عامل اصلی پیروزی استقلال در دربی ؟

شاهرخ بیانی در خصوص شکست یک بر صفر پرسپولیس برابر استقلال اظهار داشت: بعد از مدت‌ها شاهد یک بازی خوب از دو تیم بودیم، البته استقلال به مراتب بهتر از پرسپولیس بود؛ آن هم به دلیل اینکه توانست استرس و فشار را از خود دور کرده و با تمرکز بالا به مصاف حریف سنتی‌اش برود.

وی ادامه داد: بازیکنان استقلال در این دیدار بی‌اشتباه بودند، توانستند نزدیک به ۵۰ دقیقه از گل خود دفاع کرده و صاحب سه امتیاز این دیدار حساس شوند.

بیانی افزود: خط هافبک استقلال، عامل اصلی پیروزی آبی‌پوشان بود، امید ابراهیمی و جباروف توانستند در میانه میدان تمام توپ‌های حریف را قطع کرده و اجازه خودنمایی به هافبک‌های پرسپولیس را ندهند. البته فرشید هم بازی‌اش بی‌تأثیر نبود؛ با مزاحمت‌هایی که برای هافبک‌های پرسپولیس به وجود می‌آورد، نقشه‌های آنها را نقش بر آب می‌کرد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص خط حمله آبی‌پوشان گفت: با سیستمی که شفر در زمین چیده بود، تیام تک‌مهاجم بود اما همین بازیکن که حالا به یکی از مُهره‌های کارساز و محبوب استقلال بدل شده، توانست در این دیدار باز هم هنر خود را به رخ کشیده و با ارسال پاس گل به وریا غفوری نشان دهد که حضورش در استقلال تأثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: خط دفاع استقلال هم عالی بود. مجید حسینی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت؛ یک اشتباه از او در این دیدار سر نزد و توانست با خونسردی کامل و به دور از هرگونه فشار عصبی، با آرامش کامل بازی کرده و تمام توپ‌های مهاجمین را قطع کند.

بیانی عملکرد رحمتی را ستود و گفت: رحمتی از تجربه بالایی برخوردار بود، توانست آرامش را به تیمش منتقل کند و در یکی، دو مورد که پرسپولیس توانست حمله تأثیرگذاری داشته باشد، او هم عملکرد موفقی داشت.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص پرسپولیس اظهار داشت: این تیم روزهای بدی را سپری می‌کند، در ابتدای فصل عملکرد قابل قبولی داشت، اما نمی‌دانیم دلیل این افت پرسپولیس در چیست؛ آنها در چند بازی گذشته نتوانسته‌اند آن صلابت همیشگی را داشته باشند و فکر می‌کنم بیشترین افت را از بازی با السد داشتند که سه گل را پذیرا شدند و تا حدودی عملکرد این تیم زیر سؤال رفته است. البته با شناختی که از برانکو داریم، او تلاش می‌کند این مشکل را هر چه زودتر برطرف کند، اما شاید تا برطرف شدن این مشکل، خدای ناکرده این تیم در لیگ قهرمانان شکست را دوباره پذیرا شود.

وی درباره دیدار روز سه‌شنبه استقلال برابر العین امارات افزود: این بازی برای استقلال به مراتب سخت‌تر از دیدار برابر پرسپولیس است، العین بازیکنان حرفه‌ای خوبی دارد و این روزها همانند استقلال در اوج آمادگی به سر می برد؛ امیدوارم آبی پوشان در بادِ بُرد مقابل پرسپولیس نخوابند و بدانند که روز سختی را مقابل این تیم اماراتی خواهند داشت.

بیانی گفت: شفر روزهای سختی را پیش‌رو خواهد داشت، او هنوز با استقلال کارهای زیادی دارد و با ارتباط خوبی که با بازیکنان برقرار کرده، توانسته شرایط روحی تیم را تغییر داده و آنها را فقط برای پیروزی به میدان بفرستد؛ بازیکنان هم از بودن کنار شفر لذت می‌برند و می‌دانند هر کدام آماده‌تر باشند، در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شفر با آنالیز دقیقی که از العین خواهد داشت، نقاط ضعف این تیم را به دست آورده و از همان ضعف‌ها برای شکست العین استفاده کند.