ماجرای تراکتورسازی و عالیشاه پیچیده شد

شب گذشته خبر اخراج امید عالیشاه از تراکتورسازی با توجه به حضور این بازیکن در ویژه برنامه دربی شبکه سه سیما منتشر شد، هرچند همچنان ابهامات زیادی در خصوص آخرین وضعیت خدمت سربازی عالیشاه وجود دارد.

تراکتوری‌ها مدعی هستند عالیشاه بدون اجازه در برنامه تحلیل دربی حضور یافته که اگر این ادعا صحیح باشد رفتار بازیکن سرباز این باشگاه نامتعارف و غیرحرفه‌ای است، چرا که تراکتورسازی همزمان در زمین مسابقه مقابل پیکان قرار گرفته و طبیعتاً در چنین موقعیتی حضور بازیکن این باشگاه در برنامه تفسیری یک مسابقه دیگر حرکتی اصولی و حرفه‌ای تلقی نمی‌شود. از آن سو گفته می‌شود خدمت عالیشاه 19 بهمن به پایان رسیده و اخراج او از سوی باشگاه تراکتورسازی بی‌معنی و فاقد اصول قانونی است.

براساس این گزارش، گفته می‌شود دوران خدمت عالیشاه در تاریخ 19 بهمن با توجه به کسری‌های دریافت شده از جمله گواهی عضویت فعال در بسیج یا حضور والدین در جبهه به پایان رسیده و تراکتوری‌ها این اختیار را نداشتند که بازیکن پیشین پرسپولیس را اخراج کنند.

با مروری به گذشته می‌توان موضوع احمد نوراللهی را به خاطر آورد که او هم در تراکتورسازی خدمتش را پشت سر گذاشت، اما برای کسب مجوز بازی مدت‌ها انتظار کشید و در نهایت موافقت تراکتوری‌ها موجب شد مجوز جدایی نوراللهی صادر شود، اما ماجرا در خصوص عالیشاه احتمالاً کمی متفاوت است!

تراکتوری‌ها از مصدومیت طولانی و همچنین حضور غیرمجاز این بازیکن در برنامه تفسیر دربی بسیار ناراضی هستند و طبیعتاً در چنین شرایطی گواهی و تأیید گذراندن دوره خدمت در تراکتورسازی به راحتی صادر نخواهد شد. آنها اعتقاد دارند عالیشاه همچنان بازیکن تراکتورسازی است و خدمتش تمام نشده و ظاهراً مدارک این بازیکن را هنوز تأیید نکرده‌اند.

اگر این‌گونه باشد حالا حکم اخراج شرایط را برای عالیشاه سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد کرد. بازیکنی که در میانه راه تراکتورسازی و پرسپولیس مانده است، دوران خدمتش طبق آنچه تراکتوری‌ها می‌گویند باید سال آینده به پایان می‌رسید و تلاش کرده است با کسری خدمت زودتر از جمع تراکتورسازان جدا شود. حالا ماجرا پیچیده شده و مسئولان تراکتورسازی پایان خدمت امید عالیشاه را تأیید نمی‌کنند. به نظر می‌رسد سرنوشتی بدتر از آنچه برای نوراللهی رقم خورد، در انتظار عالیشاه باشد.