توضیحات کمالوند درباره استعفایش

با توجه به آئین‌نامه سازمان لیگ فسخ یکطرفه قرارداد مربیان با بازیکنان متفاوت است و اگر یک مربی به دلیل پرداخت نشدن حق و حقوقش قصد داشته باشد یکطرفه قراردادش را فسخ کند منع قانونی ندارد. با توجه به همین مسئله فراز کمالوند سرمربی مستعفی نفت آبادان امروز در سازمان لیگ حاضر شده و پس از طی شدن مراحل قانونی و اداری قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ کند.

کمالوند روز گذشته پس از پیروزی مقابل پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام کرد که از سمت خود استعفا می‌دهد. از سویی نصر اصفهانی رئیس هیأت مدیره باشگاه نفت آبادان در گفت‌وگوبا خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اعلام کرد که بحث استعفای فراز کمالوند را به صورت مذاکره حل می‌کنند اما فراز کمالوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در این زمینه اظهار داشت: من برای آقای نصر اصفهانی احترام زیادی قائل هستم اما خودشان هم می‌دانند دیگر برای مذاکره دیر شده است. من از آنها خواسته بودم قبل از بازی پول را به بچه‌ها برسانند اما آنها این کار را نکردند.

وی در خصوص اینکه رئیس هیأت مدیره باشگاه نفت مدعی شده که پول باید به صورت عادلانه توزیع شود، گفت:‌این حرف‌ها توجیه است و مگر قبلا ناعادلانه توزیع می‌شد؟ خود آقای نصر اصفهانی می‌داند چه اتفاقاتی افتاده و من دیگر توضیحی ندارم و تا عصر قرارداد من به صورت یکطرفه فسخ می‌شود.

کمالوند تصریح کرد: آقای نصراصفهانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کند خودش در جریان است که از 4 روز قبل از بازی با پرسپولیس با او در تماس بودم و او به من قول داد که قبل از بازی پول می‌رسد. پیامک‌های من به او و جواب‌های او در گوشی من موجود است.

وی ادامه داد: حتی آقای نصراصفهانی به من گفت که عیسی‌زاده مدیرعامل باشگاه قبل از بازی به اردو می‌آید و با بچه‌ها صحبت خواهد کرد. این بحث توزیع عادلانه پول پاک کردن صورت مسئله است و هر کسی که قرارداد بسته مشخص است که چه زمانی و چه درصدی باید دریافت کند. منظور از توزیع عادلانه را خوب متوجه می‌شوم. باشگاه می‌خواست پول آژانس هواپیمایی و هتل را بدهد که اتفاقا این نوع توزیع، توزیع ناعادلانه است چون این پول فقط باید به بازیکنان که در گرما تمرین کرده بودند، می‌رسید و بدهی‌های دیگر خود را باید از جایی دیگر تامین می‌کردند.

کمالوند خاطر نشان کرد: آقای نصر اصفهانی اجازه بدهید که بیشتر از این نگویید تا من هم ماجرا را هم نزنم. اگر قرار است پول عادلانه توزیع شود چطور می شود بازیکنان خارجی که فصل قبل از کانال های خاص وارد تیم شدند همه پول خود را گرفتند اما بازیکنان ایرانی مثل بغلانیف شادکام، عبدالله زاده فقط ۴۰ درصد قراردادشان را گرفته اند. چون بازیکنان ایرانی از کانال خاص نیامده اند نباید به آنها پول داده می شد؟ 

کمالوند تصریح کرد: گاهی اوقات اشتباهاتی صورت می‌گیرد که دیگر قابل جبران نیست. آقایان 7 ماه من را جلو انداختند و من بیش از 70 بار به بازیکنان قول دروغ دادم اماتا پول به باشگاه آمد خودشان تصمیم‌گیرنده شدند. اگر خودشان تصمیم‌گیرنده هستند پس همان 7 ماه هم خودشان تیم را مدیریت می‌کردند. ضمن اینکه اعضای هیأت مدیره هیچ کدام از بچه‌ها را قبل از مسابقه ندیدند و اینکه گفته می‌شود شب مسابقه مدیران 2 ساعت در هتل بودند اینطور نیست بلکه فقط 40 دقیقه دوستان در هتل حضور پیدا کردند که عصبانیت من بابت ندادن پول را توجیه کنند و اصلا هیچ کدام بچه‌ها را ندیدند. سؤالم این است اگر دوستان به فکر تیم بودند چرا روز مسابقه به استادیوم نیامدند، چرا هیچ یک از آنها بعد از بازی به رختکن نیامدند.