تیم ملی برند هر کشوری را نمی پوشد

درباره اظهارات مولر، مسئول مستقیم آدیداس با نمایندگی این شرکت در امارات که اعلام کرده است "قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با آدیداس تاکنون نهایی نشده"، بیان کرد: متن قرارداد فدراسیون فوتبال ایران و نمایندگی آدیداس دست من است و باید بگویم این قرارداد با مهر و امضای شرکت آدیداس به امضا رسیده و قطعی است. شاید این فرد به دنبال مسائل دیگری است اما قرار نیست تمام جزئیات منتشر شود.

او ادامه داد: شب گذشته در برنامه 90 به صورت تفصیلی درباره بحث قرارداد ایران و آدیداس صحبت شد و دیگر صحبتی باقی نمی ماند.

فغانپور درمورد احتمال عقد قرارداد حامی مالی فدراسیون فوتبال ایران با آدیداس پس از برگزاری رقابت های جام جهانی اظهار کرد: پس از برگزاری جام جهانی قرارداد فدراسیون فوتبال و آدیداس شرایط دیگری دارد و باید به دنبال فراهم کردن این شرایط برویم. در آن زمان هر جزئیاتی که به سود فدراسیون فوتبال باشد را اعمال می کنیم و الزامی هم وجود ندارد که حتما با آدیداس قرارداد ببندیم.

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره اظهارات مدیر شرکت سابق تامین البسه تیم ملی مبنی بر اینکه "فدراسیون فوتبال با از دست دادن ویترین جام جهانی دیگر نمی تواند پس از پایان این رقابت ها شرایط مدنظرش را به آدیداس تحمیل کند"، بیان کرد: آدیداس برای عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران سخت گیر نبود و اگر همین الان موانع داخلی از سد راه ما برداشته شود می توانیم با شرایط مدنظرمان با این شرکت قرارداد ببندیم. در حقیقت قوانین صادرات، واردات کشورمان مانع از انجام خواسته های فدراسیون فوتبال در این قرارداد شده است. باید بگویم پس از جام جهانی هم هیچ الزامی برای عقد قرارداد با آدیداس وجود ندارد و با توجه به اینکه در آن زمان جام ملت های آسیا را پیش رو داریم احتمال دارد با این شرکت یا سایر گزینه ها وارد مذاکره شویم. به هر حال به دنبال تامین منافع فدراسیون فوتبال هستیم و در این راه گزینه های مختلف را بررسی می کنیم.

فغانپور درمورد اینکه آیا فدراسیون فوتبال پیشنهاد 500 هزار دلاری یک شرکت تامین البسه اسپانیایی را رد کرده است یا خیر، گفت: قرار نیست فدراسیون فوتبال پاسخ تمام حرف ها را بدهد. اسم کشورها برای ما مهم نیست و نباید به صرف اینکه یک  برند ناشناخته، اسپانیایی است با آن وارد مذاکره شویم. در کل نام برند از کشوری که در آن واقع شده است برای فدراسیون فوتبال اهمیت بیشتری دارد. تیم ملی ایران باید از لباس  شرکت هایی استفاده کند که اعتبار آنها در دنیا مشخص است و اگر قرار باشد  با برند خارجی ای که هیچ اعتباری ندارد مذاکره کنیم در آن صورت استفاده  از لباس تولیدی های داخلی را ترجیح می دهیم. آدیداس شرکتی بین المللی است و بسیاری از تیم های جهان قصد همکاری با ابن شرکت را دارند.

او درباره اینکه آیا در شرایط فعلی امکان درآمدزایی یک میلیون و 500 هزار یورویی فدراسیون فوتبال از قرارداد با آدیداس وجود دارد یا خیر، بیان کرد: اگر بتوانیم مجوز واردات البسه تیم ملی به ایران را کسب کنیم قطعا میزان درآمدمان از قرارداد با آدیداس افزایش می یابد. یک میلیون و 500 هزار یورو درآمدی است که پیش بینی کرده ایم با فروش لباس های تیم ملی در خارج از کشور تامین شود. در سرتاسر دنیا طرفداران ایرانی و غیر ایرانی تیم ملی می توانند لباس ها را خریداری کنند. در حقیقت برای اینکه بتوانیم از عقد قرارداد با آدیداس به درآمد برسیم چنین بندی را اضافه کردیم.

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درمورد اینکه با توجه به حواشی اخیر آیا مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی برگزار می شود یا خیر، گفت: تاریخ دقیق این مراسم مشخص نیست اما به احتمال فراوان از پیراهن های جدید تیم ملی رونمایی می شود.