سلطانی فر: تخصصی در پیش بینی دربی ندارم/ استقلالی ها به احترام پرسپولیسی ها نیامدند

گروه ورزشی _ محمد سلطانى فر در جمع رسانه های ورزش گفت : امروز برای اولین بار نشستی را با مطبوعات ورزشی برگزار کردیم و این اتفاق قبل از دربی 86 افتاد و اطمینان می دهیم که شک و شبهه ای در این باره وجود ندارد و فقط خواستیم پیشنهادات شما را در حضور مدیران استقلال و پرسپولیس بشنویم.

به گزارش افکار نیوز، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ادامه داد: خوشبختانه با راه افتادن فضاى مجازى و رفتن ورزشى نویسان به  سمت اطلاع رسانی از این طریق و همچنین گسترش رسانه هاى مکتوب در حوزه هاى مختلف حجم رسانه هایى که ما با آنها روبرو هستیم بسار بالاست، هم اکنون بالغ بر٣٠٠ نشریه در حوزه مجازى و رسانه ها قلم مى زنند،به همین منظور به دنبال یک فرصت بودیم تا رسانه ها را دور هم جمع کنیم و از آنها بخواهیم دید گاه و نظر خود را در مورد فعالیت هاى ورزشى از جمله  شهر آورد های بسیار مهم و دیگر موضوعات ارائه  و پیشنهاد های خود را در این باره اعلام کنند.

محمد سلطانی فر در نشست هم اندیشی سرخابی ها با اهالی رسانه گفت: از مجموع نزدیک به ۴۰۰ رسانه در حوزه ورزش، ۱۰۶ پایگاه خبری، ۴ خبرگزاری، ۳۰  روزنامه، ۸۵ هفته نامه، ۶۸ ماهنامه، ۵ دوماه نامه، ۱۸ فصلنامه و یک سالنامه پروانه انتشار دریافت کرده اند

آیا ورزشی نویسان در فرهنگ سازی نقش دارند؟

سلطانی فرگفت :از مدیران سرخابى ها خواستیم که در این مراسم حاضر شوند تا شنونده صحبت هاى رسانه ها باشند.باید این سوال را مطرح کنیم که آیا ورزشى نویسان ما در قبال آنچه که در فضاى مجازى مى گذرد خودشان داراى مسئولیت اجتماعى مى بینند یا خیر ؟ آیا آنها در ترویج کوچکترین غرهنگ ها در میان هواداران سهیم هستند یا خیر؟ باید بدانیم فضاى فرهنگ سازى هم یکى از وظایف مطبوعات است و این سوال باید خیلى جدى مطرح کنیم که چه مسئولیت هایى را در قبال فرهنگ سازى با هواداران داریم؟

تحت هر شرایطی شما در نهایت چالش خبری می سازید

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در مورد شک و شبهه هاى بوجود آمده به دلیل این مراسم اضافه کرد: این همان شک و شبهه هایى است که شما ورزشى نویسان دائم در نظر دارید و در نهایت به قول خودتان چالش خبرى ایجاد می کنید .سال هاى زیادى است که تدریس روزنامه نگارى مى کنم و خیالتان راحت باشد و هیچ شک و شبهه اى نیست.ما هر کارى کنیم در نهایت مطبوعات صحبت هاى خود را مطرح مى کنند .خواهش من از رسانه ها این است براى یک بار هم که شده بدون شک و شبهه نشست همدلى را برگزار کنیم و ما تنها شنونده مطبوعات باشیم.

تخصصی در پیش بینی دربی ندارم

درباره نتیجه دربى 86 گفت :نمى دانم .به هیچ عنوان ورزشى نیستم و تخصص هایى که شما عزیزان در حوزه ورزشى دارید، من ندارم.

سلطانى فر در مورد بودجه هایى که به مطبوعات ورزشى تعلق مى گیرد و آنها این بودجه را عادلانه نمى دانند گفت :چون اسم عادل را آوردید پس این سوال را از او بپرسید .ما سعى مى کنیم آنچه که در اختیارمان قرار مى گیرد را به عادلانه ترین شکل در حوزه هاى ورزشى ،بیمه و یارانه در نظر بگیریم و ان شاالله مطبوعاتى هم از این موضوع بهره مند مى شوند.

استقلالی ها به احترام پرسپولیسی ها نیامدند

درباره لغو حضور بازیکنان استقلال و پرسپولیس در این مراسم گفت :اعلام کردند که پرسپولیسى ها ساعت ١١ تمرین دارند و به همین منظور بازیکنان استقلال به احترام آنها نیامدند و احتمالا پیشکسوتان هر دو تیم در مراسم حضور خواهند داشت.

سلطانى فر گفت :ما در نظر داریم مطبوعات را در حوزه معاونت دسته بندى کنیم و از این پس با آنها نشست و برخاست داشته باشیم .هدفمان این است که امروز با رسته هاى ورزشى نشست داشته باشیم این اولین نشست من با رسانه ها خواهد بود.

سوال بنده از مجموع خبرنگاران و اصحاب رسانه این است که ما تا چه حد توانسته ایم بین علاقمندان و ورزش دوستان فرهنگ سازی کنیم و به چه میزان قادر بوده ایم فرهنگی ایجاد کنیم که در مقابل افکار عمومی شاخص بوده و به جای پاسخگویی الگو باشیم؟

آیا احساس نمی کنیم که این حجم از رسانه ها در مقابل طرفداران ورزش کشور مسئولیت اجتماعی داریم و آیا توانسته ایم فضای ورزشی را عاری از هرگونه آلودگی کنیم؟

ما رسانه ای ها در این رویداد بزرگ (شهرآورد) چه کنیم تا بتوانیم برای افکار عمومی جهان، نمایش باشکوهی از فرهنگ و ورزش دوستی مردم ایران داشته باشیم.