رقیب احتمالی ایران در جام جهانی روسیه

کمتر از یک ماه دیگر به مراسم قرعه کشی جام جهانی 2018 زمان باقی مانده است. روز دهم آذرماه کاخ ریاست جمهوری کرملین در مسکو میزبان یکی از باشکوه ترین مراسم های در نظرگرفته شده از سوی روسیه برای برگزاری قرعه کشی گروه های هشت گانه جام جهانی خواهد بود جایی که 32 تیم حاضر در این دوره در چهار سید حریفان خود را در خردادماه آتی خواهند شناخت. 

در شرایطی که برای اولین بار در تمام ادوار جام های جهانی ایران موفق شد یا یک پله صعود در سید سوم قرعه کشی قرار بگیرد تا به این ترتیب از شانس نسبتا بهتری برای صعود به مرحله دوم بازی ها برخوردار شود از حالا گمانه زنی ها برای قرار گرفتن یکی از تیم های سید چهار در گروه ایران آغاز شده است.

 سید چهار که متشکل از چهار تیم آسیایی دیگر(در صورت صعود استرالیا) و صربستان از اروپا، پاناما از کونکاکاف،نیجریه در کنار یکی از دو تیم مراکش یا ساحل عاج از قاره آفریقا خواهد بود با توجه به قوانین فیفا امکان رویارویی با حریفان آسیایی برای ایران در گروه مقدماتی وجود نخواهد داشت از همین رو قطعا یکی از حریفان تیم ملی صربستان، نیجریه، پاناما و یکی از بین دو تیم مراکش و ساحل عاج (این بازی شب گذشته برگزار شد) خواهد بود.

 با این تفاسیر به نظر می رسد بهترین حریفی که از این جمع می توان به عنوان سید چهار در گروه ایران قرار بگیرد پاناما از کونکاکاف باشد، تیمی که چند شب قبل در دیداری تدارکاتی در گراتس اتریش با نتیجه 2-1 به ایران باخت و نشان داد تیم چندان قدرتمندی به نسبت سایر تیم های حاضر در سید چهار جام جهانی نخواهد بود.

حال باید منتظر ماند و دید ایران در سیدهای اول و دوم خوش شانس خواهد بود یا نه گرچه در قرار گرفتن این تیم ها مقابل ایران نباید شانس را چندان دخیل دانست چون همه 16 تیم حاضر در این دو سید از قدرت فوق العاده ای برخوردار هستند به همین خاطر تنها باید نسبت به خوش شانسی کی روش و شاگردانش در مشخص شدن قرعه سید چهارم حساب باز کرد تا به این ترتیب درصد احتمالی موفقیت ایران در صعود از گروه مقدماتی بالا برود که در این خوش شانسی رویارویی دوباره با پاناما می تواند حرف اول و آخر را بزند.

 صربستان با توجه به صعود به عنوان تیم اول گروه مقدماتی در اروپا همین طور سایر نماینده های آفریقایی حاضر در سید چهارم قطعا می توانند برای ایران دردسرساز شوند به خصوص که همه رقبای آفریقایی حاضر در این سید از ستاره های سرشناس و کلیدی باشگاه ها اروپایی بهره می برند و عبور از سد آنها کار آسانی نیست.