اعلام آتش بس بین "برانکو" و "کی روش"

او می‌داند با اولین انتقاد، امکان دارد ملی‌پوشان پرسپولیس از لیست تیم ملی خط بخورند و در آن صورت، سرخپوشان دیگر برای پرسپولیس و برانکو نیز بازی نمی‌کنند. از این رو، هرگز و تا زمان جام جهانی‌ علیه کی‌روش، حرفی نمی‌زند.

البته اطلاعات اشتباهی که یک خبرنگار در نشست خبری بعد از بازی با پیکان در اختیار برانکو قرار داد، نزدیک بود جنجال تازه‌ای بسازد. قضیه از این قرار است که خبرنگاری در آن روز به برانکو می‌گوید: «آقای اوسیانو کروز اعلام کرده بازیکنان ملی‌پوش نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های باشگاهی خود را همراهی کنند و باید به اردوی تیم ملی ملحق شوند.» برانکو وقتی این موضوع را شنید، در ابتدا متعجب شد که آیا واقعاً مربی تیم ملی چنین حرفی زده یا نه و بابت تعجبش بود که این جمله را به زبان آورد: «مگر این اتفاق می‌تواند رخ بدهد؟ اصلاً این آقای کروز کیست که چنین حرفی زده و...»

موضوع سپس به ماجراهای جدیدی برای برانکو بدل شد و از سوی باشگاه به او پیغام دادند که حتی همین جملات ساده را نیز علیه کادر فنی تیم ملی به کار نَبَرَد. برانکو نیز از یک سو نگران خط خوردن بازیکنانش است و از سوی دیگر، نمی‌خواهد وارد چنین جنجال‌هایی شود. او حتی به اطرافیان باشگاه نیز گفته بود: «همه این مسائل برای من به اتمام رسیده و در موردش فکر نمی‌کنم.»