رئیس هیات مدیره پرسپولیس ایراد برانکو را گرفت!

شکست پرسپولیس در دوحه در روزهایی اتفاق افتاد که این تیم خودش را برای دومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر آماده می کند. این شوک در فاصله دو هفته مانده به دربی حساس پایتخت آن هم با توجه به شرایط خوب استقلال نگرانی هواداران پرسپولیس را به همراه داشته است. جعفر کاشانی رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره شکست شب گذشته تیمش برابر السد گفت: «توپ هایمان توی گل نرفت. البته بچه ها آن طور که باید بازی نکردند و در نهایت باختیم.»

کاپیتان سابق پرسپولیس و عضو هیات مدیره این باشگاه درباره نقاط ضعف این تیم و بازی ضعیفش برابر السد اضافه کرد:« ببینید یک مسابقه بین المللی با یک مسابقه داخلی فرق دارد و به نظر من هر بازی تاکتیک خاص خودش را می خواهد. امیدوارم در آینده توجه بیشتری نسبت به اتخاذ تاکتیک های تیم در بازی های مختلف انجام بشود.»

او همچنین دراین رابطه که پرسپولیسی ها چرا بیش از حد هیجانی و عصبی به نظر می رسیدند گفت: «به نظر من هم بچه ها شرایط همیشگی را نداشتند. من مطمئن هستم اگر بچه ها آرامش خودشان را حفظ می کردند نتیجه بهتری می گرفتیم. این اتفاقات حتما بررسی می شوند و تمام تلاشمان را برای حل نقاط ضعف تیم انجام می دهیم.»

جعفرکاشانی درباره نقاط ضعف پرسپولیس گفت: «من نمی خواهم موضوع را خیلی باز کنم اما تنها می توانم بگویم هر بازی تاکتیک خاص خودش را می خواهد و این کار باید از قبل در تمرینات و برنامه ریزی ها باشد. برای هر بازی با توجه به مهره ها و قوت و ضعف حریف باید تاکتیک خاصی اتخاذ شود. در دورانی که ما بازی می کردیم هم همینگونه بود و الان هم هست. ما وقتی با یک تیم قوی بازی می کنیم باید سیاست متفاوتی نسبت به یک بازی داخلی داشته باشیم. گاهی باید تاکتیک های تدافعی به کار گرفت یا تاکتیک های تیم حریف را خنثی کرد. ما در بازی دیشب با یک تساوی هم می توانستیم برنده باشیم که اگر بچه ها سردرگم نبودند و شرایط همیشگی را داشتند می توانستند گل بزنند. برای پیروزی در چنین بازی هایی دروازه بان و خط دفاع باید خیلی هماهنگ باشند و خط هافبک نیز باید کمک بیشتری به خط دفاعی بکند.»

او بااشاره به اینکه پرسپولیس می تواند برگشته و این باخت را جبران کند گفت:« حتما پرسپولیس برمی گردد. بچه ها آمادگی جسمی و روحی خوبی دارند. من هم بازیکن بوده ام و می دانم ، یک روز ممکن است حالتان خوب نباشد ، افسرده باشید یا... پیش می آید. من بازهم می گویم بچه ها اگر از موقعیت هایشان استفاده می کردند حتی دیشب هم می توانستند برنده باشند چون ما موقعیت هایی داشتیم.»

او افزود:« پرسپولیس در آمادگی کامل به سر می برد. این تیم در همه زمینه ها آماده است و فقط امیدوارم شرایط روزی به گونه ای مهیا شود که زیرساخت های باشگاه با فرهنگ این باشگاه گره خورده باشند. من دلم می خواهد بچه ها به خصوص در بازی با تیم های منطقه همیشه پیروز باشند.»

رئیس هیات مدیره پرسپولیس با اشاره به مشکلات و نقاط ضعف این تیم در بازی برابر السد اشاره کرد:«  بازهم می گویم برای بازی با هرتیمی باید تاکتیک متفاوتی اتخاز شود. حالت ها و شکل تیم با توجه به حریف باید تغییر کنند. گاهی باید توپ را به زمین خودی آورد و حریف را از زمینش بیرون کشید، حتی همان بزن زیرش و بازی هوایی نیز خودش یک تاکتیک است. با این وجود بازهم می گویم بچه ها در بازی برگشت السد را می برند و حتی دیشب هم می توانستند برنده باشند.»

او در این باره که آیا باشگاه پرسپولیس کمیته فنی دارد و آیا نقاط ضعف تیم با سرمربی درمیان گذاشته می شود گفت:« باشگاه کمیته فنی دارد و حتما این مسایل را بررسی می کند. موضوع این است که تیم برای قهرمان شدن در آسیا باید تفکرات متفاوتی نسبت به بازی های داخلی داشته باشد. موفقیت در دبیرستان با موفقیت در دانشگاه متفاوت است و مطالعات سطح دیگری را می طلبد. مسابقات آسیایی نیز تفکرات دیگری را می طلبد.  من بارها گفته ام برای هر بازی با توجه به شرایط تیم حریف باید از تفکرات تازه ای استفاده کرد. در فصل زمستان باید لباس زمستانی پوشید و برای تابستان لباس تابستانی...یک تاکتیک را نمی شود در همه بازی ها اجرا کرد. من امیدوارم در آینده چنین تفکری داشته باشیم.»