خاطر بازیکنان تیم ملی آسوده نیست

ملی پوشان کشورمان در راستای آماده سازی به منظور حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل تیم ملی فوتبال ونزوئلا به میدان رفتند که شاگردان کی روش این دیدار تدارکاتی را هم با پیروزی پشت سر گذاشتند.

از بارزترین نکات تیمی که کی‌روش برای حضور در بیست و یکمین جام جهانی آماده کرده است، حضور حداقل ۳ بازیکن کاملا همطراز و هم سطح در همه پست هاست. در حال حاضر هیچ بازیکنی نمی تواند از فیکس بودن خود در ترکیب تیم ملی در روسیه مطمئن باشد.

شاید با کمی غلو بتوان گفت تنها بازیکنی که با فاصله از نفرات پشت سری اش پیش است و تقریبا جانشینی برای خود در تیم ملی ندارد، مرتضی پورعلی گنجی است. به جز این مدافع میانی، نمی توان بازیکن دیگری را در جمع مردان کی روش یافت که از حضور خود در ترکیب ثابت اطمینان داشته باشد و این می تواند اصلی ترین برگ برنده برای تیمی باشد که به زعم بسیاری از کارشناسان می‌تواند بهترین و یا یکی از بهترین تیم های ملی فوتبال ایران باشد.

در تیم کی‌روش بازیکنانی هم هستند که قابلیت حضور در چند پست را دارند که شاخص ترین آنها احسان حاج صفی است. بازیکنی که بعد از دژآگه و حسینی کاپیتان سوم تیم ملی ایران محسوب می شود.

حاج صفی یکی از شاخص‌ترین فوتبالیست های ایران در سالهای اخیر است که چه در تیم های باشگاهی‌اش و چه در تیم ملی از تاثیرگذارترین بازیکنان بوده است. وی بازی در همه سال های اخیر یکی از شاخص ترین بازیکنان در دو پست مدافع چپ و هافبک دفاعی است و بازی های موفقی را در این دو پست از خود به نمایش گذاشته است.

این موضوع از یک سو برای بازیکنی با کیفیت حاج صفی خوب است و از یک سو هم برای او خوب نیست. حاج صفی برابر ونزوئلا نقش مدافع چپ را بازی کرد و در خیلی از بازی های تیم ملی در نقش هافبک وسط به میدان می رود. کاپیتان سوم تیم ملی کشورمان که در مورد او این گمانه زنی هم وجود دارد که شانس شکستن رکورد تعداد بازی های ملی را دارد، به احتمال زیاد نه در دفاع چپ و نه در هافبک دفاعی انتخاب اول کی‌روش نیست. 

شواهد نشان می دهد میلاد محمدی مدافع سرعتی تیم ملی می تواند نخستین انتخاب کی‌روش برای قرار گرفتن در سمت چپ خط دفاعی تیم ملی باشد و باتوجه به حضور بازیکنانی مثل علی کریمی، سعید عزت اللهی و امید ابراهیمی، شاید شانس کمتر برای حضور در کمربند میانی تیم ملی داشته باشد.