استقلال باید پرسپولیس را شکست دهد

امیدرضا روانخواه با سابقه گلزنی در دو دیدار رفت و برگشت مقابل پرسپولیس معتقد بود استقلال از هر نظر شرایط بهتری برای کسب برد در شهرآورد دارد. او درباره این بازی بزرگ و اتفاقات احتمالی‌‌اش حرف زد.

*شهرآورد را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

هرگز نمی‌توان این بازی را پیش‌بینی کرد ولی می‌توان به تیم برتر بخت بیشتر برای پیروزی احتمالی داد.

* شما بخت بیشتر در این شهرآورد را به کدام تیم می‌دهید؟ آبی یا قرمز؟

البته آبی! هم با دلایل احساسی و هم منطقی. طبیعی است که من دوست داشته باشم استقلال برنده شود هرچند که در این باشگاه در حقم جفا شده ولی با این همه نمی‌توانم به چیزی جز برد استقلال فکر کنم. البته غیر از این و در بحث فنی هم معتقدم استقلال این هفته‌ها به مراتب بهتر از پرسپولیس بازی می‌کند. این تیم نظم مشخصی در فوتبالش دارد و همه نفرات با جا افتادن در قالب تاکتیکی تیم می‌توانند طبق دستوراتی که دارند خواسته شفر را برآورده کنند.

* دلیلش چیست؟

تمرین درست و اصولی. شفر کار خاصی نمی‌کند. البته نمی‌توان تجربیات او را کتمان کرد ولی برای رسیدن به این شرایط او بیش از هر چیز نظم تیمی را برای بازیکنانش جا انداخته و مشخص است که دائم از این شاخه به آن شاخه نمی‌پرد. تاکتیک کلی‌‌اش را برای تیمش طرح کرده و حالا هم بازیکنان با تکیه بر آن در همه بازی‌ها خوب بازی می‌کنند.

* اما چرا خیلی از بازی‌ها را با تساوی پشت‌سرگذاشتند؟

دلیلش نبود یک مهاجم تمام‌کننده بود که قبل‌تر به خبرورزشی هم این را گفته بودم. ببینید با آمدن مامه تیام چه اتفاقی در نوک حمله استقلال رخ داده است. جپاروف تا دیروز هرچه توپ برای مهاجمان می‌ساخت، هدر می‌رفت ولی مامه تیام از 5 توپی که به او رسید 2 بار گل زد و یک پاس گل داد. حتم دارم بدون استرس در شهرآورد هم گل می‌زند.

* با این دلایل استقلال را برنده شهرآورد می‌دانید؟

هم این دلایل و هم اتفاقی که روی نیمکت استقلال رخ داده است. شفر دیگر مانند دور رفت تنها نیست. او ساناک و کولی را هم دارد که هر دو در زمینه بازیخوانی کارکشته هستند. ضمن اینکه شفر هم با آداب شهرآورد آشناتر شده و با یک تجربه 90 دقیقه‌ای می‌تواند راهش را به درستی برود.

* برانکو هم شهرآورد‌های زیادی را پشت‌سرگذاشته است؟

استقلال در دیدار رفت هم برتر از پرسپولیس بود ولی فقط گل نزد. این شهرآورد با دور رفت تفاوت دارد. فوتبالی که استقلال مقابل الهلال و فولاد ارائه کرد یا نیمه دوم مقابل الریان همه نشان دهنده بلوغ تاکتیکی استقلال بود و در این شرایط استقلال باید پرسپولیس را شکست بدهد.