تحلیل پیشکسوت آبی پوشان از بازی شاگردان شفر در مقابل پارس جنوبی

شاهرخ بیانی در خصوص پیروزی ۴ بر صفر آبی پوشان برابر پارس جنوبی جم گفت: بازی بسیار خوبی را تماشا کردیم. استقلال در سه بازی گذشته نتوانست به پیروزی دست پیدا کند اما در این دیدار با ارائه یک بازی خوب و هجومی و بدون اشتباه ۴ بار دروازه پارس جنوبی را باز کرد و توانست با روحیه خوب آماده دیدار برابر نفت آبادان از مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشد.

وی ادامه داد: آبی پوشان از ابتدای دیدار با ارائه یک بازی هجومی و پرفشار عملاً صاحب توپ و میدان بودند و اجازه به حریف خود ندادند که بتواند به دروازه آنها نزدیک شود. گل ابتدایی این بازی که با هنرنمایی قائدی و ضربه زیبایی پنالتی جباراف به دست آمد شیرازه پارس را از هم پاشید و این تیم یک گل دیگر هم در نیمه اول دریافت کرد و در نیمه دوم نیز شاهد بودیم که در همان لحظات ابتدایی باز هم دروازه پارس جنوبی باز شد و این تیم دیگر می دانست شکست را پذیرا شده و هرچه سعی کند در برابر قدرت تهاجمی آبی‌پوشان موفق نخواهد بود.

پیشکسوت استقلال درخصوص عملکرد علی قربانی اظهار داشت: این قربانی اشتباه فاحش خود را مقابل سایپا جبران کرد. البته هواداران نباید در روز دیدار برابر سایپا آن رفتار بد را با او می کردند اما این بازیکن به شرایط آرمانی بازگشت و توانست با تمرینات بیشتر و بهتر خود را ثابت کرده و دیدیم که دو گل زیبا را که هر دو تقریبا به یک شکل بودند وارد دروازه حریف کند. هواداران باید صبور باشند و بدانند هیچ بازیکنی دوست ندارد توپش به گل تبدیل نشود و همه تلاشش را می کند که برای موفقیت تیمش سهمی کوچک داشته باشد.

وی در خصوص اعتراض های کادر فنی و بازیکنان پارس جنوبی جم به داور هم تصریح کرد: فشار زیادی بر روی مهدی تارتار و بازیکنانش بود، آنها در دور رفت استقلال را شکست داده بودند و فکر می کردند در این دیدار هم برنده این دیدار خواهند بود اما شرایط دور رفت با الان برای استقلال فرق کرده و دیدیم که این تیم نتوانست گلی را وارد دروازه آبی پوشان کند. همین مسئله باعث شده بود که تارتار و بازیکنانش مرتب به داوری اعتراض کرده و تاحدودی این مسئله بیشتر به خودشان ضربه زد تا حریف.

بیانی در خصوص ترکیب آبی پوشان برابر پارس جنوبی گفت: اعتقاد دارم که اگر استقلال بازیکنانش مصدوم نباشد می تواند تمام دیدارها را پیروز باشد. در این بازی دو تغییر اجباری در تیم به وجود آمده بود و آن هم نبود روزبه چشمی و جایگزینی پژمان منتظری و دیگری هم مصدومیت جباراف بود که باعث شد از زمین خارج شود اما اعتقاد دارم با بازگشت چشمی و رفع مصدومیت جباراف این عالی ترین ترکیب استقلال بود که مقابل پارس جنوبی قرار گرفت و معتقدم اگر همین ترکیب در دیدارهای بعدی هم درون زمین قرار بگیرند مطمئناً باز هم پیروز میدان خواهند بود. شفر باید به این ترکیب اعتماد کند تا بتواند به یک هماهنگی کامل رسیده و بازی های سخت پیش رو را با موفقیت به پایان برساند.

بیانی در خصوص دیدار روز سه شنبه استقلال برابر نفت آبادان از مرحله نیمه نهایی جام حذفی گفت: شرایط این بازی با دیدارهای دیگر متفاوت است. هر تیمی که شکست بخورد از گردونه رقابت حذف خواهد شد بنابراین دو تیم منطقی و محتاط روی زمین پا می گذارند و نمی خواهند حذف شده باشند. اما با توجه به شرایط روحی خوبی که استقلال دارد و پیروزی ای که صنعت نفت برابر سپیدرود رشت به دست آورده، این جدال تماشایی خواهد بود و امیدوارم برنده این بازی آبی پوشان تهران باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز سه شنبه استقلال به هواداران خوبش در ورزشگاه نیاز دارد و آنها می توانند نقش موثری در پیروزی استقلال برابر صنعت نفت داشته باشند.