تمجید سرمربی اروپایی از مهاجم تیم ملی ایران

روز پایانی نیم فصل نخست ژوپیرلیگ برای ستاره ایرانی و غم زده از زلزله در زادگاهش به روزی رویایی تبدیل شد تا جایی که کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی هم تحت الشعاع درخشش کاوه رضایی با پیراهن شارلروا در اولین تجربه حضور در اروپا قرار گرفت. مربیان دو تیم حتی مربی صرب تیم شکست خورده میشلن هم به تعریف و تمجید از ملی پوش ایرانی پرداخت.

فیلیس ماتزو سرمربی شارلروا که با قراردادن این تیم در جایگاه دوم جدول رده بندی همچنان یکی از مدعیان قهرمانی نشان داده بعد از بازی بیشتر زمان صحبت های خود در کنفرانس مطبوعاتی را به ستاره ایرانی اختصاص داد و مدعی شد کاوه یکی از بهترین بازیکنان و خریدهای او در تمام سال های اخیر است که به معنای واقعی کلمه حرفه ای زندگی می کند و فوتبال می آموزد.

سرمربی شارلروا در خصوص ستاره ایرانی گفت:« اصلا دوست نداشتم و هیچ وقت هم این کار را نکرده بودم که بخواهم راجع به یک بازیکن خاص در تیمم صحبت کنم چون اعتقاد دارم وقتی تیمی پیروز می شود یا شکست می خورد همه گروهی که در آن حضور دارند، نقش دارند؛ اما این جا دوست دارم این عادت را برای یک بار ترک کنم و اعتراف کنم کاوه رضایی پدیده این فصل شارلروا است که از داشتن او در جمع خودمان واقعا خوشحالم چون تفاوت ها را برای ما و طرفداران رقم زده است».

او ادامه داد:« رضایی یک بازیکن کامل است که هم در فاز تدافعی هم در فاز تهاجمی از دقیقه اول تا آخر بازی تلاش می کند و با دوندگی و جنگندگی که دارد همیشه آمارها را به سود خود ثبت می کند. من واقعا خوشحالم که این بازیکن را امسال در تیم دارم به خصوص که هر روز هم بیشتر از قبل با پیشرفتی که به کمک هم تیمی هایش دارد ما را سورپرایز می کند. کاوه در این چند ماه کنار شارلروا چیزهای بسیار خوبی آموخته و مسلما در آینده ای نزدیک از این مهاجم حرف های بیشتری نیز خواهیم شنید».

سرمربی موفق این فصل شارلروا در ادامه تصریح کرد:«می خواهم یک واقعیت را اعتراف کنم.در سه هفته ابتدایی فصل کاوه رضایی نیمکت نشین شد چون او نیاز داشت تا بعد از حضور در محیطی جدید، کشوری غریبه و ... خود را با شرایط وفق بدهد از همین رو باید به او زمان می دادم. کاوه شرایط را درک کرد و مدام تمرین و تلاش می کرد تا به جایگاهی که می خواست برسد. در آن روزها اعتراضی از او به خاطر نیمکت نشینی دیدم و تنها چیزی که در ذهن دارم برخورد بسیار مثبت او با واقعیات حاکم بر تیم و شرایطش بود.او حالا در زمین است و می درخشد و این هم نتیجه برخورد کاملا حرفه ای او با شرایط آن روزها بود و امیدوارم سرنوشت این بازیکن به الگوی خوبی برای همه بازیکنان شارلروا به خصوص نیمکت نشینان تبدیل شود که کمتر بازی می کنند».

ماتزو در پایان ارتباط برقرار کردن با کاوه رضایی را با توجه به تسلط این بازیکن به زبان انگلیسی چندان دشوار ندانست و گفت:«فکر می کنم خیلی خوب توانستم با کاوه ارتباط بگیرم چون این بازیکن به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارد، حداقل آن چیزی که من از او دیدم را می توانم عالی توصیف کنم گرچه شاید بهترین نباشد(باخنده) کاوه رضایی درست مثل فوتبالش که کیفیتی عالی دارد از نظر اخلاقی هم در سطح فوق العاده ای است. بازیکنی باهوش که وقتی یک نکته را به او یادآوری می کنی 10 برابر خواسته هایی که داری را برآورده می کند».

 

نکته جالب کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی شارلروا با میشلن این جا بود که آلکساندر یانکوویچ سرمربی تیم شکست خورده میشلن هم با اشاره به درخشش ستاره ایرانی مدعی شد اگر کاوه رضایی در زمین نبود و دو گل را به ثمرنمی رساند شاگردان او اجازه برتری به میزبان را نمی دادند؛ اما ملی پوش ایرانی تمام تلاش های او و شاگردانش برای رسیدن به امتیاز را برباد داد. از همین رو کاوه رضایی را بهترین بازیکن زمین لقب داد تا این کنفرانس بیشتر دقایق خود را تحت الشعاع ستاره ایرانی و درخشش فوق العاده اش باشد.