آخرین وضعیت ۴ نماینده ایران برای اخذ مجوز حرفه‌ای

مهلت چند روزه فدراسیون فوتبال به تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران برای ارائه مدارک و مستندات و حل مشکلات مالی این تیم‌ها به منظور صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه‌ها که قصد حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند، تا یکی، دو روز دیگر به پایان می‌رسد و کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای آخرین نظر خود را درباره این چهار تیم اعلام می‌کند.

بعد از مهلت فدراسیون، مدیران نفت تهران هیچ اقدامی در جهت رفع مشکلات و ارائه مستندات نکردند تا حذف این تیم تقریبا قطعی شود و دیگر تیم‌های لیگ برتری مانند ذوب‌آهن خودشان را برای ارائه مستندات آماده کنند.

در سوی دیگر، تراکتورسازی تبریز پیشرفت بسیار خوبی در روزهای گذشته داشته و با پرداخت بخشی از بدهی‌ها و توافق با شاکیان، گام بسیار بزرگی برای اخذ مجوز حرفه‌ای برداشته و با ادامه این روند، سرخپوشان تبریزی در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت.

علی رغم خبرهایی که پیرامون استعفای علی اکبر طاهری از مدیریت پرسپولیس تیم شنیده می‌شود، مدیران این باشگاه هم توانستند بخشی از مشکلات مالی خود را حل کنند و با توافق یا پرداخت مطالبات طلب‌کاران می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا حاضر باشند.

استقلالی‌ها هم با توجه به حجم بالای بدهی‌های خود، تواستند گام‌های مفیدی بردارند اما کماکان خطر حذف از آسیا و نگرفتن مجوز حرفه‌ای را احساس می‌کنند. در حال حاضر استقلال از نظر حل مشکلاتش عقب‌تر از تراکتورسازی و پرسپولیس است و نسبت به این دو تیم کار بیشتری دارد.

سخنگوی دولت، هفته گذشته از کمک دولت به سرخابی‌ها برای حل مشکلات مالی این دو تیم خبر داد و به نظر می‌رسد که سه تیم تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال مجوز حضور در آسیا را به دست می‌آورند.

در صورتی که هر کدام از این چهار تیم نتوانند مجوز حرفه‌ای را بگیرند، به ترتیب، ذوب آهن، سپاهان و پیکان شانس جایگزینی دارند.