آیا رد پای برانکو و برنامه نود در محرومیت جباروف حقیقت دارد؟

سرور جپاروف، هافبک ازبکستانی تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل تخلف در بازی آبی پوشان پایتخت مقابل استقلال خوزستان طبق ماده ۱۰۰ آئین نامه انضباطی با صدور قرار دستور موقت به مدت ۳۰ روز از همراهی تیمش محروم شد.

صدور این دستور موقت در ساعات اخیر با اعتراض فراوان مسئولان باشگاه استقلال و هواداران این تیم همراه شده است و برخی از آن‌ها فشار برانکو ایوانکوویچ به کمیته انضباطی و اظهارات جپاروف در برنامه ۹۰ مبنی بر احتمال تبانی تیم‌های ملی ایران و سوریه که مانع از صعود ازبکستان به مرحله پلی آف جام جهانی شد در صدور دستور موقت جپاروف تاثیرگذار می‌دانند.

شنیده می‌شود نامه دعوت سرور جپاروف به کمیته انضباطی برای حضور او در این کمیته و اعلام دستور موقت ۱۳ دی به سازمان لیگ و باشگاه استقلال ابلاغ و عصر امروز (شنبه ۱۶ دی) در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده است.

از طرفی صدور این دستور به معنی محرومیت یک ماهه جپاروف نیست و حکم او پس از آنکه ۱۸ دی در کمیته انضباطی توضیحاتش را ارائه دهد صادر می‌شود.

با این وجود طبق اعلام یک منبع آگاه این دستور موقت هیچ ارتباطی به اظهارات اخیر برانکو ایوانکوویچ و همچنین صحبت‌های سرور جپاروف در برنامه ۹۰ ندارد.