مهر تایید فیفا بر آمادگی پایتخت روسیه برای جام جهانی ۲۰۱۸

فیفا تاکنون هیچ پرسشی درباره آمادگی مسکو برای میزبانی از این رقابت‌ها نداشته و این شهر مهیای برگزاری دیدارهای جام جهانی 2018 روسیه است. کارهای زیادی در مسکو صورت گرفته و سرمایه‌گذاری زیادی انجام شده است.

الکساندر سورخین، رئیس کمیته سازماندهی جام جهانی 2018 روسیه با اعلام این مطلب گفت: لوژنیکی و اسپارتاک به عنوان 2 ورزشگاه شهر مسکو در جام جهانی 2018 روسیه آماده و فعال هستند. تمام برنامه‌های آماده‌سازی این ورزشگاه‌ها به پایان رسیده است و مهیای برگزاری بازی‌ها هستند.

خبر دیگر از روسیه و جام جهانی 2018 روسیه مربوط به آموزش پزشکان مسکویی جهت ارائه خدمات در 2 ورزشگاه لوژنیکی و اسپارتاک است.

در حدود 200 نفر از اعضای دپارتمان سلامت مسکو در دوره آموزشی ویژه جام جهانی 2018 روسیه شرکت می‌کنند. پزشکان مسکو با مهمترین اقدامات لازم در شرایط اضطراری و کمک‌رسانی در ورزشگاه‌های فوتبال در این دوره آموزشی آشنا خواهند شد.

آلکسی خریپون، رئیس دپارتمان سلامت شهرداری مسکو نیز در این رابطه گفت: جام جهانی 2018 روسیه برای پزشکان و پرستاران تجربه جدیدی خواهد بود. آنها در دوره ویژه آموزشی نحوه کمک‌رسانی سریع و سازماندهی کارها در میان عده‌ انبوهی از تماشاگران را یاد می‌گیرند.

جام جهانی 2018 فوتبال در روزهای 24 خرداد تا 24 تیر ماه 1397 در 12 ورزشگاه 11 شهر روسیه با شرکت 32 تیم برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در گروه B این رقابت‌ها با تیم‌های ملی پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه است.