اختلافات کشورهای عربی برای لیگ قعرمانان آسیا بالا گرفت

فدراسیون فوتبال امارات و عربستان بار دیگر تاکید کردند که به هیچ وجه در خاک قطر به میدان نخواهند رفت. آنها تهدید کردند که در غیر این صورت از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهند رفت.

 به احتمال خیلی زیاد در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شاهد تغییرات زیادی باشیم. با وجود این که کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرده که هر کشوری (به استثنای ایران برابر عربستان) باید در خاک خود از تیم مقابل پذیرایی کنند اما اختلاف سیاسی دو کشور عربستان و امارات با قطر باعث شده تا مشکلاتی جدی در این زمینه به وجود آید.

اماراتی‌ها و عربستانی‌ها اصرار دارند که در خاک قطر به میدان نخواهند رفت. محمد خلفان الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات، گفت‌: در جلسه‌ای که با فدراسیون فوتبال عربستان داشتیم به این نتیجه‌ رسیدیم که به هیچ وجه در قطر به میدان نرویم. به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نوشته‌ایم که در هیچ حالتی در خاک  قطر به میدان نمی‌رویم، حتی اگر بدترین مجازات هم برای ما در نظر گرفته شود.

او ادامه‌ داد: ما نمی‌توانیم به مخالفت با حکومت خود بپردازیم. اگر ما را مجبور به بازی کردن در قطر کنند از لیگ قهرمانان آسیا انصراف خواهیم داد. کنفدراسیون‌ها دیگری وجود دارند که از رقابت ما در آنجا استقبال زیادی می‌کنند. اسپانسرهای ما رقم بسیار بالایی به AFC می‌دهند و قطعا کناره گیری ما باعث ضرر خواهد شد.

الرمیثی در پایان گفت‌: از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته‌ایم که قانون بازی رفت و برگشت را لغو کند و تنها یک بازی برگزار شود. نباید ما با تیم های قطری هم گروه شویم در غیر این صورت باید بازی در زمین بی طرف برگزار شود و این خواسته نهایی ما است.