واکنش نکونام به شایعه حضورش در تیم تراکتورسازی

نکونام در حاشیه تمرین تیم فوتبال خونه به خونه گفت: سیاست باشگاه ما این بود که بیشتر از بازیکنان امید استفاده کنیم، به همین دلیل میانگین سنی تیم پایین است. بازیکن معروف و اسمی برای من اهمیت ندارد و اسم ها درون زمین بازی نمی‌کنند. بچه‌‌های ما خیلی خوب هستند و آنچه را که می‌خواهیم انجام می‌دهند.

نکونام درباره بازی خونه به خونه برابر استقلال خوزستان در جام حذفی اظهار کرد: فکر می‌ کنم اسفند ماه در این مسابقات بازی کنیم ولی هنوز روی این مسابقه تمرکز نکرده‌ایم. این را هم بگویم کاری که ما انجام دادیم کمتر از حضور در فینال نیست و باید بپذیریم که بازی با استقلال خوزستان در اهواز بازی ساده‌ای نیست. استقلال خوزستان تیم لیگ برتری است و مطمئنا شرایط در این بازی نابرابر است. اوایل شاید ما نمی‌خواستیم اینقدر جدی در جام حذفی باشیم ولی وقتی دو تیم لیگ برتری را حذف کردیم متوجه شدیم که حتی می‌توانیم تا فینال هم برویم.

او درباره تفاوت عملکرد داوران دسته یک و لیگ برتر تصریح کرد: نمی‌خواهم لیگ برتر و لیگ دسته اول را با هم قیاس کنم اما انصافا در نیم ‌فصل اول قضاوت‌ها به جز یک مسابقه همه خوب بود. در همان مسابقه‌ای که داوری مشکل داشت ما بازی را واگذار کردیم و باید اشاره کنم که هیچ گله‌ای هم ندارم. تمام داوری‌ها هم انصافا در حد لیگ برتری هستند و اگر داوران لیگ برتر هم به لیگ دسته یک می‌آیند کیفیت مسابقات بالا می‌رود و به نظرم آینده روشنی در انتظار داوری ماست.

بازیکن سابق تیم ملی کشورمان ادامه داد: ثبات مدیریت در ایران صفر و تحمل ما کم است. متاسفانه وقتی ثبات مدیریت نیست ثبات سرمربی هم پایین می‌آید و به نظرم تغییر مربی در باشگاه‌ها باید آخرین راهکار باشد اما اولین راهکار است. یک زمان ما به کشورهای عربی انتقاد می‌کردیم که فوری مربی عوض می‌کنند اما حالا خودمان هم این کار را می‌کنیم.

سرمربی تیم خونه به خونه در پاسخ به این پرسش که تفاوت انتخاب مربی در ایران و اروپا چیست اضافه کرد: اصلا نمی‌شود این تفاوت‌ها را قیاس کرد. آنجا مربی را با شناخت کامل می‌آورند حتی اگر تیم نتیجه نگیرد. به طور مثال دورتموند در ابتدای فصل یک مربی آورد که همه دیدند چقدر بازی‌ها را باختند و جام حذفی را هم از دست دادند اما در نهایت مجبور به تعویض شدند.

نکونام در واکنش به انتخاب خانوادگی مربیان در ایران افزود: وقتی چنین چیزی هست من چه بگویم. 

بازیکن سابق تیم ملی درباره درخواست کی‌روش از باشگاه‌ها دربار در اختیار داشتن بازیکنان یک روز بعد از بازی‌هایشان گفت:‌ من بازیکنی در تیم ملی ندارم که نظر بدهم اما آمادگی بازیکن حرف اول را در فوتبال می‌زند.

سرمربی تیم خونه به خونه درباره ادعای کی روش مبنی بر این که جدایی نکونام برای نگرفتن حقوق بوده است اظهار کرد: نه به خاطر این موضوع نبود. اگر کسی مدعی است من به خاطر پول از تیم ملی جدا شدم بگوید تا من جواب بدهم. من یک زمان بازیکن و مربی تیم ملی بودم و برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. بیشتر از این هم نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم.

نکونام در پاسخ به این سؤال که اگر پیشنهادی از تیم ملی داشته باشد به این تیم برمی‌گردد یا خیر،‌گفت: اجازه بدهید اول پیشنهادش برسد بعد در موردش صحبت می‌کنم.

او هم چنینی درباره شایعه حضورش در تیم تراکتورسازی گفت:هیچ صحبتی با من نشده اما تبریز پتانسیل بالایی از نظر تماشاگر دارد. مردم فوتبال را دوست دارند و به تیم شان تعصب دارند. ولی وقتی ابتدای فصل با من صحبت کردند با تمام وجود دوست داشتم به تبریز بروم اما حالا تمام تمرکزم روی خونه به خونه بابل است.

نکونام درباره تیم های مدعی در لیگ برتر خاطر نشان کرد: همیشه رقابت بین پرسپولیس و استقلال هست اما نمی‌شود از تراکتورسازی گذشت. از طرفی ذوب‌آهن تیم بسیار خوبی است و به نظرم از لحاظ مهره در حد قهرمانی است.درست است که فاصله امتیاز استقلال با صدر زیاد است اما معتقدم این فاصله می‌‌تواند کم شود و اعتقادم این است که استقلال خوب جلو می‌رود و می‌تواند به روزهای خوبش برگردد.

بازیکن سابق تیم ملی در مورد طلبش از باشگاه استقلال گفت: به باشگاه نامه زده‌ام، اما جوابی نگرفته‌ام و به کمیته انضباطی شکایت کردم. اگر روزی که از AFC نامه‌ای برسد و بخواهند من را رودروی مردم قرار دهند، من هم کارم را بلدم و می‌دانم چه چیزهایی باید بگویم. هر کاری کردیم که با باشگاه تعامل داشته باشیم، اما نشد. تقاضای من از روز اول این بود که مالیاتم را بپردازند، طلبم را می‌بخشم، اما این کار را نکردند و الان همه پولم را می‌خواهم. همه می‌دانند من استقلالی هستم، اما این باعث نمی‌شود بی‌احترامی آنها را بی‌جواب بگذارم. به من بی‌احترامی شده و می‌دانم نامه‌ها به دست‌شان رسیده است.

او تصریح کرد: مسئولان استقلال دیگر با من طرف نیستند و با AFC‌ طرف هستند. وقتی نامه رسید، آقایان مصاحبه نکنند و نگویند می‌خواهند استقلال را حذف کنند. ما استقلالی هستیم و نمی‌خواهیم این تیم حذف شود، اما جلوی بی‌احترامی‌ها را می‌گیرم. ما فوتبالی هستیم و قرار نیست کسی از راه رسید و مدیرعامل استقلال شد، پاسخ ایمیل، پیامک و وکیل من نکونام با این همه سابقه را ندهند. این ها بی‌احترامی کرده‌اند و باید جوابش را ببینند. مردم باید بدانند که مدیران استقلال می‌آیند و می‌روند و دل‌شان به حال تیم نمی‌سوزد. هر کسی رفته با بدهی تیم را تحویل داده است. من قطعا حقم را می‌گیرم و راهش را بلدم.بحث بی‌احترامی است.

 هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال در واکنش به اظهارات رضا افتخاری مبنی بر اینکه مدعی شده است زمانی که سرپرست تیم ملی بوده، نکونام تازه فوتبالش را آغاز کرده بود، گفت: من چیزی به یاد نمی‌آورم. خیلی‌ها در فوتبال بودند، اما مهم این است که به نیکی از آن ها یاد شود.