حمایت تمام قد شفر از گلر استقلال/ حسینی باید دروازه بان ایران در جام جهانی باشد

وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار روز پنجشنبه برابر پارس جنوبی که بعدازظهر امروز در سالن کنفرانس سازمان لیگ برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: بازی قبلی ما در لیگ را دیدید. همه تیم ها می خواهند مقابل ما برنده باشند. همه تیم ها جلوی استقلال ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر تلاش می کنند. 

وی افزود: همه تیم ها می خواهند اولین تیمی باشند که ما را شکست می دهند. به بازیکنانم امروز گفتم؛ قبلا هم گفته بودم که این برای شما تعریف و تمجید است که می خواهند جلوی شما برنده باشند؛ مثل بایرن مونیخ در آلمان که همه تیم ها می خواهند شکستش بدهند. بنابراین وقتی از رختکن بیرون می آیند باید برای برد آماده باشند. 

سرمربی استقلال گفت: زمان طولانی از زمانی که استقلال شکست خورده است، می گذرد ولی همه تیم ها سطح خوبی دارند و بازی ها سخت هستند. این برای کارلوس کی روش و تیم ملی خیلی خوب است.  در نشست خبری اول یا دوم من در تهران بود که گفتم بازیکنان ملی در باشگاه های خود خوب بازی کنند و سپس به تیم ملی اضافه شوند. 

شفر ادامه داد: به بازیکنانم گفته ام پارس جنوبی تیم بسیار خوبی است و در بازی رفت هم استقلال را شکست داده است. در بازی قبل که باختیم استقلال موقعیت گل زیادی نداشت. بازی با پدیده هم همینطور بود. در بازی رفت مقابل پدیده هم خوب نبودیم و شانس گل زیادی نداشتیم. 

وی تاکید کرد: می خواهم درباره مسائل تاکتیکی صحبت کنم. همیشه فیلم بازی های حریفانمان را تماشا و راه های شکست حریف را آنالیز می کنیم. در بازی با پدیده می دانستیم بازیکن شماره ۷ یعنی دفاع چپ آنها در کارهای هجومی حمله می کند. داریوش شجاعیان هم مصدوم بود و اگر می خواستیم مهدی قائدی را بازی بدهیم باید عقب بازی می کرد و کیفیت تهاجمی خودش را از دست می داد.

سرمربی استقلال افزود: بر اساس آنالیز متوجه شدیم امید نورافکن می تواند گزینه خوبی برای بازی مقابل پدیده باشد. در نیمه اول پست امید نورافکن برای او جدید بود ولی خوب توانست بازیکن شماره هفت حریف را مهار کند و در نیمه دوم هم نورافکن بازی بهتری به نمایش گذاشت. شاید یک عده می گفتند ما مقابل پدیده دفاعی بازی کردیم. وقتی آمار بازی را ببینید متوجه می شوید ما پنج موقعیت گلزنی داشتیم و حریف دو موقعیت. مقابل سایپا پنج به پنج موقعیت داشتیم. 

شفر تاکید کرد: در بازی های قبلی هم شانس های گلزنی ما از حریف بیشتر بوده است ولی زدن ضربه آخر و گلزنی مسئله مهمی است. ما چند موقعیت گلزنی هم داشتیم. برای آینده هم همین کار را می کنیم. حریفان را آنالیز می کنیم تا ببینیم باید چطور حریفان را ببریم. گاهی انتقاداتی می شنوم که می گویند چرا استقلال دفاعی بود؛ الان دارم این موضوع را توضیح می دهم.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: فردا بازی سختی داریم. پارس تیم بسیار خوبی است بخصوص در ضدحمله. باید سریع ضد حملاتشان را متوقف کنیم و گل بزنیم.

شفر درباره نیمکت نشینی حسین حسینی و بازی کردن مهدی رحمتی در بازی گذشته و اینکه دلیل نیمکت نشینی حسینی چه بوده است، اظهار کرد: بعد از بازی با تراکتورسازی گفتم که رحمتی بازی های حذفی را بازی می کند و حسینی بازی های لیگ را. مسئله این است که بازی بسیار بسیار مهمی در جام حذفی مقابل نفت آبادان داریم. رحمتی نمی تواند یکهو وارد بازی حذفی شود در حالی که قبل از آن بازی نکرده باشد. به رحمتی گفتم مقابل پدیده بازی می کند و اگر خوب باشد مقابل پارس هم بازی می کند و اگر بازهم خوب بود، مقابل نفت بازی می کند. اگر رحمتی مقابل پدیده خوب نبود، به او بازی نمی دادم. شاید این برای حسینی تصمیم راحتی نبوده باشد ولی تیم از همه چیز مهمتر است. 

وی تصریح کرد: حسینی دروازه بان بسیار خوبی است. سرمربی تیم ملی هم اینرا می داند. حسینی باید دروازه بان ایران در جام جهانی باشد. ممکن است او با دریافت سه کارت زرد محروم شود. با او و کل تیم صحبت کردم. تیم ما یک روح مشترک دارد. شما نمی توانید ببرید به شرطی که سه بازیکن یکطرف و پنج بازیکن طرف دیگر باشند. همه باید همدل باشند. از این بابت به تیمم افتخار می کنم.

سرمربی استقلال درباره اینکه گفته می شود رحمتی روی او تاثیرگذار است، گفت: شما مرا می شناسید. شما فکر می کنید من چنین کاری می کنم؟ من مربی جوانی نیستم. هیچکس نمی تواند به من بگوید چه کار کنم. تصمیم گیرنده فقط سرمربی است. 

