دلیل رد پیشنهاد رئال توسط امباپه

رئال مادرید در مقطعی تقریبا کار انتقال امباپه را نهایی کرده بود و مارکا از رقم 180 میلیون یورویی این قرارداد نیز خبر داد اما در نهایت، انتقال او صورت نگرفت.

به ادعای رسانه های اسپانیایی، شرط خروج گرت بیل از رئال و نیز دریافت دستمزد 17 میلیون یورویی امباپه باعث عقب نشینی رئالی ها شد ولی اونای امری با این ادعا مخالف است.

سرمربی اسپانیایی پی اس جی به مارکا گفت:« کیلیان روند رو به رشد فوق العاده ای را طی می کند و مشخص نیست که به کجاها خواهد رسید. تا همین چند سال پیش امکان نداشت که بازیکنی مثل امباپه در لیگ فرانسه بماند و بلافاصله پس از ظهور، راهی تیم های دیگر اروپایی می شد اما به لطف پی اس جی، حالا چنین بازیکنانی می توانند تا 15 سال هم در لیگ فرانسه بمانند و این خبر خوبی برای فرانسوی هاست.

تابستان، رئال امباپه را می خواست ولی پی اس جی این قدرت را داشت تا او را متقاعد کند. معتقدم که کیلیان نه به خاطر پول که به خاطر پروژه ورزشی جذاب پی اس جی پیشنهاد رئال را رد کرد. این اتفاقی جدیدی در فوتبال اروپاست. برخی نگران قدرت اقتصادی بالای پی اس جی و سیتی هستند ولی ظهور دو تیم قدرتمند جدید در فوتبال اروپا، اتفاق کاملا مثبتی است.»