طارمی می تواند با مهاجمان آماده تیم ملی رقابت کند؟

یاران مرتضی پورعلی‌گنجی نیمه اول ۲ گل توسط بوغرطه حمرون زدند و نیمه دوم هم با ۲ گل دیگر حسن الهیدوس ملی‌پوش قطری بار خود را بسته و با ۴ گل برد شیرینی کسب کردند.

مهدی طارمی مهاجم پرسروصدای این روزهای ایران که اولین بازی خود پس از محرومیت ۴ ماهه را تجربه می‌کرد در ابتدای نیمه دوم جای خود را به عمرو عبدالفتاح علی سراج داد. وسلی اسنایدر کاپیتان و ستاره هلندی الغرافه نیز فقط 63 دقیقه در زمین دوام آورد و تعویض شد. الغرافه که بازی رفت را هم ۲ بر یک به السد واگذار کرده بود با این شکست تلخ در رده ششم جدول لیگ ستارگان قطر باقی ماند. السد اما جایگاه دوم خود را تثبیت کرد. نکته قابل تأمل اما ناآمادگی مهدی طارمی در این مسابقه بود. البته پیش‌تر از زبان مسئولان و مربیان پرسپولیس شنیده بودیم که طارمی کمی چاق شده و بی‌انگیزه تمرین می‌کند. برانکو هم در جمع دوستانه همواره می‌گفت او یک ماه کار دارد و حتی اگر در پرسپولیس هم بماند باید روی نیمکت بنشیند!

اخبار تمرینات پرسپولیس هم حکایت از بی‌تفاوتی و بی‌توجهی مهدی طارمی داشت. او دل به تمرینات نمی‌داد و خیلی به خودش فشار نمی‌آورد. اغلب توی فکر بود و حاصل آن را می‌شد در دیدار پنج‌شنبه‌ شب الغرافه و السد دید. بدین ترتیب اگر مهدی طارمی با این آمادگی در پرسپولیس می‌ماند هم به درد برانکو نمی‌خورد. مهاجمی که نه می‌دوید، نه می‌جنگید، نه نشانی از یک آقای گل داشت و نه حتی تکنیک دریبل زدن و پاس دادن و... خلاصه آنکه فرسنگ‌ها با مهدی طارمی فاصله داشت.

در سال منتهی به جام جهانی مهدی طارمی چه بلایی بر سر خودش آورد؟ کاری به مصاحبه تلویزیونی برنامه 90 نداریم. به ما هم ربطی ندارد که پدیده سال‌های اخیر لیگ برتر کشورمان برای زندگی غیرفوتبالی خود چه نقشه‌ای کشیده و با چه کسانی حشر و نشر دارد اما به خودمان حق می‌دهیم نگران باشیم. نگران مهدی طارمی هستیم که باید با مهاجمان آماده‌ای مثل کریم انصاری‌فرد، رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و... برای موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه رقابت کند. آیا می‌تواند؟ سؤالی که امیدواریم جواب آن مثبت باشد.