اظهارات ضد و نقیض مسئولان پرسپولیس و طارمی

این روزها از پرسپولیس اخبار متناقضی به گوش می رسد. برانکو و پیروانی در مستطیل سبز فضایی ایجاد کردند که نمی گذارند حاشیه ها مانع نتیجه گیری شود اما در بحث مدیریتی اوضاع پیچیده تر از این حرف هاست.

آن طور که از شواهد و قرائن پیداست اختلافات میان مدیریت قبلی و فعلی در پرسپولیس بیداد می کند و طاهری و گرشاسبی که روزگاری رفیق گرمابه و گلستان هم بودند گفته می شود ارتباط چندان حسنه ای با هم ندارند.

اطرافیان باشگاه می گویند که مسائل مالی خیلی شفاف نیست و مدارکی پیدا شده که نشان از ابهام در این مسائل دارد. منظور از شفافیت این نیست که پولی در باشگاه پرسپولیس گمشده است بلکه مدیران پرسپولیس در برخی تصمیمات مالی شفاف عمل نکردن چرا که برای هر کدام می بایستی مدرک رو کنند.

یک منبع آگاه اعلام کرد: هدایتی به هر یک از بازیکنان پرسپولیس 10 سکه به علت پیروزی در دربی پایتخت در نظر گرفته بود که مسئولان باشگاه به هر یک از بازیکنان 3 سکه دادند و مابقی را به قول خودشان در حساب باشگاه واریز کردند. 

همچنین این منبع آگاه گفت: هدایتی پول خرید گولچ را به باشگاه پرسپولیس داد اما مسئولان این باشگاه همه مبلغ را به بازیکن کروات ندادند و فقط بخشی از پول را دادند و مابقی پول اهدایی هدایتی در بخش های دیگر هزینه شد!

مدیریت سابق پرسپولیس به خاطر پرداخت مطالبات ژوزه از هواداران پول گرفت اما معلوم نشد کمک هواداری در کجا صرف شد و در نهایت ژوزه یک دلار هم نبخشید و همه مطالبات خود را با جریمه هایش از پرسپولیس دریافت کرد. 

مسئولان پرسپولیس مدعی هستند که پول گابریل را به مدیر برنامه اش دادند اما فیفا این ادعا را قبول نکرد و اکنون پرونده این بازیکن به دادگاه عالی ورزش رفته است و معلوم نیست چه رأیی صادر شود.

پرونده مطالبات مالی علی دایی هم یکی از ابهامات مالی مدیران پرسپولیس است. آنها می توانستند با 100 میلیون تومان پرونده دایی را ببندند اما به علت سوء مدیریت بدهی دایی به 3 میلیارد تومان افزایش یافت. 

یکی از هواداران متمول پرسپولیس بعد از پیروزی این تیم برابر الاهلی مبلغی را به عنوان پاداش در اختیار مسئولان پرسپولیس قرار داد تا به بازیکنان بدهند اما در نهایت وضعیت این پاداش مشخص نشد. 

وضعیت جذب  2 بازیکن اوکراینی با قراردادهای نجومی هم مشخص نشد و  در نهایت آنها بدون عایدی برای پرسپولیس از این تیم جدا شدند. این موضوعات تنها بخشی از ابهامات دوران مدیریت طاهری است که هنوز شفاف سازی نشده است. 

موضوع قرارداد طارمی هم که این روزها بحث اصلی است و هر روز موضوع جدیدی در این باره مطرح می شود. پرداخت مطالبات بازیکنان هم جزء ابهامات مسائل مالی مدیریت گذشته پرسپولیس است و مدیران قبلی این تیم مدعی پرداخت پول به بازیکنان بودند اما بازیکنان مدام مصاحبه می کردند که پولی نگرفتند.

هر چه بود طاهری از پرسپولیس رفت اما یک دنیا مشکلات باقی ماند. طارمی مدیران پرسپولیس را به دروغگویی و خیانت متهم می کند و در مقابل مسئولان این بازیکن را خائن می دانند. کسی نمی داند حق با کدامیک از طرفین است. جالب اینکه طرفین هم مدام علیه یکدیگر مدرک رو می کنند و حق را برای خود قائل هستند. این وسط هوادار هاج و واج مانده است و نمی داند چه کسی حرف درست می زند. 

طارمی می توانست به علت درخششی که در پرسپولیس داشت به یکی از محبوبترین بازیکنان تاریخ این تیم تبدیل شود اما با رفتار غیر حرفه ای خود خشم هواداران را در آورد و حتی پیشکسوتان را آزرده خاطر کرد. تا جایی که پروین می گوید خدا را شکر که طارمی رفت.

طاهری هم می توانست به محبوبترین مدیرعامل پرسپولیس بعد از انقلاب را به خود اختصاص بدهد چرا که او خدمات ارزنده ای در راه تسویه حساب با طلبکاران داخلی و خارجی انجام داده است اما پرونده طارمی کار مدیر عامل سابق پرسپولیس را پیچیده و سخت کرد.

 پرسپولیس در مستطیل سبز مسیر موفقی در پیش گرفته و در کمال آرامش به دنبال رسیدن به اهداف خود است اما در بحث مدیریتی مشکلات در این تیم بیداد می کند. به هر حال این مشکلات باید حل شود چرا که تداوم این بگو و مگوها در روزهای حساس پیش رو ضربه جبران ناپذیری بر پیکره سرخپوشان پایتخت می زند و ترمز این تیم را خواهد کشید.

امیدواریم مسئولی پیدا شود و خائن و دروغگو باشگاه پرسپولیس را معرفی کند تا حقیقت مشخص شود.