ماجرای شکایت یک بازیکن و تهدید مدیر عامل سابق پرسپولیس

فرهاد شیبانی درخصوص طلب مجتبی زارعی از باشگاه پرسپولیس گفت: پرونده ما برای زمان عباس انصاری‌فرد بود که از آن زمان طلب ما وصول نشد، ما حدود 220 میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس طلب داشتیم اما در سال 91 آقای رویانیان شخصا با من تماس گرفت و من برای گرفتن این پول نزد سعید شیرینی رفتم و آنها گفتند که به جای 220 میلیون تومان این رقم را کم کنید و آن را 120 میلیون تومان بنویسید تا ما هم فردا پول را به حساب شما واریز کنیم اما این اتفاق رخ نداد و در حالی که ما نوشتیم و امضا کردیم که به جای 220 میلیون تومان 120 میلیون تومان از پرسپولیس طلب داریم اما آنها هیچگاه پولی به حساب ما نریختند. 

وی ادامه داد: پیرو همین مساله ما به کمیته انضباطی شکایت کردیم و آنها رای را به سود ما دادند، حتی کمیته استیناف هم عنوان کرد که در صورت پرداخت نشدن مطالباتمان از پرسپولیس امتیاز کسر شود اما  این موضوع و این تهدید هیچ اثری روی مسئولان باشگاه نگذاشت و توجهی به این حکم ما نداشتند، بعد از اینکه طاهری مدیر پرسپولیس شد برای دیدن او به باشگاه رفتم اما شخصی به نام دیناروند به دیدار ما آمد و گفت که بنویسید طلبتان 40 میلیون تومان است تا آن را همین الان بدهیم و مجتبی زارعی که به پولش نیاز داشت حتی حاضر شد این کار را انجام دهد اما من این کار را قبول نکردم. 

شیبانی تصریح کرد: بعد از آن بود که فیفا در سال 2017 عنوان کرد که اهالی فوتبال برای گرفتن حقشان می‌توانند به دادگاه‌های بیرون از فوتبال هم شکایت کنند، همین شد که ما به مجتمع قضایی شهید صدر رفتیم و آقای چاوشی که قاضی فرهیخته‌ای هم هست از اتفاقاتی که برای ما رخ داده بود عصبانی شد. ما بارها برای باشگاه پرسپولیس نامه زدیم اما نامه‌های ما را ثبت نمی‌کردند، بعد از  این بود که به دیدار آقای وثوق احمدی رفتم و او نامه‌ای خطاب به باشگاه پرسپولیس زد که اگر تا 48 ساعت به آن پاسخ ندهید پرسپولیس دچار مشکل خواهد شد اما آنها باز هم این تهدید را جدی نگرفتند و دو هفته برای خودشان زمان خریدند. ما 9 نامه برای پرسپولیس زدیم اما یکی از این نامه‌ها را جواب ندادند، سپس قاضی پرونده به این اجماع رسید که پرسپولیس را محکوم کندت و بعد از اینکه رای به دادگاه تجدیرنظر رفت حتی به ما گفتند که می‌توانیم حکم توقیف اموال را هم بگیریم. 

نماینده تام‌الاختیار بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: 8 بار به باشگاه پرسپولیس رفتم تا طاهری را ببینم تا بلکه مشکل را به او بگویم اما هیچ وقت موفق به دیدارش نشدم تا اینکه یک روز به من گفتند طاهری می‌خواهد به مراسم مرحوم اولادی برود و به همین دلیل من جلوی باشگاه رفتم تا او را ببینم، بعد از اینکه طاهری را دیدم نامه را به او نشان دادم و گفتم چرا به نامه‌های ما جواب نمی‌دهید؟ که او پاسخ داد پولی نداریم که به تو بدهیم! من به او گفتم مگر می‌شود باشگاهی به بزرگی پرسپولیس و اسپانسرهای زیاد پولی نداشته باشد که به ما بدهد؟ طاهری در این زمان به من با کنایه گفت که آیا جایی را می‌شناسی تا با هم به دزدی برویم؟! من به او گفتم این چه حرفی است که می‌زنید مگر من دزد هستم که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنید؟ 

وی افزود: این حرف طاهری خیلی به من برخورد و من می‌توانستم همانجا با او برخوردی جدی کنم و موضوع را به رسانه‌ها بگویم اما به خاطر اینکه از پرسپولیس پول می‌خواستیم نخواستم کاری کنم که آنها از ما شکایت کنند و به همین دلیل کوتاه آمدم، بعد از اینکه باز هم به طاهری اصرار کردم پول ما را بدهند و با حالتی عجیب گفت می‌روی یا بگویم لیدرها به سراغت بیایند؟! باید بگویم تا 10 روز دیگر حکم توقیف اموال باشگاه پرسپولیس را از دادگاه تجدیدنظر استان تهران خواهیم گرفت و بالاخره باید به حقمان برسیم.