شفر: باید از تیمم بابت کسب نتیجه تعریف کنید

شفر سرمربی آلمانی استقلال با حضور در نشست خبری گفت:در ابتدا از هواداران تشکر می کنم که در روز وسط هفته در ورزشگاه حاضر شدند چرا که آمدن به ورزشگاه در این ساعت خیلی راحت نیست.

او ادامه داد: ابتدا که وارد ورزشگاه شدم ،سکوهای خالی را دیدم با خودم گفتم خدایا چرا ورزشگاه خالی است.اما می دانستم که می توان به هواداران اعتماد کرد و همین طور هم شد. این مشخص بود که ما بازی راحتی نداریم. طبیعی است در این بازی ها اگر استرس و نگرانی داشته باشید یک مشکل و فشار روی تیم ایجاد می شود. بعد از گل اول همه بازیکنان ما آزاد و راحت شدند و توانستیم بهتر بازی کنیم و 2 گل نیز به ثمر رساندیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: برای لیگ و لیگ قهرمانان دنبال یک مهاجم هستیم و زمانی که قطعی شد من اطلاعات او را اعلام می کنم چرا که در حال حاضر همه چیز میان من و مدیر عامل است و افتخاری روی این موضوع در حال بررسی است. امیدوارم بعد از قطعی شدن، خبر خوبی را به ما بدهند.علی قربانی امروز سه شانس گلزنی داشت و توانست یک گل بزند و باید بگویم او در بازی قبلی بسیار خوب بود. ما بازی های سختی داریم و نمی شود فقط با یک مهاجم آن هم با قربانی به دیدار های لیگ قهرمانان برویم. اینکه سریع یا کند باشد مهم نیست و مهم پیش بینی او از جریان مسابقه است. در دوره کاری خودم مهاجمان خیلی سریعی دیدم اما آنها گل نمی زدند.

شفر افزود:از نتیجه بسیار خوشحالیم به ویژه اینکه بازیکنان در نیمه دوم خوب بازی کردند.در این بازی می خواستم جدا از 11 بازیکن اصلی عملکرد دیگر بازیکنان را نیز ارزیابی کنم. محسن کریمی و پژمان منتظری هر 2 خوب بازی کردند. منتظری بسیار برای ما با اهمیت است زیرا عملکرد خوبی دارد و از توانایی و شخصیت بالایی برخودار است. ما بازی های بسیار سختی را با حریفان قدرتمند در پیش رو داریم و برای لیگ قهرمانان به تمام بازیکنان نیاز داریم. وقتی یک بازیکن تعویض می شود و یک بازیکن بازی نمی کند،این دلیل نیست که او بد بازی کرده است و باید بگویم ما 4 روز دیگر هم بازی داریم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که 4 روز دیگر با صنعت نفت آبادان بازی دارید و پس از آن در لیگ به میدان می روید آیا با زمان کمی که دارید اذیت نم یشوید، گفت: شما می توانید این سوال را از سرمربی رقیب بپرسید.

او بیان کرد: همه تمرکز و حواس ما برای بازی بعدی است و سپس به بازی بعد از آن فکر می کنیم. نفت آبادان توانسته در بازی روز گذشته پرسپولیس را شکست دهد و می دانیم که بازی راحتی نداریم و به هیچ عنوان نگران نیستیم. تیم ما آمادگی جسمانی خوبی برخوردار است.در ابتدا به لیگ فکر می کنیم و سپس جام حذفی را در نظر می گیریم.

سرمربی استقلال در پایان خاطر نشان کرد: شاید یک مهاجم خیلی سریع نتواند به درستی مسیر توپ، حرکت و اتفاقات بازی را پیش بینی کند. قربانی شاید در زدن ضربه سر خوب نبود اما ما همچنان در تمرین با او کارمی کنیم و باید ذهنیت این بازیکن بهتر شود. او اگر زود به سمت توپ برود طبیعی است که شانسی برای گل زدن ندارد و در تمرین روی آن کار می کنیم. از حسینی هم سوال کردم که آخرین مرتبه ای که گل زدی کی بود و او به من لبخند زد. این بازیکن یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران است.