واکنش برانکو به انتقادات علیه بازیکن محبوبش

محسن ربیع‌خواه که در شهرآورد ۸۵ عملکرد بدی نداشت، با دلخوری و گلایه‌مندی می‌گوید: گناه من چیست که ساده فوتبال بازی می‌کنم؟! اما واکنش برانکو از آن هم جالب‌تر است.

مرد کروات سر تمرین پرسپولیس به یکی از خبرنگاران امین خود به شکل خصوصی گفته است: بازیکنانی که مثل محسن ربیع‌خواه با تمام توان برای تیم تلاش می‌کنند، همیشه در قلب من جای ویژه‌ای دارند. او برای پرسپولیس کارهای زیادی می‌کند که متأسفانه کسی نمی‌بیند. ربیع‌خواه یک فوتبالیست خیلی خوب و مثل انگولو کانته برای تیم من است. او به پیروزی‌های تیم کمک می‌کند در حالی که دیده نمی‌شود. اهل خودنمایی یا تبلیغ برای خودش هم نیست. شاید برخی‌ها انتقاداتی داشته باشند ولی من به حرف کسی گوش نمی‌دهم. من از محسن ربیع‌خواه دریبل زدن نمی‌‌خواهم. ارسال‌ پاس‌های بلند و ۴۰ متری هم نمی‌خواهم. حتی شوتزنی و گلزنی هم نمی‌خواهم و آنچه از او می‌خواهم، فوتبال ساده است که به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

***

مرد کروات در مصاحبه‌های رسمی خود نیز همواره از محسن ربیع‌خواه دفاع می‌کند. چرا؟ دلیل اصلی آن ساده بازی کردن و انجام وظایف تاکتیکی است که به او محول می‌شود. دلایل دیگر به افت کمال کامیابی‌نیا پس از آن مصدومیت و جراحی کتف مربوط می‌شود و غیبت احمد نوراللهی!

شماره ۸ همچنان سرباز است و نمی‌تواند برای پرسپولیس در میادین رسمی بازی کند. در میان سایر بازیکنان پرسپولیس هم کسی قادر نیست در پست حساس هافبک دفاعی و تخریب‌گر بازی کند. تجربه تلخ شهرآورد فصل گذشته و بازی دادن حسین ماهینی در پست هافبک دفاعی، برانکو را به این نتیجه رساند که بازی کردن در این پست کار هرکس نیست. در چنین شرایطی هر مربی دیگری هم به جای برانکو باشد، همین راه را انتخاب می‌کند؛ حمایت از محسن ربیع‌خواه!

شاید ربیع‌خواه معمولی به نظر برسد اما به قول معروف کار برانکو و پرسپولیس را راه می‌اندازد. می‌رود، می‌جنگد و توپ‌ربایی می‌کند. بنابراین منتقدان سبک بازی محسن ربیع‌خواه بهتر است دست از سر این بازیکن و برانکو بردارند. سرمربی کروات پرسپولیس در حال حاضر گزینه دیگری برای جانشینی محسن ربیع‌خواه ندارد و به نظر می‌رسد سیاست درستی اتخاذ کرده باشد.