نگاهی به عملکرد مدافع پرسپولیس

بازیکنی که قبل از بازی در لیگ شانزدهم برای سپاهان، قصد داشت به پرسپولیس بیاید ولی این انتقال با یک فصل تأخیر صورت گرفت. مدافع میانی پرسپولیس خیلی زود جایش را در دل برانکو و هواداران باز کرد تا هم از سکوها حمایت شود و هم برانکو هوای او را داشته باشد. بازیکنی که سرمربی سرخپوشان معتقد است باید به تیم ملی دعوت شود و جای او در جمع ۱۱ مرد ترکیب اصلی کی‌روش خالی است. شجاع در بازی با استقلال خوزستان استراحت کرد که مبادا سه اخطاره شود و بازی شهرآورد را از دست بدهد. برانکو برای شهرآورد نیاز مبرمی به سرزن‌ترین مدافع لیگ دارد تا بتواند بازیکنی مثل تیام و علی قربانی را مهار کند. در ادامه نگاهی به عملکرد شجاع خلیل‌زاده در پرسپولیس می‌اندازیم.

بیشترین بازی در بهترین خط دفاع

شجاع خلیل‌زاده با 1980 دقیقه بازی در جمع مدافعان پرسپولیس بیشترین حضور در ترکیب را داشته و در کل تیم تنها بیرانوند از او دقایق بیشتری را به میدان رفته است.

علاقه برانکو به شجاع

برانکو علاقه زیادی به سبک بازی جنگنده شجاع خلیل‌زاده دارد و او را در حد تیم ملی می‌داند. برانکو بیشتر از هر بازیکنی شجاع را به میدان می‌فرستد و تا به حال او را تعویض نکرده است.

رکورد گلزنی در پرسپولیس

شجاع خلیل‌زاده تا به حال موفق به زدن 7 گل در لیگ برتر شده که ۲ گل برای مس و ۲ گل برای تراکتور بوده است. شجاع با زدن ۳ گل برای پرسپولیس رکورد گل‌های زده‌اش در لیگ برتر را ارتقا داده و می‌تواند در ادامه لیگ برتر آن را بهبود هم ببخشد.

خشن‌ترین بازیکن

تا پیش از حضور شجاع خلیل‌زاده خشن‌ترین بازیکن پرسپولیس کمال کامیابی‌نیا بود ولی حالا با اختلاف شجاع خشن‌ترین شاگرد برانکو است. کسب ۵ کارت زرد تا اینجای فصل او را به خشن‌ترین بازیکن پرسپولیس تبدیل کرده است.

نقاط قوت

شجاع نقش مهمی در ثبت بهترین دفاع لیگ برای پرسپولیس داشته و عملکرد خوبش کنار سیدجلال حسینی خیال برانکو را راحت کرده است. شجاع یکی از بهترین سرزنان لیگ است و در نبردهای یک در مقابل یک به سختی دریبل می‌خورد. روحیه جنگندگی، سرزنی و گلزنی از ویژگی‌های مثبت خلیل‌زاده است.

نقاط منفی شجاع

شجاع هرقدر هم بازیکن خوبی باشد تا نقاط منفی بازی‌اش را پاک نکند، نمی‌تواند به یک مدافع درجه یک تبدیل شود. حاشیه‌سازی، عصبی بودن در زمان بازی! خشونت و بازی با پاس ضعیف از نقاط منفی شجاع است که باید هرچه زودتر آنها را اصلاح کند.

پسر شجاع

شجاع علاوه بر محبوبیت در جمع بازیکنان و کادر فنی، یکی از محبوب‌ترین‌های پرسپولیس نزد هواداران است. مصاحبه‌هایی از او مثل این که گفت: «پیراهن پرسپولیس باارزش‌تر از پیراهن ژاوی است» شجاع را خیلی زود به اوج محبوبیت رساند تا هواداران لقب پسر شجاع را به او بدهند.

پسر شجاع می‌تواند در 28 سالگی به آرزوی دیرینه‌اش برسد و برای اولین بار قهرمانی در لیگ برتر را با پرسپولیس تجربه کند و جای یک قهرمانی که در کارنامه‌اش خالی بود را بالاخره پر کند.