۳ ستاره استقلال متهم به باندبازی شدند

تیمی که با علیرضا منصوریان بدترین آغاز ممکن در تاریخ لیگ برتر را رقم زد در شرایطی این‌گونه وارد حاشیه شد که وینفرد شفر با حاکم کردن نظم و دیسیپلین به اردوی تیم توانسته بود طرفداران را با استقلال آشتی بدهد اما دو تساوی متوالی کاخ آرزوهای آبی‌ها را ویران کرد تا نه تنها اختلاف ۱۶ امتیازی با رقیب دیرینه قابل هضم نباشد بلکه برخی برخوردها میان بازیکنان در داخل تیم زمینه‌ساز شائبه‌های ویرانگری در استقلال شود. 

جنگ در فضای مجازی از لحظه‌ای دامنگیر استقلالی‌ها شد که تعدادی از بازیکنان بعد از اتفاقات رخ داده برای علی قربانی در پایان بازی با سایپا در حرکتی خودجوش به حمایت دسته‌جمعی از مهاجم گل‌نزن استقلال پرداختند تا به نوعی مقابل هجمه انتقادی به راه افتاده از سوی طرفداران بایستند. تصمیمی که اصلاً به مذاق طرفداران خوش نیامد و باعث شد تا سیل کامنت‌ها و اعتراضات نه تنها فروکش نکند بلکه شدت بیشتری به خود بگیرد تا تعدادی از بازیکنان استقلال مجبور به بستن صفحات خود و پاک کردن پست‌های خود در شبکه‌های مجازی شوند. حداقل ۴ تا ۵ بازیکن استقلال بالاجبار این اقدام را انجام دادند چون در کمتر از چند دقیقه از حمایت خود از قربانی با چیزی در حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار کامنت اعتراضی روبه‌رو شدند که آنها را حسابی در آمپاس قرار داد و باعث شد تا تمام پست‌ها همزمان و یک بار دیگر در حرکتی خودجوش! با هم پاک شود. نکته اینجا بود که عکس پیج اصلی این استقلالی‌ها نیز در حرکتی مشابه تغییر کرد که همین حرکت آنها را با اتهام سنگین‌تری روبه‌رو ساخت تا معادلات شکل دیگری به خود بگیرد. 

وقتی سه ستاره سرشناس استقلال در حرکتی هماهنگ شده تصویر اصلی صفحات خود را به عکسی با این مضمون «۹C۱» منقش به قلبی آبی‌رنگ تغییر دادند توجه مخاطبان جلب شد تا متن کامنت‌ها این بار به سمت و سوی دیگری تغییر پیدا کند جایی که استقلالی‌ها هر سه نفر را به باند و باندبازی علیه بازیکنان دیگر متهم کردند و مدعی شدند این اقدام ثابت می‌کند که این نفرات در حمایت از بازیکنی خاص بر علیه ستاره این روزهای تیم باند تشکیل داده‌اند. نکته کلیدی که مخاطبان مدام به آن اشاره کردند و مشخص بود کاملاً تحرکات این سه بازیکن را زیر نظر داشتند به واقعیتی بود که آنها در کامنت‌های خود به آن اشاره کردند و پرده از رازی برداشتند مبنی بر اینکه بازیکنان حاضر در باند یک ستاره هنوز رقیب او را «فالوو» نکرده‌اند! رازی که وقتی علنی شد برخی از این بازیکنان را وادار کرد که در همان دقایق تصمیم به ارسال پیغام دوستی برای هم‌تیمی خود بگیرند تا بلکه از زیر بار اتهامات و دادن بهانه به منتقدان فرار کنند! اگر چه همین تصمیم آنها نیز با واکنش‌های متفاوت دیگری روبه‌رو شد تا همین سوژه و اتهام باند و باندبازی برای ساعاتی جو حاکم بر اردوی آبی‌ها در فضای مجازی را متشنج کند. 

این اتهام در اردوی استقلال به قدری سنگین بود که باعث شد چند ساعت بعد از استارت این جنگ مجازی پست‌هایی از جانب برخی بازیکنان و ستاره‌ها منتشر شود که در حمایت از ستاره این روزهای استقلال جملاتی را بر زبان آورده بودند، گر چه همین پست‌ها نیز نتوانست آنها را از زیر بار حرف و حدیث‌ها در میان طرفداران نجات دهد. البته این برای اولین بار در ماه‌های گذشته نبود که موضوع باندبازی در تیم‌های بزرگ از جمله استقلال سر زبان‌ها می‌افتاد اما تفاوت بزرگ جایی بود که مخاطبان در کامنت‌های خود اطلاعاتی را می‌نوشتند که نشان می‌داد ریز به ریز اتفاقات و واقعیت‌های حاکم بر اردوی استقلال را رصد می‌کنند!