شکات از استقلال به خاطر پرداخت نشدن پول مهدی قائدی؟

غلامحسین دلگرم در مورد وضعیت ایرانجوان بوشهر در تعطیلات نیم‌فصل گفت: ما با استقلال در جام حذفی بازی کردیم. مسابقه‌ای که یکی دو روز هم به خاطر آلودگی هوا با تاخیر برگزار شد. به همین دلیل بازیکنان تیم ما دیرتر از بازیکنان سایر تیم‌ها در لیگ یک به تعطیلات رفتند. قرار است بعد از چند روز استراحت تمرینات را از سر بگیریم. البته به شرطی که مسئولان باشگاه مشکلات عدیده مالی و امکاناتی تیم را برطرف کنند. ما در اولین بازی دور برگشت باید مقابل نساجی در قائم‌شهر بازی کنیم که مسابقه بسیار سختی است. 

وی ادامه داد:‌ این در صورتی است که به دلیل عملی نشدن وعده‌ها بسیاری از بازیکنان از وضعیت تیم ناراضی و برخی خواهان جدایی از این تیم هستند. عارف کردجهان حتی در آستانه فسخ قرارداد است. میختاریان مربی ارمنستانی هم به کشورش بازگشته اگر مسئولان باشگاه عزم راسخی برای حل مشکلات تیم در نیم فصل نداشته باشند شرایط برای ادامه کار در ایرانجوان خیلی سخت می‌شود. حتی ممکن است من هم با این شرایط نتوانم در ایرانجوان کار کنم زیرا در چند بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم باید مقابل تیم‌های صدرنشین بادران، نساجی و نفت مسجدسلیمان بازی کنیم و اگر امتیازات لازم را کسب نکنیم وضعیت تیم بحرانی خواهد شد. آن هم در حالی که در 9 هفته پایانی دور رفت توانستیم 16 امتیاز جمع کنیم. اما اگر به وضعیت تیم رسیدگی نشود بازگرداندن تیم به این شرایط هم سخت خواهد شد. 

سرمربی تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر تصریح کرد: از 5 فصل حضورم در لیگ یک 3 فصل آن را در ایرانجوان بودم و همواره این باشگاه پرهوادار با چنین مشکلاتی مواجه بوده است. حتی کمترین انتظارات بازیکنان هم به سختی برآورده می‌شود. این در حالی است که هواداران و اهالی فوتبال فقط 90 دقیقه مسابقه را می‌بینند و از پشت پرده این جریانات خبری ندارند. 

دلگرم در مورد اینکه تهدید او به جدایی از ایرانجوان جدی است و یا مثل تهدید برخی از مربیان لیگ برتری از جمله فراز کمالوند است، گفت: من دو هفته قبل از نیم‌فصل به مسئولان باشگاه هشدار دادم و در مورد وضعیت تیم به آنها اطلاع‌رسانی کردم. امیدوارم مدیران باشگاه تصمیم جدی برای حل مشکلات بگیرند در غیر این صورت وضعیت تیم به مرحله بحرانی می‌رسد.

مربی اسبق مهدی طارمی در مورد حواشی ایجاد شده برای مهدی قائدی در استقلال، گفت: فوتبال ایران استعدادهای فراوانی دارد اما بازیکنان باید از همان سطوح پایه در نونهالان و نوجوانان و جوانان با شرایط حرفه‌ای آشنا شوند و خیلی از مسائل نیز به جز فوتبال به آنها آموزش داده شود. بازیکن حرفه‌ای باید از همان ابتدا یاد بگیرد که چگونه با برخی از حواشی مقابله کند. مهدی طارمی بعد از درخشش در لیگ  یک به لیگ برتر آمد و آقای گل شد. مهدی قائدی هم اکنون به تیم بزرگی آمده است. حلقه‌های گمشده فوتبال ما نحوه آموزش به فوتبالیست‌های تیم‌های پایه در مسائلی غیر از فوتبال است. به عقیده من حتی باید به ستاره‌هایی مثل قائدی‌ها نحوه هزینه و سرمایه‌گذاری دستمزدشان هم آموزش داده شود و آنها یاد بگیرند با پول زیادی که می‌گیرند چگونه رفتار کنند و سرمایه‌هایشان را در جاهایی هزینه کنند که به سود خودشان و جامعه‌شان باشد.

وی در مورد وضعیت پرداخت پول انتقال قائدی از سوی باشگاه استقلال به ایرانجوان بوشهر گفت: قرار بود تا ۱۹ آذر استقلال پول باشگاه را بپردازد اما این اتفاق رخ نداد و بارها مسئولان باشگاه ایرانجوان تلاش کردند با تفاهم این مساله حل شود اما باشگاه استقلال پاسخگو نبود و به ناچار مجبور به شکایت از این باشگاه به کمیته انضباطی شده‌اند و هنوز هم اتفاق خاصی رخ نداده است.