تحلیل یک پیشکسوت فوتبال از نقطه امید ایران در جام جهانی

ایمان عالمی با اشاره به قرار گرفتن تیم ملی کشورمان در گروه B مسابقات جام جهانی و همگروه شدن با پرتغال، اسپانیا و مراکش اظهار داشت: خوشبختانه یا متاسفانه باید بگویم با سخت ترین قرعه ممکن روبرو شدیم تا کمترین شانس را برای صعود به مرحله بالاتر داشته باشیم. همین مراکش که خیلی‌ها خواب پیروزی بر این تیم را می‌بینند دست کمی از پرتغال و اسپانیا ندارد و بازی مقابل این تیم راحت تر از دو بازی دیگر نیست.

وی افزود: البته از نظر من حسن بزرگ این جام جهانی در این است که فرصت بازی مقابل تیم‌های بزرگ و سوپراستارهای فوتبال دنیا را به فوتبال ما می‌دهد. این را باید به فال نیک گرفت و از این فرصت نهایت استفاده را برد.

مهاجم سابق تیم ملی کشورمان تصریح کرد: نقطه امیدواری ما خود کی‌روش است. او از فوتبال اروپا شناخت خیلی خوبی دارد. به خصوص از تیم‌های پرتغال به واسطه ملیت خودش و اسپانیا به دلیل حضور در سطح اول لالیگا. ممکن است شناخت کی‌روش از این تیم‌ها در این جام جهانی برای ما کارساز باشد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص توقف این تیم مقابل پیکان در لیگ برتر بیان داشت: متاسفانه باید بگویم بازی خوبی مقابل پیکان ندیدم و روند پیشرفت آبی پوشان خیلی کندتر از آنچیزی است که فکر می‌شد. این تیم در فاز دفاعی به تکامل رسیده و آمار هم این را نشان می‌دهد اما نه تنها در گلزنی، بلکه در خلق موقعیت گل هم با مشکلات زیادی مواجه است و تیم از این نظر در زمان شفر هیچ تغییری نکرده است.

عالمی گفت: آبی پوشان در بحث مالکیت توپ شرایط خوبی دارند. البته این خاص آقای شفر نیست چون تیم در ابتدای فصل هم در بحث مالکیت توپ حرف زیادی برای گفتن داشت. اما دلیل این که نمی‌تواند از این مالکیت در جهت خلق موقعیت استفاده کند این است که سرعت، چاشنی کار نیست. در تیم استقلال بازیکنان سرعتی داریم. بازیکن سرعتی برای ارائه بازی سرعتی لازم است، اما کافی نیست. به اعتقاد من «سرعت» حلقه گمشده تیم استقلال در این هفته هاست و شفر باید بکوشد تا این ضعف را از بین ببرد.

مربی سابق تیم استقلال بیان داشت: شرایط بدنی تیم از اردوی کیش به این طرف خیلی بهتر شده و این توان بدنی بالا در این هفته‌ها به کار استقلال آمده است. اما همانطور که گفتم شفر نتوانسته بهره برداری کامل از داشته‌هایش بکند.

وی در خصوص این که آیا آبی پوشان در این فصل می توانند به صف مدعیان بازگردند یا خیر؟ بیان داشت: شرایط پیکان و فولاد نشان می دهد که این امکان برای استقلال هم هست. فولاد و پیکان نشان دادند که با چند پیروزی پشت سر هم می شود به صدر جدول رسید و این دو تیم می‌توانند الگوی مناسبی برای استقلال باشند.