آمار و ارقام جالب توجه رقیب ایران در جام جهانی

تیم ملی در جام جهانی روسیه با سه تیم مراکش، پرتغال و اسپانیا همگروه است و بر این اساس، سایت فدراسیون فوتبال به بررسی شرایط مراکش به عنوان اولین حریف شاگردان کارلوس کی‌روش در این رقابت‌ها پرداخته است.

تیم ملی فوتبال مراکش که بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، نخستین حریف تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه خواهد، بدون تردید یکی از قوی‌ترین تیم‌های آفریقایی حاضر در جام جهانی روسیه به شمار می‌آید.

این تیم در مرحله انتخابی جام جهانی در منطقه آفریقا در همگروهی با ساحل عاج، در کنار تونس و سنگال تنها تیم آفریقایی بی شکست رقابت‌های انتخابی بود اما نکته مهمتر درباره مراکش بسته ماندن دروازه این تیم در شش بازی مرحله انتخابی بود؛ رکوردی که در میان دوازده تیم آفریقایی حاضر در این مرحله تنها به این تیم اختصاص داشت.

در فهرست 41 نفره‌ای که در 12 ماه اخیر پای ثابت فهرست هروه رنارد در تیم ملی مراکش بوده‌اند 26 بازیکن این تیم در لیگ‌های اسپانیا، ایتالیا، آلمان، انگلیس، فرانسه و هلند بازی می‌کنند. 5 نفر از این فهرست در لیگ مراکش حاضرند و 10 بازیکن باقی مانده در لیگ‌های ترکیه، یونان، بلژیک، امارات و قطر حضور دارند.

مهدی بن عطیه کاپیتان تیم ملی مراکش هم سرشناس‌ترین بازیکن این تیم به حساب می‌آید که در تیم یوونتوس بازی می‌کند.

این تیم در اسفند 96 و فروردین 97 دو بازی دوستانه با تیم‌های صربستان و ازبکستان خواهد داشت اما بازیکنان داخلی مراکش در جام ملت‌های آفریقا که یکشنبه شب به پایان رسید، توانستند با انجام شش بازی (5 برد، یک تساوی و بدون باخت) به قهرمانی در این مسابقات برسند. نکته جالب اینکه مراکش مانند حضور در مرحله انتخابی جام جهانی در دفاع عملکرد کم اشتباهی از خود ارائه کرد و در مجموع این شش بازی تنها دو گل دریافت کرد.

نکاتی درباره حریف تیم ملی ایران در اولین بازی جام جهانی:

-مراکش نخستین تیم آفریقایی است که در جام جهانی (1986) به پیروزی رسیده است.

-این تیم در بین تیم‌های آفریقایی نخستین تیمی است که با موفقیت در جام جهانی 1986 توانست از مرحله گروهی صعود کند.

-این تیم پنج بار در جام‌های جهانی مختلف شرکت کرده است.

-از خرداد گذشته تاکنون تیم مراکش در هیچ دیداری شکست نخورده است.

-این تیم با قهرمانی در جام ملتهای آفریقا که با حضور بازیکنان داخلی کشورهای آفریقایی برگزار شد، به عنوان قهرمان قاره سیاه پای به جام جهانی روسیه می‌گذارد تا در کنار ایران (بهترین تیم آسیا)، پرتغال (قهرمان اروپا) و اسپانیا (قهرمان جام جهانی 2010) تکمیل کننده گروه "قهرمانان" باشد.