پرسپولیسی ها 3 دسته شدند‌‌؛ می‌مانند، می‌روند، ناز می‌کنند!

دو فصل قبل علی‌اکبر طاهری قرارداد بازیکنان را شخصاً امضا کرد و برای هر بازیکن، قرارداد دو ساله در نظر گرفت. ابتدای این فصل که خودش مدیریت باشگاه را برعهده داشت هیچ صحبتی از تمدید قراردادها به میان نیاورد که اگر آن زمان این اتفاق می‌افتاد، شرایط با امروز کاملاً متفاوت بود و کار به اینجا نمی‌کشید که هر کس ادعای جدایی از تیم را داشته باشد و یا هواداران را در هاله‌ای از نگرانی بگذارد و همه از یکدیگر بپرسند‌‌ بالاخره چه می‌شود، اینها می‌مانند یا می‌روند؟ 

دلشوره و عصبانیت برانکو 
 
برانکو قصد داشت چراغ اول را خودش روشن کند به همین خاطر دو بار در جمع بازیکنان از آنها خواست حالا که شخصاً قراردادش با باشگاه را تا پایان فصل هجدهم تمدید کرده، بازیکنان هم به باشگاه بروند و اقدام به چنین کاری کنند اما به غیر از یک نفر، کسی برای تمدید قرارداد اعلام آمادگی نکرد. هر کس دلیل خاص خودش را داشت اما هیچ‌کس، تمام ماجراها را به برانکو نمی‌گفت. این‌طور شد که سرمربی سرخپوشان دچار دلشوره از آینده شد و این موضوع عصبانیتش را در پی داشت. برانکوی عصبانی چند بار در مصاحبه‌‌اش گفت: «اگر بازیکنان، جایی بهتر از پرسپولیس سراغ دارند، حتماً از تیم‌مان بروند» و در جمع بازیکنان نیز گفت: «تصورم این بود که همه شما به باشگاه می‌روید و قراردادتان را تمدید می‌کنید. اگر می‌خواهید از پرسپولیس بروید، من مانع‌‌تان نمی‌شوم. هر کس دلش با تیم نیست، بهتر است ما را ترک کند.» 
 
۳دستگی بین بازیکنان پرسپولیس 
 
حالا بازیکنانی که قراردادشان به اتمام رسیده، به سه دسته تقسیم شده‌اند. برخی آینده خود را می‌دانند، عده‌ای به دنبال پیدا کردن راهی برای افزایش درآمد هستند و دسته سوم نیز دل‌شان می‌خواهد شانس خود را در کشورها و لیگ‌های دیگری امتحان کنند. این سه دستگی البته احتیاط زیادی بین بازیکنان به وجود آورده و تقریباً هیچ‌کس، حرف دلش را به زبان نمی‌آورد. 
 
دسته اول‌‌؛ کجا بروم از اینجا بهتر؟ 
 
دسته اول دل‌شان می‌خواهد در تیم بمانند و قراردادشان را به زودی امضا خواهند کرد. مثلاً محسن ربیع‌خواه در کدام تیم دیگر می‌تواند به اندازه پرسپولیس موفق باشد؟ فرشاد احمدزاده چرا باید از جمع سرخپوشان جدا شود؟ سیدجلال حسینی که قول داده بود فوتبالش را در پرسپولیس به اتمام می‌رساند، چه دلیلی دارد که به تیم دیگری برود؟ حسین ماهینی هم کاپیتان سرخپوشان است و چنین وضعیتی دارد. این دسته دل‌شان با تیم است. البته از این گروه یک نفر را می‌بینیم با شرایط خاص‌‌؛ بوژیدار رادوشوویچ که بارها اعلام کرده می‌خواهد قراردادش را تمدید کند اما گویا مدیران باشگاه از چنین موضوعی هنوز به شکل رسمی استقبال نکرده‌اند که اگر این‌طور بود، رادو تا به حال با برگه تمدید قراردادش عکس یادگاری منتشر می‌کرد. 
 
دسته دوم‌‌؛ لطفاً ما را تحویل بگیرید 
 
در این دسته، بازیکنانی را می‌بینیم که دوست دارند بمانند اما به دنبال بالا بردن میزان قراردادشان هستند. آنها چند پیشنهاد خوب از سایر باشگاه‌ها به دست‌شان رسیده ولی ترجیح‌شان این است که در پرسپولیس بمانند به شرطی که مبلغ قراردادشان بالا برود، باشگاه بیشتر آنها را تحویل بگیرد، قراردادشان فقط برای یک فصل دیگر تمدید شود، شانس بازی در ترکیب اصلی را داشته باشند و خلاصه زمینه‌ای برای خوشگذرانی برای فصل بعد را بسازند. آنها شاید بدقلق باشند و در ابتدا به پیشنهاد تمدید قرارداد «نه» بگویند اما بالاخره نام‌شان به لیست اضافه خواهد شد. آنها هر فصل برای پرسپولیس ناز می‌کنند اما در نهایت در این تیم می‌مانند. 
 
دسته سوم‌‌؛ در جست‌وجوی رؤیا 
 
سه بازیکن پرسپولیس نیز پیشنهادات بسیار خوبی از لیگ‌های دیگر دارند. این سه بازیکن می‌توانند به راحتی از جمع سرخپوشان جدا شده و دنبال رؤیای‌شان خارج از مرزهای کشورمان باشند. آنها می‌توانند به اروپا بروند یا راهی قطر شوند. هم به لحاظ مالی، پیشنهادات‌شان عالی است و هم از نظر فنی، توانایی لژیونر شدن را دارند. محمد انصاری، وحید امیری و صادق محرمی پیشنهاداتی به دست ‌آورده‌اند که می‌توانند از پرسپولیس بروند. البته هر سه نفر، جدایی یا ماندن را به نظر برانکو گره زده‌اند اما ترجیح‌شان این است که به دنبال رؤیاهای‌شان بروند. البته علی علیپور، علیرضا بیرانوند و گادوین منشا نیز چند پیشنهاد خوب دارند ولی فعلاً بحث جدایی هیچ کدام از آنها جدی نیست. 
 
درخواست گرشاسبی 
 
بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس برای تابستان پیش ‌رو، کمر باشگاه را شکست و کسانی که مسبب این اتفاق تلخ بودند، حالا هیچ سمتی در باشگاه ندارند. آنها رفتند بدون آنکه مسئولیت‌های‌شان در این شرایط را بپذیرند اما حالا حمیدرضا گرشاسبی در هر اردو به بازیکنان نزدیک‌تر می‌شود تا آنها را ترغیب به ادامه همکاری کند. او یک خواسته مهم از بازیکنان دارد‌‌؛ اینکه قبل از هر انتخابی، در ابتدا با باشگاه مذاکره کنند و اگر راضی به تمدید قرارداد نشدند، برای مذاکره به باشگاه‌های دیگر بروند. به معنای دیگر گرشاسبی می‌خواهد قبل از آنکه انتخاب جدیدی برای سرخپوشان بماند، امضای تمدید قرارداد را از آنها بگیرد. فقط کافی است گرشاسبی، سرِ کیسه را کمی شُل کند و آن وقت ۱۱، ۱۲ بازیکن به سرعت تمدید قرارداد خواهند کرد.