شفر درباره توقف استقلال در سه مسابقه اخیر و نگرانی هواداران و همچنین اختلاف تیم با پرسپولیس، یادآور شد: وقتی به استقلال آمدم شرایط خوب نبود. کار بسیار سختی بوده است. ما کار راحتی نداریم ولی همه ما کنار هم می خواهیم افتخار بزرگی برای استقلال کسب کنیم. حق استقلال این است که در جدول بالاتر هم برود. بعضی از بازیکنان دارند نسبت به قبل بهتر بازی می کنند مثل وریا غفوری. در تیم استقلال روح خوبی داریم. 

وی ادامه داد: هواداران ما هواداران بسیار خوبی هستند و با تیم یکی هستند. همه بازیکنان و من می دانیم که به هوادارانمان احتیاج داریم و آنها هم از عملکرد ما راضی هستند. فقط در بازی با سایپا یک اشتباه داشتیم آنهم روی ضربه کرنر حریف. مدافع ما باید جلو می آمد و ضربه سر را می زد. علی قربانی هم شانس خوبی داشت. دربازی با پدیده هم یک پنالتی از دست دادیم. موقع پنالتی زدن چند بازیکن حریف وارد محوطه جریمه شدند. نمی خواهم بگویم این خوب است یا بد؛ بالاخره این فوتبال است. بازیکنان باید در ضربات آخر یک مقدار قدرتمندتر و محکمتر باشند. 

سرمربی استقلال یادآور شد: از طرف ما برای هواداران بنویسید با صد درصد تلاش خود در زمین حاضر می شویم. 

شفر در خصوص اینکه استقلال نتوانسته هنوز یک مهاجم خارجی به خدمت بگیرد، اظهار کرد: دو بازیکن مدنظر داریم. شاید یکی از آنها جوری نباشد که همه او را بشناسند. یک بازیکن بسیار خوب و محکم و قدرتمند در محوطه جریمه حریف مدنظر داریم. از یک بازیکن دیگر هم دعوت می کنیم که بیاید. نمی توانم اسمش را بگویم. در آسیا همه این بازیکن را می شناسند. او بازیکن پشت مهاجم است. در این مقطع جذب هر مهاجمی که می خواهیم راحت نیست. مثل منچسترسیتی نیستیم که ده ها میلیارد دلار پشت سرمان باشد تا خرید کنیم. 

وی افزود: فقط گرفتن یک مهاجم گلزن کافی نیست. آن مهاجم به موقعیت و پاس خوبی نیاز دارد تا بتواند گل بزند. اگر یک هافبک خوب هم داشته باشین که خوب پاس بدهد ولی کسی نباشد توپها را گل کند، هیچکس نمی گوید چه پاس خوبی! من برای مدیرعامل باشگاه العین این مثال را زدم. ما یک بازیکن پشت مهاجم خوب گرفتیم که پاسهای خوبی می داد ولی مهاجمی نداشتیم که توپها را به گل تبدیل کند. به مالک باشگاه گفتم یک مهاجم آرژانتینی گرفتیم و بعد از آن در سه ماه، سه جام گرفتیم. ساختن تیم کار راحتی نیست. 

سرمربی استقلال تاکید کرد: با مدیرعامل باشگاه و مسئولان باشگاه جلسات متعددی داشتم. فیلم های زیادی را از بازیکنان مختلفی دیدیم. مدیرعامل باشگاه هم با دقت در حال ارزیابی بازیکنان است. در نهایت روی دو بازیکنی که گفتم به جمعبندی رسیدیم. اگر تلفن من را ببینید بیش از ۱۰۰ ایجنت برای من اسامی بازیکنان مختلفی را فرستاده اند. این تصمیم جمعی بود. ما با هم صحبت کردیم. الان برای تیم ما این دو بازیکن از همه بهتر هستند. مهم نیست من بازیکن را انتخاب کرده باشم یا آقای توفیقی یا یک نفر دیگر. ما با هم صحبت کردیم و به جمعبندی رسیدیم. 

شفر خاطرنشان کرد: اول فصل دیدید که بازیکنانی مثل شهباززاده آمدند و به چیزی که مدنظر بود نرسیدند و در نهایت رفتند. امیدوارم بازیکنان جوان بتوانند در تیم جا بیافتند. خیلی مواقع جلسات طولانی در باشگاه داشتیم به طوری که حتی موقع شام هم گذشت و برایمان پیتزا آوردند! از باشگاه متشکرم. امیدوارم نتایج خوبی بگیریم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر زمان حضور بازیکنان موردنظر در استقلال گفت: گفته ام در اولین فرصت این بازیکنان در ایران باشند. آنها می توانستند دیروز هم بیایند. امیدوارم فردا بیایند! باشگاه در حال مذاکره با مدیر برنامه های آنها هست و بعد باید برایشان بلیت تهیه کند. 

شفر درباره وضعیت مصدومان استقلال هم گفت: شجاعیان به تمرینات برگشته است و فردا باید در جلسه ببینیم چه می شود. او باید بعد از صبحانه فردا تست نهایی شود. محسن کریمی آماده نیست. مشکل کوچکی با روزبه چشمی داریم. نمی خواهم روی روزبه ریسک کنم. او یک بازیکن ملی است و باید کاملا آماده باشد نه فقط برای استقلال بلکه برای تیم ملی. در پست دفاع مجید و پژمان را داریم. شاید روزبه روی نیمکت باشد. باید ببینیم چه می شود.