رونالدو: هنوز هم خوش قیافه ام!

کریستیانو رونالدو هنوز هم از افتخاراتی که فصل گذشته کسب کرد سود می‌برد و نظیرش هم معرفی شدن به عنوان بهترین بازیکن جهان از سوی سایت دونگ‌کیودی چین است، اتفاقی که درست یک روز پس از شکست رئال مادرید مقابل لگانس در جام حذفی اسپانیا و کنار رفتن شاگردان زین‌الدین زیدان از این رقابت‌ها رخ داد. رونالدو پس از دریافت این جایزه برای سومین سال متوالی، مصاحبه‌ای با این سایت انجام داد که نسخه کامل آن را در ادامه می‌‌خوانید:

وضعیت چشمت بعد از ضربه‌ای که در بازی مقابل دپورتیوو لاکرونیا خوردی، چطور است؟

این هم بخشی از بازی است. گاهی اوقات پای‌تان آسیب می‌بیند و گاهی اوقات هم کمرتان. این بار از ناحیه چشم آسیب دیدم. من به گلزنی فکر می‌کردم و تصور نمی‌کردم که در آن صحنه چنین ضربه‌ای به صورتم وارد شود اما این هم بخشی از بازی است. در جریان بازی‌ها نظیر چنین ضرباتی را دریافت می‌کنم چون بازیکنان حریف می‌خواهند مرا متوقف کنند اما این بار شانس نیاوردم و آسیب دیدم. الان حالم بهتر است. هنوز هم راضی هستم، هنوز هم خوش قیافه‌‌ام و بینایی‌ام مانند گذشته است پس مشکلی نیست.

سال 2017 تو لالیگا، لیگ قهرمانان، سوپرجام اروپا و توپ طلا را بردی...

2017 سالی باورنکردنی بود. ما همه چیز را بردیم. لیگ قهرمانان، لالیگا و ... من جام‌های فراوانی بردم. سالی باورنکردنی برایم رقم خورد که شاید بهترین سال دوران بازیگری‌ام بود. من واقعاً خوشحالم. تجربه‌‌ای که سال گذشته کسب کردم استثنایی بود. جام‌های انفرادی و تیمی فراوانی کسب کردم.

یک سال پیش هم تو این جایزه را بردی. الان 32 ساله‌ای اما هنوز هم داری جام می‌بری...

باید خودم را برای ادامه دادن به کار در این سطح از فوتبال دنیا آماده نگه دارم. به نظرم سن خیلی مهم نیست وقتی که شما مراقب سلامتی‌تان باشید و سبک زندگی و تمرینات‌تان درست و دقیق باشد. سن خیلی مهم نیست. دو سال گذشته موفق‌ترین سال‌های دوران بازیگری‌ من بودند به خصوص 2017 که عالی بود و نشان داد که سن واقعاً فاکتور مهمی نیست. راضی‌ام و می‌توانم برای مدتی طولانی به کارم ادامه دهم. دوست دارم به کارم ادامه دهم و از کار کردن با هم‌تیمی‌‌هایم برای بردن جام لذت می‌بردم. فکر می‌کنم چند سال دیگر هم بتوانم به همین روند به کارم ادامه دهم.

حالا تو با مسی از نظر تعداد دفعات کسب توپ طلا برابر هستی. اگر امسال بتوانی دوباره آن را ببری...

شما هرگز نمی‌توانید با قاطعیت بگویید در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. من هرگز فکر نمی‌کردم که حتی یک بار توپ طلا را ببرم چه برسد به 5 بار. بنابراین اگر بعد از این دیگر نتوانم توپ طلا را ببرم، باز هم نسبت به دستاوردهایم احساس خوبی خواهم داشت و به خودم افتخار خواهم کرد. هدف من این است که جوایز انفرادی و تیمی بیشتری کسب کنم اما این برای من به یک دغدغه تبدیل نشده است.

اوضاع رئال مادرید در این فصل خوب پیش نمی‌رود. چه فرقی بین وضعیت تیم‌تان در این فصل و فصل گذشته وجود دارد؟

فصل گذشته باورنکردنی و بهترین فصل بود. امسال شروع ما خوب نبوده و وضعیت‌مان در لالیگا تعریفی ندارد. ضمن اینکه ما از جام حذفی هم کنار رفته‌ایم. از این وضعیت راضی نیستم، باشگاه هم راضی نیست اما خودتان می‌دانید که فوتبال ورزشی غیرقابل پیش‌بینی است. ما هم انگیزه زیادی داریم تا این وضعیت را تغییر دهیم.

با فاصله‌ای که با بارسلونا در لالیگا دارید، برای شانسی برای قهرمانی تیمت قائل هستی؟

امسال کار ما در لیگ بسیار سخت خواهد بود اما ما تسلیم نمی‌شویم. رئال مادرید هرگز تسلیم نمی‌شود اما باز هم می‌گویم که کار ما در لیگ بسیار، بسیار بسیار سخت است. همانطور که قبلاً گفتم شروع‌مان خوب نبوده و در ابتدای فصل امتیازات زیادی از دست دادیم. تنها راه جبران این فاصله هم سختکوشی است.

زندگی در مادرید چطور است؟ از وضعیت زندگی‌ات در این شهر راضی هستی؟

 البته، من زندگی در اینجا را دوست دارم. از سال 2009 در این شهر بوده‌ام و آب‌و‌هوا و مردم آن را دوست دارم. اینجا به پرتغال هم نزدیک است و شما با خودروی شخصی‌تان هم می‌‌توانید به پرتغال سفر کنید. اسپانیا کشور فوق‌العاده‌ای است و من دوستش دارم. من هم می‌خواهم اینجا بمانم چون هم رئال را دوست دارم هم مادرید را.