جدال تراکتوری ها و طارمی در آسیا/ آبی ها به هم رسیدند

نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا این هفته در حالی برابر حریفان به میدان خواهند رفت که شرایط متفاوتی دارند. در گروه A. تراکتورسازی که در اولین بازی خود در این رقابت‌ها با یک گل برابر الاهلی عربستان مغلوب شد به مصاف الغرافه‌ای می‌رود که با وجود استفاده مهدی طارمی و اشنایدر دو ستاره تازه وارد خود نتوانست توفیقی مقابل الجزیره امارات کسب کند و در نهایت نتیجه را به حریف واگذار کرد. هم ترکاتورسازی و هم الغرافه با توجه به شکست در دیدار نخست فقط برای کسب سه امتیاز این دیدار برابر هم صف آرایی خواهند کرد و این می‌تواند به جذابیت‌های این دیدار اضافه کند.

در گروه B. شاگردان امیر قلعه نویی مقابل لوکوموتیو ازبکستان قرار خواهند گرفت که در بازی اول با زدن ۵ گل به الوحده امارات برای همه تیم‌ها خط و نشان کشید. ذوب آهن در دیدار نخست خود برابر نماینده قطر در حالی که تا دقیقه ۷۵ پیش بود در اواخر بازی برد را با شکست عوض کرد و سه گل دریافت کرد. بازی این هفته ذوبی‌ها برابر تیم ازبکستانی از این حیث می‌تواند اهمیت داشته باشد که در صورت باخت نماینده کشورمان در این بازی آنها بدون امتیاز در قعر جدول قرار می‌گیرند و کارشان برای ادامه مسابقات سخت خواهد شد.

در گروه C تیم پرسپولیس که در بازی اول خود با نمایش درخشان علی علیپور توانست به راحتی حریف ازبک خود را از پیش روبردارد مهمان السد قطر خواهد بود. تیم السد در دیدار نخست خود در ۱۰ دقیقه پایانی با تعویض طلایی سرمربی خود موفق شد الوصل امارات را در خانه حریف شکست دهد. هرچند زود است که بخواهیم بگوییم چه تیم‌هایی از این گروه صعود می‌کنند، اما به نظر می‌رسد جدال اصلی سرگروهی در این گروه بین همین دو تیم است و به همین دلیل این بازی از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. جدال ژاوی و پورعلی گنجی با بازیکنان با انگیزه برانکو از نکات جالب این دیدار خواهد بود.

اما جذاب‌ترین و حساس‌ترین دیدار این هفته لیگ قهرمانان آسیا در گروه D. برگزارمی شود. صف آرایی استقلال برابر الهلال پرمهره یکی از سخت‌ترین بازی‌های شاگردان شفر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان خواهد بود. دو تیم در دیدار نخست خود برابر حریفان به تساوی رسیدند، اما نمایش خوب استقلالی‌ها این امید را در دل هواداران زنده کرد که با وجود حضور در گروه مرگ این رقابت‌ها، اما شانس برای صعود دارند. الهلال که در بازی اول در خانه برابر العین متوقف شده بود قطعا به سه امتیاز بازی با استقلال فکر می‌کند، اما آبی‌پوشان هم با سرمربیگری شف نسبت به چند ماه گذشته تیم بهتری شده‌اند و حریف قدرتمندی برای نماینده عربستان خواهند بود.