برانکو: هواداران فوتبال خوبی را شاهد خواهند بود

سرمربی کروات سرخپوشان با حضور در نشست خبری در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به حضور پررنگ اصحاب رسانه آن را به حساسیت و جالب توجه بودن این بازی ارتباط داد و گفت: همه از این بازی شاد باشید. این هفتمین دربی بنده است و بزرگترین بازی آسیاست. یکی از بازی های دنیاست. شاید مثل رئال و بارسلونا نباشد اما توجهات و خواسته ها به همان اندازه است. من خودم خوشحال هستم و افتخار می کنم جزیی از این نمایش بزرگ باشم. از همه قشنگ تر اینکه در تمام دربی ها هواداران با تمام اتمسفر حضور داشتند و این بازی ها در فضای ورزشی برگزار شد و همه از آن لذت بردند. این بازی از یک لحاظ اهمیت خاصی دارد و اینفانتینو به عنوان نفر اول فوتبال جهان در آن حضور دارد. آن چیزی که حتمی است این است که هواداران فوتبال خوبی را شاهد خواهند بود و همه می خواهیم در بهترین موقعیت باشیم.

وی ادامه داد: همه بازیکنان سالم هستند و در رقابت برای بازی و حضور در ترکیب اصلی.

برانکو در اولین سوالی که از او شد درباره نظم و انضباط تیمی اینطور گفت: فوتبال یک بازی تیمی است و طبیعی است که نظم تیمی خیلی مهم است. در کنار کیفیت های فردی که بازیکنانم دارند، یکی از دلایل موفقیت ما انسجام و روحیه تیمی است. به همین خاطر در وضعیت کسب نتایج مستمر قرار گرفتیم. شاهد هستیم با حضور شفر استقلال هم سطح کیفی بازی هایش را بالاتر برده است.

سرمربی سرخپوشان در پاسخ به این سوال که این بازی با حضور بانوان می توانست برگزار شود تا از حاشیه ها جلوگیری شود گفت: من خوشحالم که آقای اینفانتینو در ایران حاضر هستند و ببینند که در ایران چطور بازی انجام می شود و به طور مستقیم سطح کیفیت فوتبال ایران را حس کنند. قبل از هر چیزی وضعیت امنیتی ایران را ببینند که علیرغم حضور اینچنینی مردم در استادیوم ها من شاهد هیچ حادثه ای نبودم. در مورد خانم ها هم طبیعی است که آنها فوتبال را دنبال می کنند اما این وظیفه من نیست که بگویم بیایند یا نیایند.

 

 

برانکو در مورد اختلاف امتیازی موجود بین استقلال و پرسپولیس و اینکه روحیه بازیکنانش به چه شکل است گفت: هم آنها و هم ما دوست داریم بازی را ببریم و طبیعی است که تمام تلاشم را خواهم کرد و همینطور که استقلال این تلاش را خواهد کرد. این اختلاف امتیاز این روحیه را به ما می دهد اما در بازی فردا اختلاف امتیاز اهمیت ندارد. استقلال نشان داده که روحیه بالایی دارد. من در بازی های قبلی هم گفتم که وضعیت موجود در نتیجه دربی اصلا نمی تواند تاثیرگذار باشد. سه سال پیش که آمدم استقلال از نظر جایگاه خیلی بهتر بود اما ما با گل علیپور بردیم. دربی اصلا قانون مشخصی ندارد و بازیکنان تصمیم گیرنده هستند. انگیزه و هیجانات خیلی زیاد است و تیمی که قلبی داغ و ذهنی خنک داشته باشد برنده است.

 

سرمربی سرخپوشان در خصوص اینکه در صورت پیروزی و قهرمانی در حضور اینفانتینو چه حسی دارد گفت: هیچ احساسی بهتر از این نیست که دربی برنده باشی و اصلا غیرقابل وصف است که برنده باشی. ما می دانیم چه اهمیتی برای هواداران دارد و مثل این است که یک قهرمانی مضاعف باشد. این امکان که قهرمانی به همراهی برد وجود دارد اما مهم است که بازی خوبی داشته باشیم و به هواداران شادی و شعف بدهیم و بهترین نتیجه را بگیریم.

وی ادامه داد: آقای شفر ساختار و روش استقلال را تغییر داده. ما هم مدام در حال تغییر هستیم و شاید درصد مالکیت مهم نباشد اما از این نظر مهم است که کنترل بازی در دست خواهد بود و فردا باید دید کدام تیم بهتر خواهد بود.

برانکو در خصوص اینکه با تشبیه این دربی به ال کلاسیکوی اسپانیا کدام تیم را بارسلونا و رئال مادرید می داند گفت: نه اینطور نیست و ما استقلال و پرسپولیس هستیم و برای موفقیت خودمان می جنگیم. من نمی دانم چطور و چگونه اما جایی در دنیا هست که این تعداد مردم را درگیر یک بازی کند یا خیر.