حاشیه ای بر قرعه کشی جام جهانی فوتبال / ایرانی ها مرد روزهای سخت

گروه ورزشی- ایران در قرعه مرگ افتاد، این را کارشناسان فوتبال می گویند. دومین تیم راه یافته به جام جهانی ، تابستان سال ٩٧ به ترتیب باید مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال به میدان برود.

به گزارش افکارنیوز، می گویند، ایرانی ها کاری کارستان در مقابل دارند. میخواهم با این مقدمه چند یادآوری از ایران و ایرانی داشته باشم.

اول:

ایرانی ها تنها چند صباحی از پیروزی انقلابشان نگذشته بود، که مجبور شدند به مدت ٨ سال با کم ترین امکانات ، در مقابل تجاوز نظامی خارجی ، بایستند. جنگ که تمام شد ، مرزهای ما دست نخورده باقی ماند و پوشه ای که از ٤٢ ملیت اسیر، در خود ثبت کرده بود.

ایرانی ها هر وقت که خواستند، توانستند.

دوم:

وقتی با غول جنگ نتوانستند پهلوانی ایرانی ها در هم بشکنند، تحریم ها را شدت بخشیدند. هر آنچه ندادند، ایرانی ها ساختند، دنیا پس از نزدیک به چهل سال تحریم ، وقتی چشم باز کرد ، دید قله ای از پیشرفت علمی و نظامی ، از زمین تا فضا باقی نمانده، که پرچم ایران ، روی آن افراشته نباشد.

سوم:

منطقه خاورمیانه را با دلارهای سبز و کارخانه های اسلحه سازی خود، به آتش کشیدند، تا دود آن به چشم ایرانی ها برود. فوج فوج نظامی تا بن دندان مسلح، به خاورمیانه گسیل داشتند، خونریزترین جانی های دنیا را ، با لباس مشکی ، وارد معرکه کردند. اما آخر کار ، سردار ایرانی پایان ترک تازی و آغاز شکست های حقیرانه شان را ، به دنیا اعلام کرد.

چهارم:

انزوای سیاسی ایران را خواب می دیدند، اما امروز ، ایرانی ها را ، به عنوان قدرت منطقه ای به رسمیت می شناسند و پای ثابت بسیاری از اجلاس های منطقه ای و بین المللی ، میز هیات ایرانی است که توجه عکاسان رسانه ها را ، بخود جلب می کند.

پنجم و آخر:

ایرانی ها ، مردان و زنان روزهای سخت هستند. نام های بزرگ نمی توانند از قدر و بزرگی شان بکاهند. ایرانی ها هر وقت خواستند، توانستند . این جنس پهلوانی ایرانی ها، در آوردگاه مسکو هم ، چشمها را خیره خواهد کرد.

احمد جعفری چمازکتی