گره کور در کار هافبک پرسپولیس/ نوراللهی به پادگان می رود؟

سرنوشت مبهم احمد نوراللهی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس این روزها باعث شده تا نه تنها این بازیکن و مربیانش بلکه هواداران پرسپولیس از وضعیت او بی‌اطلاع باشند و هر روز خبری مبنی بر ادامه سربازی او منتشر می‌شود اما این بازیکن فارغ از حاشیه‌‌های موجود مشغول تمرین خود در پرسپولیس است. هر چند که به نظر می‌رسد در نهایت او باید انجام خدمت سربازی‌اش را تکمیل کند. 

مورد نوراللهی از موضوعات عجیب فوتبال ماست چرا که نمونه مشابه اتفاقاتی که برای او رخ داده را تا به حال در فوتبال شاهد نبودیم. بدون شک بازیکنان فوتبال هم همانند سایر اقشار جامعه باید به خدمت مقدس سربازی بروند اما وقتی به اتفاقات رخ داده برای نوراللهی نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم تفاوت زیادی بین او و سایر بازیکنان سرباز وجود دارد. 

نوراللهی همراه با امید عالیشاه پس از پایان نیم‌فصل اول فصل گذشته برای انجام خدمت سربازی راهی تراکتورسازی شد اما به دلیل مسائلی که برای این باشگاه تبریزی به وجود آمد و محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات، این دو بازیکن به همراه چند بازیکن دیگری که به تراکتورسازی پیوسته بودند به جز 2-3 بازی دیگر نتوانستند برای تیم اول تبریز به میدان بروند. نوراللهی اما با کسری خدمتی که از حضور پدر و مادرش در جنگ تحمیلی به دست آورده بود، توانست زودتر از عالیشاه خدمت خود را به اتمام برساند و با مساعدت مسئولان باشگاه تراکتورسازی و سپاه عاشورا که یگان خدمتی او بود، به تمرینات پرسپولیس بازگشت اما در اقدامی عجیب و در حالی که او مدت‌هاست تمریناتش را با پرسپولیس انجام می‌دهد تا به محض گرفتن کارت پایان خدمت بتواند برای این تیم به میدان برود، بحث رفتنش به آموزشی دوران سربازی مطرح شده است! 

موضوع مهم اینجاست که کدام سرباز فوتبالیست در این سال‌ها ابتدا خدمتش را پشت سر گذاشته و سپس راهی آموزشی شده است؟! از طرف دیگر نوراللهی که برای گذراندن دوران سربازی به تراکتور رفته بود، بدون شک مقصر اتفاقات رخ داده برای این باشگاه نبوده و نیست.  مسئله دیگر این است که تا به حال هیچ بازیکن فوتبالی اینگونه به سربازی نرفته که سراسر در بلاتکلیفی و سردرگمی باشد. این بازیکن جوان مقصر اتفاقات رخ داده برای تراکتورسازی نیست و چه بهتر که مسئولان این باشگاه مساعدت‌‌های لازم را با او انجام دهند تا در سال منتهی به جام جهانی 2018 روسیه یک استعداد فوتبالی هدر نشود.

از طرف دیگر باید این را در نظر داشت که هیچ بازیکنی در هیچ رشته ورزشی سرنوشتی مشابه احمد نوراللهی پیدا نکرد و بدون این دغدغه‌های فراوان، بازیکنان سرباز راهی تیم‌های نظامی شده و بعد از گذراندن دوران خدمت خود به تیم‌های سابق‌شان بازگشتند اما مشخص نیست علت این گره کور برای این بازیکن بی حاشیه چیست. البته مسئولان باشگاه پرسپولیس همچون حمیدرضا گرشاسبی و افشین پیروانی تلاش‌هایی برای رفع مشکل این بازیکن کردند اما به نظر می‌رسد نوراللهی چاره‌ای جز رفتن به آموزشی نخواهد داشت. باید امیدوار بود تا تصمیمی اتخاذ شود که استعداد و توانایی این بازیکن یا بازیکنانی از این دست از این به بعد این قدر راحت از دست نرفته و سرمایه سوزی نشود.