مسابقه بار فنی نداشت و بیشتر شاهد نبرد فیزیکی بازیکنان بودیم. شما دیدید که تعداد خطاها و ضربات ایستگاهی زیاد بود و پرسپولیس توانست از تک موقعیتش نهایت استفاده را ببرد. این تیم نیمه دوم را مدیریت کرد و در نهایت به سه امتیازی باارزش رسید.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: پرسپولیس بعد از بازی با الاهلی عربستان دچار اُفت شد و این موضوع در بازی‌های بعدی خودش را نشان داد. غیبت بعضی از بازیکنان مثل طارمی و احمدزاده که سه سال در کنار هم بازی کردند تعیین‌کننده بود و در نهایت شرایط به جایی رسید که پرسپولیس سیستم 2-4-4 لوزی را به 2-4-4 خطی تبدیل کرد.

استیلی همچنین تصریح کرد: ‌مهم‌ترین شاخصه پرسپولیس این بود که شاگردان برانکو در خط میانی به خوبی حفظ توپ می‌کردند و تعداد پاس‌های‌شان زیاد بود، ولی با تغییر سیستم تعداد پاس‌ها کمتر شد و تقریباً بازی مالکانه از بین رفت. شما دیدید که در دربی هم تعداد پاس‌ها زیاد نبود و خیلی از توپ‌ها لو می‌رفت. من معتقدم پرسپولیس می‌تواند با همین سیستم یا سیستم 1-3-2-4 بازی کند و البته این تیم نیاز به زمان دارد تا بازیکنان بتوانند دوباره شرایط ایده‌آلی را ایجاد کنند.

وی در ادامه یادآور شد: پرسپولیس مانند گذشته زیبا بازی نمی‌کند، هر چند که برد برابر استقلال مطمئناً می‌تواند از لحاظ روحی و روانی به پرسپولیس کمک کند. از طرفی من معتقدم که خریدهای پرسپولیس به خوبی توانستند امسال به این تیم کمک کنند و بازیکنانی مثل بشار رسن، سیامک نعمتی، گادوین منشا و شجاع خلیل‌زاده در این فصل خیلی به پرسپولیس کمک کردند و انگیزه زیادی داشتند.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که بهترین بازیکن دربی چه کسی بود، گفت: به نظر من وحید امیری خیلی خوب بازی کرد و البته شجاع خلیل‌زاده عملکرد خوبی داشت. امیری همیشه خوب است و کمترین نوسان را دارد. او مثل بازیکنان بزرگ بازی می‌کند.

استیلی در مورد شانس قهرمانی پرسپولیس نیز تصریح کرد: پرسپولیس همچنان شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود، چون بازیکنان و کادر فنی‌اش را حفظ کرده است. چند تیم دیگر هم دنبال قهرمانی هستند، ولی پرسپولیس مدعی اول است.