استقلال با شفر رکورد می زند؟

حالا وینفرد شفر به یک مربی محبوب نزد هواداران استقلال بدل شده است. نمایش دلپذیر آبی پوشان مقابل ایرانجوان و پیروزی پرگل این تیم هوادارانی را که تا چندی پیش ناامیدانه اتفاقات تیم شان را دنبال می کردند خوشنودتر از همیشه کرده است.

«استقلال ۳ - ایرانجوان صفر»، نتیجه ای که روی اسکوربرد ورزشگاه آزادی نقش بست تا نوید یک پیروزی با ارزش و صعود آبی پوشان به مرحله نیمه نهایی جام حذفی را بدهد. جمله ای تکراری که برای دومین بازی متوالی در هنگام بازی های استقلال روی اسکوربرد آزادی نقش می بندد. 

شاگردان شفر ایرانجوان را هم در ورزشگاه آزادی به سرنوشت سپاهان دچار کردند تا حالا بار دیگر خاطرات پیروزی‌های پی‌درپی و ۳ گله این تیم در فصل گذشته در ذهن هواداران زنده شود. این است استقلالی که هوادارانش آن را دوست دارند.

از نمایش دلپذیر و نتایج قابل قبول تیم شفر که بگذریم، به رکورد جالب تیم استقلال با این سرمربی آلمانی می‌رسیم. اتفاقی که برای استقلال در زمان شفر افتاده یک اتفاق نادر فوتبالی است تا این تیم را در آستانه ثبت یک رکورد جالب قرار دهد. 

بازی‌های اخیر آبی پوشان با هدایت شفر را مرور می‌کنیم. استقلال صفر - فولاد صفر، پرسپولیس یک - استقلال صفر، استقلال ۲ - نفت تهران صفر، سیاه جامگان صفر - استقلال صفر، استقلال ۲ - گسترش فولاد صفر، استقلال صفر - پیکان صفر و بالاخره استقلال ۳ - سپاهان صفر. اینها نتایجی بود که آبی پوشان با شفر در لیگ برتر گرفته بودند. 

این تیم دو بار هم با هدایت شفر در جام حذفی به میدان رفته است که نتایج بازی‌های این تیم به ترتیب پیروزی ۲ بر یک مقابل نساجی و ۳ بر صفر مقابل ایرانجوان بود.  به عبارتی می‌توان گفت تیم استقلال با هدایت شفر در مجموع لیگ برتر و جام حذفی ۹ بار به میدان رفته است که حاصل این ۹ بازی یک شکست، ۳ مساوی و ۶ پیروزی است. آبی پوشان در جمع این ۹ بازی جمعا ۱۰ بار گلزنی کرده‌اند که ۶ گل از این ۱۰ گل در دو بازی آخر این تیم به دست آمده است.

اما نکته بسیار جالب در آمار گل‌های خورده این تیم است. استقلال در مجموع این ۹ بازی تنها دوبار دروازه‌اش باز شده است. یکبار در جام حذفی مقابل نساجی و یکبار هم در لیگ مقابل پرسپولیس از روی نقطه پنالتی.

در واقع آبی پوشان در لیگ برتر در جریان بازی در ۷ بازی خود هیچ گلی نخورده‌اند و تنها یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت داشته‌اند و در دو بازی جام حذفی نیز تنها یکبار دروازه شان باز شده است.

تیم استقلال ۷ بازی از این ۹ بازی را با ثبت کلین شیت به کارش پایان داده تا رکورد جالب توجهی در گل نخوردن از خود به جای بگذارد. آخرین بار آبی پوشان در دقیقه ۲۲ هفته دهم و از روی نقطه پنالتی دروازه شان باز شد. این اتفاق در تاریخ ۴ آبان روی داد تا از آخرین گل خورده استقلال به لحاظ تاریخی چیزی بالغ بر ۵۶ روز گذشته باشد. 

به عبارت دیگر می‌توان گفت از آخرین گل دریافتی استقلال ۶ بازی کامل گذشته و این تیم با شش کلین شیت پی در پی به یک رکورد جالب رسیده است. آبی پوشان ۱۳ نیمه کامل و یا ۶۰۸ دقیقه است که قفل دروازه شان به روی مهاجمان هیچ تیمی در لیگ برتر و جام حذفی باز نشده است تا تیم شفر از این حیث در آستانه ثبت یک رکورد جالب توجه قرار گرفته باشد.